Zoeken

Type Titel Inhoud
Tuininformatie besparen op de buitenverlichting: 3 tips

Gepubliceerd: 02 aug 2023

5 keer bekeken
Goede buitenverlichting is een absolute must. Niet alleen vanwege praktische redenen, maar ook voor het creëren van extra sfeer. Toch kan dit ook een flink kostenplaatje met zich meebrengen.
Lees verder...
Forumonderwerp van knot naar stam(treurwilg)

Gepubliceerd: 17 jun 2023

91 keer bekeken
Ik heb vorig jaar september/oktober een knot van een treurwilg in de grond gestopt die is gaan wortelen en nu goed uitloopt
Lees verder...
Tuininformatie 3x inspiratie voor een tuinhek

Gepubliceerd: 04 feb 2022

40 keer bekeken
De meeste mensen denken bij een tuinhek aan een houten hek, omdat je dit vaak ziet bij huizen. Er wordt vaak gekozen voor hout vanwege de natuurlijke uitstraling en omdat het overal bij past. Maar er is meer mogelijk, we inspireren u graag!
Lees verder...
Forumonderwerp cactusgrond samenstellen

Gepubliceerd: 10 jan 2016

2,881 keer bekeken
Goedenavond,
Lees verder...
Forumonderwerp herfsttijloos

Gepubliceerd: 10 okt 2014

12 keer bekeken
In ons hooi is herfsttijloos aangetroffen. We hebben dit hooi in de wei gevoerd en de plantjes en zaden uit de zaaddozen zijn in het weiland terecht gekomen.
Lees verder...
Forumonderwerp is dit wel lupine?

Gepubliceerd: 22 jul 2014

40 keer bekeken
Ik heb lupine gezaaid van een simpel pakje van de Action. Nu zijn de planten al aardig op weg, maar vraag ik me toch af of het wel klopt. Is dit wel Lupine of iets anders? Blad lijkt me zo anders. Wat
Lees verder...
Forumonderwerp onkruid?

Gepubliceerd: 30 apr 2014

0 keer bekeken
Hallo, Ik heb een plant in mijn tuin waar ik de naam niet van weet.Hij verspreid zich best snel. (onkruid?) en krijgt later paarse bloemen.Het zou best iets gewoons kunnen zijn...
Lees verder...
Forumonderwerp ongewenst of niet, ik weet niet wat het is.

Gepubliceerd: 22 apr 2014

1 keer bekeken
Dit dingetje duikt op verschillende plaatsen op. Dus vrees ik een beetje dat jullie slecht nieuws voor me zullen hebben.
Lees verder...
Forumonderwerp araucaria araucana

Gepubliceerd: 28 jan 2014

55 keer bekeken
mijn over buurman heeft een araucaria araucana in de voortuin staan boom is ongeveer 35
Lees verder...
Forumonderwerp gehoornde klaverzuring

Gepubliceerd: 24 sep 2013

36 keer bekeken
Groeide mijn banktegoed maar net zo snel als deze bruine woekeraar.Vandaag met een handschepje bezig geweest dit plantje met wortel en al uit de borders te verwijderen. Een vierkante meter per uur.Pfff.
Lees verder...
Forumonderwerp derde bloemstengel in de maak

Gepubliceerd: 28 okt 2012

4 keer bekeken
Deze plant komt met zijn derde bloemstengel
Lees verder...
Forumonderwerp onkruid op paden en schoonmaakazijn ?

Gepubliceerd: 29 mei 2012

58 keer bekeken
Je kunt alle onkruid op paden doden door pure schoonmaakazijn te spuiten. Azijnzuur is geen gif en het molecuul is bovendien instabiel. Het zuur zal niet anders dan na verloop van tijd verdwijnen.
Lees verder...
Forumonderwerp weinig druiftrosjes

Gepubliceerd: 01 aug 2011

4 keer bekeken
Mijn druif (1 stok) staat nu zo'n 8 jaar bij mij in de tuin en heb al die jaren goede oogsten gehad. Maakte er wijn van etc.Maar dit is het eerste jaar dat ik er maar enkele trosjes aan zie zitten.
Lees verder...
Forumonderwerp palmen killer

Gepubliceerd: 19 feb 2011

28 keer bekeken
Er is al veel over geschreven maar las dat ''ze'' ook al in Italie bezig zijn met een invasie(zie artikel onderaan)
Lees verder...
Forumonderwerp cotoneaster

Gepubliceerd: 23 okt 2010

2 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp bonsai acer bladeren verdorren

Gepubliceerd: 08 aug 2010

130 keer bekeken
Ik kreeg onlangs van mijn dochter voor mijn verjaardag deze bonsai esdoorn cadeau. Aanvankelijk stond hij op de tafel op ons terras waar de bonsai van ongeveer 10 tot ongeveer 15-16u in de zon stond.
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende rietsoort

Gepubliceerd: 01 aug 2010

4 keer bekeken
Wie kan mij vertellen wat de naam is van deze plant? (extra foto's volgen) mvg Rob
Lees verder...
Forumonderwerp onkruid...

Gepubliceerd: 26 jul 2010

10 keer bekeken
Hoe krijg ik de slingerende hondsdraf uit de border?Het is echt een plaag bij ons. En niet uit te roeien.In het gras krijg ik een heleboel paardebloemen, klaver en madelief kado.
Lees verder...
Forumonderwerp witte 'schimmel' op acer - wollige dopluis

Gepubliceerd: 30 jun 2010

840 keer bekeken
Ik zie vandaag onder heel veel bladeren van mijn acer een heleboel witte spuugjes/poepj
Lees verder...
Forumonderwerp sinaasappelschillen op de composthoop

Gepubliceerd: 24 mei 2010

2,295 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp help! phoenix roebelenii

Gepubliceerd: 13 mei 2010

23 keer bekeken
Ik heb deze palm 2 weken terug gekocht en ik geloof dat het een phoenix roebelenii is. De man van het tuincentrum zei dat als je de onderste bladeren snoeit hij sneller groeit klopt dit?
Lees verder...
Forumonderwerp welke plant is dit

Gepubliceerd: 07 mei 2010

2 keer bekeken
deze plantjes groeide achter me huis kan iemand mijn vertellen wat dit is
Lees verder...
Forumonderwerp kikker/pad weghalen

Gepubliceerd: 25 apr 2010

189 keer bekeken
Wij hebben last van een kikker/pad. We hebben hem al een weggejaagd door middel van kikker geluiden. Maar vannacht hebben we hem toch weer gehoord...
Lees verder...
Forumonderwerp wat voor planten/bomen zijn dit? --> uit tunesi

Gepubliceerd: 30 sep 2009

10 keer bekeken
Hoi, ik ben Wissem en ben 13 jaar oud en ben een jongen.Ik heb 2 konijnen, Snowy & Witje. Snowy een voedster en Witje de ram.Ook heb ik een Kanarie Twisty, een vrouwtje.
Lees verder...
Forumonderwerp gaten en verkleuringen in bladeren brugmansia

Gepubliceerd: 25 jul 2009

2,300 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Stel een tuinvraag