Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp siergember in pot

Gepubliceerd: 02 nov 2023

17 keer bekeken
Ik heb een paar siergembers in pot staan. Moeten deze bemest worden in deze tijd (nov) van het jaar wanneer je op een subtropisch eiland woont? Ze groeien wel gewoon door.
Lees verder...
Tuininformatie de pracht van groenblijvende hagen in je tuin

Gepubliceerd: 04 okt 2023

10 keer bekeken
Groenblijvende hagen zijn niet alleen mooi om te zien, maar bieden ook veel praktische voordelen voor je tuin. In dit artikel worden de drie populairste groenblijvende hagen besproken en lees je meer over de positieve eigenschappen.
Lees verder...
Forumonderwerp wie kent deze plant

Gepubliceerd: 08 aug 2023

43 keer bekeken
Wie kent deze plant?
Lees verder...
Forumonderwerp dit lijkt een palm, wat is het?

Gepubliceerd: 21 jun 2023

35 keer bekeken
Hallo iedereen,
Lees verder...
Forumonderwerp kamerjasmijn

Gepubliceerd: 22 feb 2023

22 keer bekeken
De kamerjasmijn had vorstschade de takken die dood waren heb ik eraf gesnoeid en de gezonde takken laten zitten nu vraag ik mij af of dat wel goed is zo of dat ik hem beter helemaal kort kan snoeien? 
Lees verder...
Tuininformatie euonymus japonicus green spire haag als buxusvervanger

Gepubliceerd: 22 nov 2022

26 keer bekeken
De Euonymus Japonicus Green Spire wordt zeer veel gebruikt als haagplant. Dat komt omdat het winterhard is, op iedere standplaats kan staan en het zeer gemakkelijk is in onderhoud.
Lees verder...
Forumonderwerp spiraea x billiardii

Gepubliceerd: 13 nov 2022

21 keer bekeken
Ik heb stekken gemaakt van de Spiraea x billiardii die goed geworteld zijn en groeien a
Lees verder...
Tuininformatie de vele soorten haagplanten van dit moment

Gepubliceerd: 15 aug 2022

12 keer bekeken
Overweeg je om haagplanten te plaatsen in je tuin? Voor veel soorten tuinen kan dit een waardevolle toevoeging zijn. Ten eerste hebben haagplanten hun eigen uitstraling.
Lees verder...
Forumonderwerp ik ben benieuwd of iemand deze plant kan benoemen

Gepubliceerd: 14 jul 2022

77 keer bekeken
Ik heb m enkele jaren geleden bij een bloemist gekocht die m zelf ook niet kon benoemen. Hij is n tijdje bijna doodgegaan en dan plant ik ze meestal in de tuin, hopende dat ze t dan weer beter doen door gebrek aan zonlicht of voeding binnenshuis.
Lees verder...
Tuininformatie portugese laurier kopen

Gepubliceerd: 11 mei 2022

36 keer bekeken
De Portugese laurier is zeer geschikt voor het vormen van een haag. Met zijn dikke bladeren die wat leerachtig aanvoelen wordt een volle, dichte haag gecreëerd waarbij u volop van uw privacy en beschutting kunt genieten.
Lees verder...
Forumonderwerp spikkels op blad peperplant

Gepubliceerd: 01 apr 2022

54 keer bekeken
Deze peperplantjes zijn van vorig jaar en heb ze een tijdje geleden gesnoeid. Nu zie ik dat er op het blad overal spikkels komen. Waar komt dat door?
Lees verder...
Forumonderwerp blaadjes vallen

Gepubliceerd: 07 jan 2022

54 keer bekeken
Goedendag, Ik heb een blad kamerplantje (zie foto) maar ik weet de naam niet. Nu is het probleem dat er elke keer blaadjes afvallen. Is hij dan te droog,te nat of wat is het probleem. Groet, Johan3
Lees verder...
Tuininformatie een sfeervolle wintertuin creeer je in 5 stappen

Gepubliceerd: 21 dec 2021

27 keer bekeken
In de zomer zijn we vaak in onze achtertuin te vinden, maar wist je dat veel mensen ook dromen van een wintertuin? Heerlijk met een dekentje bij de open haard met een kop warme chocolademelk in de hand terwijl het sneeuwt.
Lees verder...
Forumonderwerp trachycarpus - palm

Gepubliceerd: 23 okt 2021

64 keer bekeken
Eergisteren is door het stormweer mijn palm in pot omgewaaid en de pot is gebroken. Ik moet hem dus in een nieuwe pot zetten. De huidige pot heeft een grootte van 50 cm hoog en 50 cm breed en de plant heeft dus een grote wortelkluit.
Lees verder...
Forumonderwerp jasmijn

Gepubliceerd: 16 apr 2021

64 keer bekeken
Hallo, mijn schutting is zo'n 2 meter hoog. Ik zou graag Jasmijn plaatsen.
Lees verder...
Forumonderwerp thalia

Gepubliceerd: 07 apr 2021

44 keer bekeken
Is thalia winterhard?? op veel forums heb je tegenstrijdige berichten daar over. Wie kent het passend juiste antwoord?? Dank u
Lees verder...
Forumonderwerp risico dat agaves en taxussen door sneeuw worden beschadigd.

Gepubliceerd: 07 feb 2021

81 keer bekeken
Zie foto's. Is het aan te raden om sneeuw van de bladeren of takken te verwijderen om schade te voorkomen?
Lees verder...
Forumonderwerp aeonium arboreum

Gepubliceerd: 10 nov 2020

24 keer bekeken
Deze vet plant (Aeonium arboreum) staat nu nog buiten maar ik wil graag weten of hij winterhard is of dat hij voor de winter naar binnen moet. Bij voor baat dank. Gr. Hans Vijfschaft
Lees verder...
Forumonderwerp oleander nerium

Gepubliceerd: 01 okt 2020

90 keer bekeken
Hoi, Moet mijn Oleander Nerium naar binnen in de winter, ik heb wel een vorstvrije garage met groot raam, of mag hij gewoon buiten blijven staan in zijn pot ? Ik heb hem pas van dit jaar, maar hij is al een mooi exemplaar.
Lees verder...
Forumonderwerp ik zoek de perfecte boom

Gepubliceerd: 03 jun 2020

100 keer bekeken
Hallo, ik wil graag een nieuwe boom planten die voor wat meer privé kan zorgen in onze achter tuin. Onze buren wonen namelijk dicht tegen onze achtertuin waardoor er veel inkijk is. Ze hebben een groot raam op de eerste verdieping.
Lees verder...
Forumonderwerp ballonplant

Gepubliceerd: 01 jun 2020

139 keer bekeken
Hallo
Lees verder...
Forumonderwerp drakenbloedboom

Gepubliceerd: 23 mei 2020

21 keer bekeken
Is er iemand die ervaring heeft met de drakenbloedboom in de volle grond?
Lees verder...
Forumonderwerp planten oleander in volle grond

Gepubliceerd: 17 apr 2020

192 keer bekeken
wanneer en hoe kan men oleander verplanten in volle grond
Lees verder...
Forumonderwerp miniatuur mesemb-soort?

Gepubliceerd: 15 apr 2020

40 keer bekeken
Dit lijkt me een miniatuur mesemb-soort.
Lees verder...
Forumonderwerp morus alba dolce vita (moerbei)

Gepubliceerd: 19 jan 2020

90 keer bekeken
Hoi,  ik heb 2stuks van deze boom gekocht (Morus Alba Dolce Vita) 
Lees verder...