Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp slaapboom

Gepubliceerd: 25 jul 2023

112 keer bekeken
Is dit een goed klimaat voor de slaapboom.en kan hij tegen de volle zon ?
Lees verder...
Tuininformatie groene inspiratie nodig? dit zijn 3 unieke kamerplanten

Gepubliceerd: 22 feb 2023

8 keer bekeken
Planten zijn een van de beste toevoegingen aan elke kamer! Niet alleen brengen ze leven, kleur en natuur in huis, maar ze kunnen ook de luchtkwaliteit van je huis verbeteren.
Lees verder...
Forumonderwerp albizia

Gepubliceerd: 04 sep 2022

30 keer bekeken
Azur: heb jij deze Albizia ook? Een echte naam heb ik er nog steeds niet voor. 
Lees verder...
Forumonderwerp verschillende planten in tuin

Gepubliceerd: 09 jun 2022

83 keer bekeken
Het is een hoop, ik hoop dat iemand me kan helpen, van sommige heb ik een vermoeden maar ik kom echt niet op de naam. De tuin is van meerdere mensen en het is dus niet altijd duidelijk wat er is geplant, haha.
Lees verder...
Forumonderwerp wat is de naam van deze plant?

Gepubliceerd: 12 apr 2022

60 keer bekeken
Elk jaar komt het weer op en elk jaar bloeit het zo mooi. Het lijkt zich uit te breiden. Een lelie-achtige plant. Wil zo graag de naam weten van deze beauty.
Lees verder...
Forumonderwerp wat is de naam van deze plant ?

Gepubliceerd: 29 jan 2022

54 keer bekeken
Beste mensen,  Wij hebben deze plant al een tijdje in huis en we weten niet eens wat voor plant het is vandaar deze vraag. En vraag 2 is mag ik deze onder de overkapping buiten zetten of gaat die dan dood? Gr Paul
Lees verder...
Forumonderwerp wie weet de naam van deze plant?

Gepubliceerd: 29 jan 2022

73 keer bekeken
Deze plant staat niet in het volle licht . Staat al 2 maanden binnen. Niet bekend of het een binnen of buitenplant is De plant heeft veel water nodig, anders breken de steeltjes.
Lees verder...
Forumonderwerp botanische soortnaam ilex bioritensis

Gepubliceerd: 26 dec 2021

40 keer bekeken
In Trompenburg arboretum en tuinen staat de Ilex bioritensis.
Lees verder...
Forumonderwerp naam planten

Gepubliceerd: 09 jul 2021

51 keer bekeken
Hallo, ik heb 4 planten waarvan ik de naam niet weet. Dus hopelijk weet een van jullie knappe koppen wat ik in huis heb. Voor de te nemen moeite hartelijk dank. groetjes Ton.
Lees verder...
Forumonderwerp wat is de naam van deze plant?

Gepubliceerd: 04 jul 2021

80 keer bekeken
Hallo Allemaal, Ik ben nieuw op deze forum en vraag jullie hulp met identificatie van deze plant.
Lees verder...
Forumonderwerp naam van de plant?

Gepubliceerd: 01 jun 2021

48 keer bekeken
goede middag, In een paar weken tijds is deze plant verschenen in mijn tuin. Leek in eerste instantie op een wilde monnikskap. Nu weet ik het niet meer , maar wordt er steeds nieuwsgieriger naar. hoogte ong. 70 cm 
Lees verder...
Forumonderwerp kan iemand deze planten van een naam voorzien?

Gepubliceerd: 14 mei 2021

56 keer bekeken
De eerste lijkt me Podophyllum, maar de tweede, wat is dat?
Lees verder...
Forumonderwerp witte en lichtbruinige bolletjes op palm plan

Gepubliceerd: 12 mrt 2021

807 keer bekeken
Beste, ik heb op mijn grote palm plant allemaal vlekjes staan. De bladeren beginnen aan het uiteinde ook te verdrogen. Weet iemand wat ik daar aan kan doen? De juiste naam van de plant weet ik niet omdat we hem na een overlijden gekregen hebben.
Lees verder...
Forumonderwerp hi allen, even voorstellen en een vraag.

Gepubliceerd: 18 jan 2021

27 keer bekeken
Goedemorgen allemaal,  Even een korte introductie van mijzelf.  Mijn naam is Rutger, 28 jaartjes oud en al zeer lange tijd met passie bezig met planten. 
Lees verder...
Forumonderwerp hoe overleeft hij de winter

Gepubliceerd: 21 sep 2020

37 keer bekeken
Hoi,  Ik heb deze plant thuis staan/hangen. Nu heb ik duidelijk geen groene vingers dus kan iemand mij vertellen wat het is een hoe ik ervoor kan zorgen dat hij de winter overleeft? Ik denk niet dat hij buiten mag staan.
Lees verder...
Forumonderwerp vlekken en slap hangende cactus

Gepubliceerd: 19 jul 2020

285 keer bekeken
Hallo iedereen! Ik heb deze plant proberen redden van de vuilnisbak, hij heeft het een hele tijd goed gedaan maar nu gaat hij slap hangen en krijg ik hem niet meer recht. Hebben jullie een idee hoe dat komt en hoe ik dit oplos? 
Lees verder...
Forumonderwerp plantje van kweker

Gepubliceerd: 30 mei 2020

32 keer bekeken
Goedendag, Ik was vanochtend bij een kweker en heb dit plantje mee genomen maar vergenten een foto te maken van de gegevens. Weet iemand de naam van deze plant. (zachte blaatjes en paarse bloemen op een steeltje)
Lees verder...
Forumonderwerp welke plant is dit?

Gepubliceerd: 13 mei 2020

56 keer bekeken
Een collega van me kocht vorig jaar deze eryngium achtige op een plantenbeurs, de Latij
Lees verder...
Forumonderwerp kamerplant die bruine randen krijgt

Gepubliceerd: 19 apr 2020

435 keer bekeken
Ik heb in de woonkamer een plant staan waar ik de naam niet van weet maar hij groeit hard maar de nieuwe bladeren krullen om en de bestaande bladeren krijgen bruine randen.Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn
Lees verder...
Forumonderwerp aronskelk?

Gepubliceerd: 13 apr 2020

26 keer bekeken
Beste mensen, wie weet de naam van de plant op bijgaande foto? De stelen en bladeren hebben een lengte tot 40 cm. Vast dank voor jullie reactie en groeten, Izaak van Cruijningen te Bergen op Zoom
Lees verder...
Forumonderwerp wie herkent deze planten

Gepubliceerd: 06 apr 2020

56 keer bekeken
Heb 3 planten in mijn tuin staan, maar ik kan niet op de namen komen, kunnen jullie mij helpen?
Lees verder...
Forumonderwerp wie weet welke plant dit is?

Gepubliceerd: 13 mrt 2020

142 keer bekeken
Hallo plantenkenners, 
Lees verder...
Forumonderwerp wilde bloempje

Gepubliceerd: 08 nov 2019

6 keer bekeken
Hallo, wie kent dit bloempje? het groeit in het wild, vond ik aan de rand van een bos samen met vele andere.
Lees verder...
Forumonderwerp naam

Gepubliceerd: 25 okt 2019

19 keer bekeken
Van vrienden in Kreta kreeg ik een stekje van deze plant. Weet iemand de naam van deze plant?
Lees verder...
Forumonderwerp plant krijgt snel veel geel blad...

Gepubliceerd: 22 aug 2019

696 keer bekeken
Beste lezer, Deze plant krijgt snel veel geel blad. Dat er op de foto bijna geen geel blad te zien is komt omdat ik een paar dagen geleden al het gele blad heb verwijderd. Maar nu is er alweer een nieuw geel blad.
Lees verder...
Stel een tuinvraag