Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp spirea billardii

Gepubliceerd: 25 jun 2023

37 keer bekeken
Ik heb in september/oktober goed gewortelde stekken van de Spirea billardii geplant die nu zo'n 60cm hoog zijn. Ik zie tot nu toe nog geen bloemknoppen verschijnen . Als ik het Google lees ik dat de bloemen bloeien tussen juli en september.
Lees verder...
Forumonderwerp appelboom herkenning en dood blad

Gepubliceerd: 11 jun 2023

35 keer bekeken
Hi allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp welke (eenjarige?) plant is dit?

Gepubliceerd: 28 aug 2020

77 keer bekeken
Mijn moeder heeft wat bloemen geplukt in een pluktuin en daar zat deze prachtige bloem ook bij. Op de foto lijkt hij rood maar de bloemen waren meer oranje. Volgens mijn moeder was deze plant wel anderhalve meter hoog.
Lees verder...
Forumonderwerp tot tegen de grond

Gepubliceerd: 24 apr 2020

41 keer bekeken
In de tuin staat nu een zwarte bessen struik. Struik is veel gezegd. Het is 1 enkele, lange stengel. Het is nu eenjarig hout met bloemen en zal dus bessen opleveren.
Lees verder...
Forumonderwerp hoe heet deze bloem?

Gepubliceerd: 18 jun 2018

44 keer bekeken
Ik zag deze plant in de heemtuin, maar zelfs daar weten ze niet wat het is.
Lees verder...
Forumonderwerp onkruid of niet ?

Gepubliceerd: 30 apr 2018

152 keer bekeken
Dit groeit op verschillende plaatsen in onze boomgaard, iemand die weet of dit te verwijderen onkruid is ?
Lees verder...
Forumonderwerp hortensia

Gepubliceerd: 05 feb 2018

152 keer bekeken
Blijft lastig, zo'n hortensia. Ik heb in maart, april 2017 deze hortensia tot ca. 15 cm vanaf de grond gesnoeid. Uiteraard maar een paar bloemen. Nu wil ik er eigenlijk niets aan doen, maar hij is veel te hoog.
Lees verder...
Forumonderwerp welke struik is dit?

Gepubliceerd: 16 mei 2017

12 keer bekeken
welke struik is dit en kan die voller bloeien ?
Lees verder...
Tuininformatie onkruid namen en foto's

Gepubliceerd: 14 mei 2017

10,252 keer bekeken
Heeft u last van onkruid in uw tuin of gazon en wilt u weten om werk onkruid het gaat, dan is de kans groot dan de naam van het onkruid dat u zoekt in het onderstaande overzicht staat vermeld.
Lees verder...
Forumonderwerp langst bloeiende sterk geurende klimplantn gezocht

Gepubliceerd: 10 feb 2017

14 keer bekeken
Ik ga een combinatie van verschillende klimplanten families installeren. Ondertussen heb ik al 2 soorten kamperfoelie, een Toscaanse jasmijn en een rambler klimroos.
Lees verder...
Forumonderwerp hoe heet deze plant?

Gepubliceerd: 13 mei 2016

1 keer bekeken
Ik wil graag deze plant in mijn tuin hebben, maar daarvoor moet ik wel de naam ervan weten. Alvast bedankt, Charlize
Lees verder...
Forumonderwerp wat is de naam van deze planten

Gepubliceerd: 02 aug 2015

2 keer bekeken
Wie weet wat de naam is van deze tuinplant.
Lees verder...
Forumonderwerp is dit een papaver en zoja welke

Gepubliceerd: 25 jun 2015

0 keer bekeken
Deze plant is spontaan in ons kruidentuintje opgedoken, We denken dat het een papaver i
Lees verder...
Forumonderwerp kruid met witte bloempjes

Gepubliceerd: 23 nov 2014

8 keer bekeken
Hallo allemaal Dit plantje heb ik gevonden op een braakliggend terrein. Ik denk dat het een kruisbloemachtige is, heeft iemand een idee dewelke? Alvast bedankt!
Lees verder...
Forumonderwerp lupine

Gepubliceerd: 21 nov 2014

12 keer bekeken
Goedenavond,
Lees verder...
Forumonderwerp eenjarige bloemen

Gepubliceerd: 29 sep 2014

6 keer bekeken
In onze tuin hebben we bloemen gezaaid waarvan we de naam niet kennen. Het zijn eenjarige plantjes waarvan de bloemen goed geschikt zijn voor in de vaas. We hebben ooit zaadjes gekregen.
Lees verder...
Forumonderwerp welke plantensoort is dit?

Gepubliceerd: 13 jul 2014

3 keer bekeken
Hallo iedereen, Mijn dochter had enkele zaadjes gekregen die ze meteen geplant heeft. Dit is het resultaat na enkele weken.
Lees verder...
Forumonderwerp veronicastrum virginicum 'fascination'

Gepubliceerd: 01 jun 2014

109 keer bekeken
Goedendag,Even wat vraagjes over de V.V.F.;
Lees verder...
Forumonderwerp plaag in eenjarige bloemen

Gepubliceerd: 14 mei 2014

1 keer bekeken
Zit met een probleem. Zaai jaarlijks mijn eenjarige bloempjes.
Lees verder...
Forumonderwerp welk onkruid is dit?

Gepubliceerd: 17 apr 2014

170 keer bekeken
Dit onkruid maakt mij al enige jaren het leven zuur. Mijn gazon zit er vol mee en elk jaar voller.
Lees verder...
Forumonderwerp verschil zaad of bol

Gepubliceerd: 23 mrt 2014

733 keer bekeken
Ik heb een vraag: Wat is het verschil, qua groeien, tussen een zaadje en een bol? Groeit zaad of bollen sneller?Ik weet niet wat ik moet kopen want van sommige planten kun je zaad of bollen kopen.
Lees verder...
Forumonderwerp toverhazelaar hamamelis

Gepubliceerd: 14 feb 2014

69 keer bekeken
Sinds een paar jaar hebben wij een toverhazelaar met geelbruine bloememn. Dit jaar bloeit hij heel aardig, na een paar minder geslaagde pogingen. Maar wat mij vandaag opvalt is
Lees verder...
Forumonderwerp hoe heet deze plant?

Gepubliceerd: 24 nov 2013

7 keer bekeken
Deze plant heb ik van de zomer uit het bos gehaald. Tis familie van de winde, maar welke van de 600 weet ik niet. De foto laat goed de bladvorm en bloeiwijze zien.
Lees verder...
Forumonderwerp mooie bloem

Gepubliceerd: 03 jul 2013

14 keer bekeken
Hoi,Kent iemand deze mooie bloemen? Ik merkte ze op in het wild tussen klaprozen en distels aan de rand van parking. Ik kon niet nalaten er enkele foto's van te nemen.quidam
Lees verder...
Forumonderwerp hier mag je binnenkijken..

Gepubliceerd: 13 jun 2013

23 keer bekeken
Zo, jullie mogen eens komen piepen in mijn tuin. Doe je mee? Toon jij ook enkele beelden van die van jou? De tuin verandert voortdurend met de seizoenen. Daarom begin ik met de eerste
Lees verder...