Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp onbekende plant

Gepubliceerd: 30 apr 2017

6 keer bekeken
De plant op bijgaande foto is een stevige struik van ongeveer 1 meter. De bladeren en takken lijken op die van een oleander, maar zijn kleiner. De bloemen geuren sterk en doet denken aan jasmijn en vanille.
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende bosplant vakantie

Gepubliceerd: 06 sep 2015

8 keer bekeken
Deze plant kwam ik tegen op vakantie in Slowakije , Ertzgebergte. Heeft iets van salomonszegel aleen zijn de bloemen blauw en hangen niet onder de stengel. Struik hoogte ongeveer 1.5 m, stond langs bosrand
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende struik, onkruid of ....?

Gepubliceerd: 15 aug 2015

17 keer bekeken
Zie de afbeeldingen. Groeien als kool en daarom denk ik dan ook dat het onkruid is maar misschien is het wel een gewone ast plant die het fantastisch doet..... Bloemetjes stellen niet zoveel voor, hebben een groen/witte kleur.
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende plant struik

Gepubliceerd: 13 sep 2014

1 keer bekeken
Ik zou graag willen weten wat voor struik dit is hij is nu ongeveer 1.80 hoog
Lees verder...
Forumonderwerp identificatie onbekende plant, struik enz.

Gepubliceerd: 28 jul 2014

4 keer bekeken
Goedendag,
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende plant/struik

Gepubliceerd: 12 jul 2014

0 keer bekeken
Wie weet welke struik/plant dit is? Hij bloeit (kort) met kleine witte kaarsjes , die een beetje naar jasmijn ruiken en momenteel heeft hij kleine bolletjes (helaas niet op de foto goed te zien.
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende plant met grote bladeren

Gepubliceerd: 07 sep 2013

50 keer bekeken
Hallo allemaal, wie is bekend met deze plant ?Het gaat om de plant met de grote bladeren. Deze is spontaan opgekomen in een plante bak met dat arme verdrongen hulstboompje. Gigantische bladeren en groet vrij snel. Wie kent hem ?
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende planten uit arboretum 't leen

Gepubliceerd: 18 aug 2013

6 keer bekeken
Vandaag in Arboretum ' t Leen geweest in Eeklo (BE) en dan stuit je weleens op een onbekende schoonheid zonder naambordje. Wellicht weet iemand wat dit is. De eerste is een struik/ misschien
Lees verder...
Forumonderwerp welke plant is dit?

Gepubliceerd: 29 jul 2013

2 keer bekeken
we hebben in onze tuin een onbekende boom/struik. hij woekert heel de tuin (en ook bij de buren)door. we hebben allerhande soorten vergif geprobeerd maar niets helpt. De plant sterft af na
Lees verder...
Forumonderwerp kale krent (nieuw geplant)

Gepubliceerd: 13 jul 2013

44 keer bekeken
In februari is deze krent geplant. Hij kwam mooi in bloei maar nu vind ik hem er triestig bij staan. De krenten die ik in het wild zie staan allemaal veel mooier in blad. Iemand die weet of dit normaal is, voor een eerste jaar?
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende plant/struik

Gepubliceerd: 27 jun 2013

0 keer bekeken
Wie kan mij iets vertellen over deze plant. Hij staat bij mijn schoonmoeder in de tuin maar ze heeft geen idee wat het is.Ze wilt hem er graag uit halen maar is bang een bijvoorbeeld mooi bloeiende struik weg te gooien.
Lees verder...
Forumonderwerp hier mag je binnenkijken..

Gepubliceerd: 13 jun 2013

23 keer bekeken
Zo, jullie mogen eens komen piepen in mijn tuin. Doe je mee? Toon jij ook enkele beelden van die van jou? De tuin verandert voortdurend met de seizoenen. Daarom begin ik met de eerste
Lees verder...
Forumonderwerp struiken in de tuin

Gepubliceerd: 15 okt 2012

1 keer bekeken
Ik heb deze zomer een acer moeten verwijderen omdat hij verwelkingsziekte had.
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende plant!

Gepubliceerd: 03 aug 2012

0 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende plant/struik

Gepubliceerd: 07 jul 2012

2 keer bekeken
Hallo, Weet iemand hoe deze struik (zie afbeeldingen) heet en hoe ik h'm moet behandelen/onderhouden? Alvast bedankt. Eric.
Lees verder...
Forumonderwerp een aantal planten/struiken ter identificatie

Gepubliceerd: 10 jun 2012

9 keer bekeken
Hoi, ik heb jullie hulp nodig voor het identificeren van een aantal planten en struiken in mn tuin... zie foto's hieronder. Veel dank!Ilse Plant nummer 1:
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende struik/plant, wie kan ons helpen?

Gepubliceerd: 02 jun 2012

0 keer bekeken
Hallo, In onze tuin hebben we een onbekende struik staan, die nogal groot aan het worden is.We willen deze graag snoeien, maar weten niet wat het is en hoe deze gesnoeid mag worden en wanneer.
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende kruidige plant

Gepubliceerd: 15 okt 2011

0 keer bekeken
Hallo allen
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende plant

Gepubliceerd: 12 aug 2011

0 keer bekeken
We hebben deze plant/struik op Fuerteventura gezien, maar hebben geen idee van de naam. We willen meer informatie hierover opzoeken maar dan hebben we uiteraard eerst een naam nodig, wie kan ons verder helpen? Bvd!
Lees verder...
Forumonderwerp vaste plant of struik, mij onbekend

Gepubliceerd: 05 aug 2011

0 keer bekeken
Weet iemand welke plant dit is? Ben niet helemaal zeker of 't een vaste plant dan wel een struik is.
Lees verder...
Forumonderwerp meeldauw op krentenboompje

Gepubliceerd: 27 apr 2011

3,490 keer bekeken
Net zoals ieder jaar stel ik vast dat mijn Amelanchier of krentenboompjes last krijgen
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende (uitheemse) plant

Gepubliceerd: 07 aug 2010

10 keer bekeken
Wie kent deze plant? Ik heb in april van dit jaar een stekje meegenomen uit Egypte waar het plantje aan de rand van een akkertje stond. Op die akker stonden meer van deze plantjes. Het blad is zacht en de struik is ongeveer 1 meter hoog.
Lees verder...
Forumonderwerp argyrocytisus battandieri

Gepubliceerd: 25 jun 2010

21 keer bekeken
Heeft iemand ervaring met Argyrocytisus battandieri of boombrem? Ik ben van plan deze exoot aan te schaffen en vraag me af, of het verantwoord is om de plant duurzaam in de tuin te zetten, gelet op recente strenge winters .
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende plant

Gepubliceerd: 06 jun 2010

0 keer bekeken
Hallo,In mijn tuin schieten overal deze planten op. Elk jaar trek ik ze uit maar elk jaar zijn ze er terug, telkens op een andere plaats.De plant is mij volledig onbekend en ik vind ze nergens terug in de plantengidsen.
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende struik

Gepubliceerd: 17 apr 2010

0 keer bekeken
Graag identificatie voor deze struik met witte bloemen en bronsachtig uitlopend blad (onderzijde behaard).
Lees verder...
Stel een tuinvraag