Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp hulp gevraagd madagascarpalm 9jaar

Gepubliceerd: 27 mrt 2024

14 keer bekeken
Beste groenliefhebbers Sinds 2015 bezit ik enkele madagascarpalmen*pachypodium lamerei  Ik heb ook een pachypodium geayi Ik heb hulp nodig want ze worden te groot Is het mogelijk om ze te snijden*inkorten
Lees verder...
Forumonderwerp jong wilgenblad gaat dood

Gepubliceerd: 07 jun 2023

32 keer bekeken
Sinds dit jaar gaat een groot deel van jonge scheuten van onze knotwilgen dood. Blaadjes ‘verdrogen’ en kleuren grijs. Vandaag zag ik ook dat grotere bladeren aangetast zijn, zie foto. Ik zie geen luis of spint ofzo.
Lees verder...
Forumonderwerp klimopblad met vreemde vlekken

Gepubliceerd: 05 jun 2023

48 keer bekeken
Zie de foto's. Het gaat om de vlekken op deze bladeren. Het lijkt me niet de traditionele bacteriële bladvlekken ziekte (olievlekken/vetvlekken).
Lees verder...
Forumonderwerp wie kent deze struik

Gepubliceerd: 25 mei 2023

26 keer bekeken
Beste lezers van dit bericht ,weet iemand wat voor een struik dit is ? wij kwamen hem tegen in Noord Frankrijk en hij geurde vrij sterk. bij voorbaat dank en m.vr.gr.,Bert
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende 'voodoo lelie'

Gepubliceerd: 14 mei 2023

54 keer bekeken
Ik kocht een paar jaar geleden op de markt knollen van een droogbloeier en liet deze droog overwinteren in de vorstvrije kas. Toen de uitgroei van de bloeiwijze stagneerde, bleek dat de knollen waren gaan schimmelen.
Lees verder...
Forumonderwerp 2 planten

Gepubliceerd: 13 mei 2023

46 keer bekeken
Weet iemand wat de plant is met de witte bloemen is dit onkruid ???? En weet iemand de naam van het boompje?? Alvast bedankt voor het meedenk3n  Mvrgr carla
Lees verder...
Forumonderwerp potroos

Gepubliceerd: 21 feb 2023

112 keer bekeken
Ik heb potrozen gekocht van 25 cm hoog kan ik ze nu in de volle grond zetten of is dat nog te vroeg?
Lees verder...
Forumonderwerp help mijn philodendron white princess!

Gepubliceerd: 18 feb 2023

55 keer bekeken
Hallo allemaal, Dit forum etc is voor mij helemaal nieuw. Maar ik ben erg wanhopig opzoek naar een antwoord op de vraag; wat is er aan de hand met mijn plant.  Het is een redelijk volle Philodendron met 1 full moon wit blad.
Lees verder...
Forumonderwerp grijze plekken op cactus

Gepubliceerd: 06 feb 2023

77 keer bekeken
In heb grijze plekken op mijn cactus. De plekken voelen niet zacht en cactus staat op de vensterbank. Weet iemand wat dit is en hoe ik dit wegkrijg? 
Lees verder...
Forumonderwerp wat voor bloem of plant

Gepubliceerd: 01 aug 2022

79 keer bekeken
Mijn dochter heeft deze bloem of/en plant in haar tuin maar de naam weet zij en en wij niet.Kan iemand ons de naam vertellen?
Lees verder...
Forumonderwerp wie weet wat dit is?

Gepubliceerd: 12 jul 2022

34 keer bekeken
Iemand enig idee wat dit is?  Mvgr. Mirjam 
Lees verder...
Forumonderwerp nieuwe kiwi geleiden en snoeien

Gepubliceerd: 06 jul 2022

19 keer bekeken
Hallo, ik laat een jonge kiwi als pergola groeien. Ik heb hier best wel wat informatie over gevonden (ruimte tussen elke plant, draden en lateralen etc.), alleen niet hoeveel ruimte je tussen de gesteltakken/leggers moet laten.
Lees verder...
Forumonderwerp zal deze boom blijven staan bij stevige wind???

Gepubliceerd: 17 jun 2022

47 keer bekeken
Hi allen,
Lees verder...
Forumonderwerp ilex meserveae "blue prince" -bladrand plots zwart

Gepubliceerd: 04 jun 2022

33 keer bekeken
Beste,
Lees verder...
Tuininformatie redenen om zelf je groenten en fruit te kweken

Gepubliceerd: 01 jun 2022

33 keer bekeken
Je kent ongetwijfeld wel iemand die zelf groenten en fruit aan het kweken is. Als je gek bent op tuinieren, is het zeker iets wat je kunt overwegen.
Lees verder...
Forumonderwerp welke plant is dit?

Gepubliceerd: 29 mei 2022

26 keer bekeken
Ik heb al vele jaren een klein bijvend plantje in mijn tuin. Het komt elk voorjaar weer op en meet 20 x 20 cm en ook 20 cm hoog.. Benieuwd of iemand weet wat het is. Paul Wesselius
Lees verder...
Forumonderwerp gedroogde bloem

Gepubliceerd: 20 mei 2022

63 keer bekeken
Hallo! Ik heb dit gedroogde plantje gevonden in een kruidenboek uit 1745, wat het waarschijnlijk maakt dat dit plantje ook een paar honderd jaar oud is.Ik vroeg me af of iemand het herkent?
Lees verder...
Forumonderwerp pannenkoekplant wil niet groeien

Gepubliceerd: 10 mei 2022

49 keer bekeken
Hoi!
Lees verder...
Forumonderwerp prunusboom met dorre bladeren

Gepubliceerd: 02 mei 2022

117 keer bekeken
Hallo allemaal,  Ik heb een vraag over een Prunusboom in mijn tuin. Deze heeft op dit moment veel dorre bladeren. Is dit door droogte of een ziekte? De boom is wel in bloei geweest. Misschien dat iemand weet wat er aan de hand kan zijn?
Lees verder...
Forumonderwerp wat is dit voor boom?

Gepubliceerd: 29 apr 2022

103 keer bekeken
Goedenavond, Is er iemand die weet wat voor boom dit is? En is de boom nog levensvatbaar? , hij is gesnoeid eind 2020 maar doet op een paar scheuten vanonder na niet veel meer! Zou ik hem kaal moeten snoeien?
Lees verder...
Forumonderwerp wat is dit?

Gepubliceerd: 25 apr 2022

30 keer bekeken
Weet iemand wat dit voor gewas gaat worden? Wat groeit hier? vriendelijke groet van Mirjam 
Lees verder...
Forumonderwerp wat voor kever/wants is dit?

Gepubliceerd: 18 apr 2022

36 keer bekeken
Op een stam van een jonge boom gevonden.. weet iemand wat voor kevers/wantsen dit zijn? Hoe schadelijk zijn ze? 
Lees verder...
Forumonderwerp epipremnum aureum: kleine bruine stipjes

Gepubliceerd: 23 jan 2022

60 keer bekeken
Weet iemand wat deze kleine bruine stipjes zijn op mijn plant? Zag een geel blaadje, die heb ik meteen verwijderd, maar na enige inspectie stuitte ik op deze kleine stipjes (diameter van ca 1 mm)
Lees verder...
Forumonderwerp afscheid........

Gepubliceerd: 16 nov 2021

154 keer bekeken
Ik ben GreenConnection. Reeds 18 jaar beantwoordde ik dagelijks vragen van tuin- en plantenliefhebbers. Ik deed dat als hobby, maar ook beroepsmatig. En met veel plezier.
Lees verder...
Forumonderwerp hulp gevraagd: stam van de (acacia?) bomen aangetast

Gepubliceerd: 19 okt 2021

161 keer bekeken
Goedendag!
Lees verder...