Zoeken

Type Titel Inhoud
Tuininformatie een mirador overkapping is een echt buitenparadijs

Gepubliceerd: 13 dec 2023

12 keer bekeken
Stel je eens voor: een plek in je tuin waar je het hele jaar door kunt genieten, ongeacht het weer. Dat is precies wat een Mirador overkapping jou biedt.
Lees verder...
Tuininformatie winteractiviteiten in je tuin

Gepubliceerd: 16 nov 2023

6 keer bekeken
In de winter trek je minder snel naar je tuin, maar dat is eigenlijk zonde. Ook in kouder weer kan je namelijk van je tuin genieten. En bovendien is de winter hét ideale moment om je tuin klaar te maken voor de lente.
Lees verder...
Forumonderwerp wat voor grond kan ik het beste gebruiken voor het oppotten van mijn stekken.

Gepubliceerd: 20 okt 2023

22 keer bekeken
Goedenavond,
Lees verder...
Tuininformatie manieren om een woning meer duurzaam en groen te krijgen

Gepubliceerd: 20 jun 2023

30 keer bekeken
We leven in een tijd waarin het woord ‘duurzaamheid’ centraal staat. Op de pot pindakaas staat dat de pinda’s op ‘duurzame’ wijze zijn gegroeid en de elektrische auto voor de deur is een ‘duurzaam’ alternatief voor de benzineauto.
Lees verder...
Forumonderwerp klimopblad met vreemde vlekken

Gepubliceerd: 05 jun 2023

48 keer bekeken
Zie de foto's. Het gaat om de vlekken op deze bladeren. Het lijkt me niet de traditionele bacteriële bladvlekken ziekte (olievlekken/vetvlekken).
Lees verder...
Forumonderwerp wat is er aan de hand met mijn japanse esdoorn 'artropurpureum'?

Gepubliceerd: 04 jun 2023

53 keer bekeken
Hallo
Lees verder...
Tuininformatie houd je huis koel met duurzame solar screens

Gepubliceerd: 02 jun 2023

10 keer bekeken
Als de zon tevoorschijn komt wil je natuurlijk niets liever dan genieten van je mooie tuin. Maar hoe zorg je ervoor dat het huis koel blijft op zo’n warme dag?
Lees verder...
Forumonderwerp boomknoppen gaan niet open

Gepubliceerd: 24 mei 2023

93 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp mening/advies over trachycarpus fortunei

Gepubliceerd: 11 apr 2023

27 keer bekeken
Dag,
Lees verder...
Forumonderwerp goudiep oogt niet goed

Gepubliceerd: 04 apr 2023

45 keer bekeken
Hallo allen,
Lees verder...
Tuininformatie 5 tips voor het onderhouden van je tuin

Gepubliceerd: 23 feb 2023

26 keer bekeken
Een mooie tuin is een waardevolle toevoeging aan je leefomgeving. Je tuin is de plek waar je in je eigen omgeving kan genieten van de buitenlucht. Het is echter wel belangrijk om je tuin te onderhouden om er optimaal van te kunnen genieten.
Lees verder...
Tuininformatie hoe snoei je een fruitboom?

Gepubliceerd: 11 jan 2023

83 keer bekeken
Er is iets verontrustends aan de tijd om je fruitboom wel of niet te knippen. En met knippen bedoel ik snoeien, maar in ieders gedachten is dit een substantiële en mogelijk brutale boomoperatie.
Lees verder...
Forumonderwerp kiwiplanten(man+vrouw)

Gepubliceerd: 08 okt 2022

14 keer bekeken
Ik heb 2 kiwiplanten gekocht, een man en een vrouwelijke. Nu wil ik deze buiten in de grond plaatsen, maar hoe plant ik deze het best?
Lees verder...
Forumonderwerp top jonge boom afgebroken

Gepubliceerd: 05 okt 2022

73 keer bekeken
Ik heb een jonge Perzische slaapboom gekocht, 1,5 m hoog. Hij stond nog in pot toen hij werd omvergeblazen door een stevige wind waardoor de top werd afgebroken. Heeft dit invloed op zijn ontwikkeling?
Lees verder...
Forumonderwerp plantaan met gekruld blad

Gepubliceerd: 15 jul 2022

18 keer bekeken
We hebben 3 plantanen naast elkaar staan. Recentelijk viel op dat bij 1 al het blad is gaan krullen met een bruine rand. De beide anderen hebben nergens last van, iemand een idee wat de oorzaak en bestrijding is?
Lees verder...
Tuininformatie hoe zorg je dat je tuin er mooi uitziet?

Gepubliceerd: 12 jul 2022

6 keer bekeken
Om er voor te zorgen dat je tuin er mooi uitziet zijn er verschillende factoren die meespelen. In dit artikel zullen er een aantal voorkomen waarvan je misschien wel denkt dit is wat een tuin jouw tuin kan maken.
Lees verder...
Forumonderwerp datura

Gepubliceerd: 09 jul 2022

34 keer bekeken
Hallo, Ik heb een Datura en daar is een hele tak verlept(zie foto) Hij heeft geen gebrek aan water en ook niet rot, maar wat is de oorzaak?? Groet, Johan 3
Lees verder...
Forumonderwerp zal deze boom blijven staan bij stevige wind???

Gepubliceerd: 17 jun 2022

47 keer bekeken
Hi allen,
Lees verder...
Forumonderwerp is dit gevaarlijk?

Gepubliceerd: 09 mei 2022

45 keer bekeken
Beste lezer,
Lees verder...
Forumonderwerp koud zaaien: inweken?

Gepubliceerd: 14 apr 2022

28 keer bekeken
Dag, ik lees dat je blauwe winde-zaaigoed 12 uur in het water legt , daarna kun je gebruiken de zaadjes die niet blijven drijven.
Lees verder...
Forumonderwerp verkleurd blad geranium

Gepubliceerd: 02 apr 2022

108 keer bekeken
Waardoor verkleuren de bladeren van mijn geraniums in pot? En wat te doen?
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien citroengras

Gepubliceerd: 27 mrt 2022

41 keer bekeken
Nadat ik mijn citroengras heb gesnoeid groeit ie niet meer en krijgt bruine spikkels op het blad. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Lees verder...
Tuininformatie een houten schuur op maat

Gepubliceerd: 21 mrt 2022

9 keer bekeken
Als echte tuinliefhebber wil je natuurlijk het liefst optimaal gebruik maken van de buitenruimte die je hebt. Zo veel mogelijk ruimte voor groen en planten.
Lees verder...
Forumonderwerp blauwr bes

Gepubliceerd: 16 feb 2022

30 keer bekeken
Waaraan heeft deze blauwe bes gebrek aan? Ze staat met de voeten in zuurminnende potgrond speciaal voor blauwe bes. Het blad verkleurt. De plant is niet happy. Waarmee kan ik haar blij maken zodat er straks bessen komen?
Lees verder...
Tuininformatie breng in de tuin een bloeiend najaar tot leven

Gepubliceerd: 21 okt 2021

24 keer bekeken
Het was echt een prachtige nazomer. Waarin je nog volop hebt genoten van het buitenleven in de tuin. In september waren er nog een aantal flink zonnige en warme dagen. Zelfs sommige vlinderbomen stonden nog flink te bloeien.
Lees verder...