Zoeken

Type Titel Inhoud
Tuininformatie het voorjaar in met een nieuwe frisse look met epoxy giethars

Gepubliceerd: 09 jan 2024

14 keer bekeken
Wat is epoxy giethars
Lees verder...
Tuininformatie een mirador overkapping is een echt buitenparadijs

Gepubliceerd: 13 dec 2023

12 keer bekeken
Stel je eens voor: een plek in je tuin waar je het hele jaar door kunt genieten, ongeacht het weer. Dat is precies wat een Mirador overkapping jou biedt.
Lees verder...
Forumonderwerp welke bemesting eenjarige fruitboompjes

Gepubliceerd: 28 okt 2023

47 keer bekeken
Vorig jaar 2 perenboompjes, 2 citrusboompjes geplant. Wat hebben deze fruitboompjes nu nodig? Kan.ik nu compost strooien of bemesten?
Lees verder...
Tuininformatie leuke groene tips voor je smartphone!

Gepubliceerd: 16 okt 2023

11 keer bekeken
Nu de dagen weer donkerder en kouder worden, trekken we massaal naar binnen. Natuurlijk is het heerlijk om een avondje te cocoonen op de bank, maar vergeet ook niet om toch af en toe een lekkere frisse neus te halen.
Lees verder...
Tuininformatie besparen op de buitenverlichting: 3 tips

Gepubliceerd: 02 aug 2023

5 keer bekeken
Goede buitenverlichting is een absolute must. Niet alleen vanwege praktische redenen, maar ook voor het creëren van extra sfeer. Toch kan dit ook een flink kostenplaatje met zich meebrengen.
Lees verder...
Tuininformatie sansevieria: de onverwoestbare groene sfeermaker in huis

Gepubliceerd: 12 jul 2023

10 keer bekeken
Als je op zoek bent naar een plant die even stijlvol als onderhoudsarm is, zoek dan niet verder dan de Sansevieria.
Lees verder...
Tuininformatie manieren om een woning meer duurzaam en groen te krijgen

Gepubliceerd: 20 jun 2023

30 keer bekeken
We leven in een tijd waarin het woord ‘duurzaamheid’ centraal staat. Op de pot pindakaas staat dat de pinda’s op ‘duurzame’ wijze zijn gegroeid en de elektrische auto voor de deur is een ‘duurzaam’ alternatief voor de benzineauto.
Lees verder...
Forumonderwerp van knot naar stam(treurwilg)

Gepubliceerd: 17 jun 2023

91 keer bekeken
Ik heb vorig jaar september/oktober een knot van een treurwilg in de grond gestopt die is gaan wortelen en nu goed uitloopt
Lees verder...
Tuininformatie houd je huis koel met duurzame solar screens

Gepubliceerd: 02 jun 2023

10 keer bekeken
Als de zon tevoorschijn komt wil je natuurlijk niets liever dan genieten van je mooie tuin. Maar hoe zorg je ervoor dat het huis koel blijft op zo’n warme dag?
Lees verder...
Forumonderwerp zwarte vlekken op stam van mijn japanse esdoorn

Gepubliceerd: 31 mei 2023

111 keer bekeken
Hallo
Lees verder...
Forumonderwerp boomknoppen gaan niet open

Gepubliceerd: 24 mei 2023

93 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Tuininformatie zo bereid jij je tuin voor op het voorjaar

Gepubliceerd: 02 mrt 2023

25 keer bekeken
Nog even geduld en dan is het eindelijk weer zover. Wanneer de eerste zonnestralen voorzichtig weten door te breken, is een groot deel van het land alweer bezig met het buitenseizoen.
Lees verder...
Forumonderwerp potroos

Gepubliceerd: 21 feb 2023

112 keer bekeken
Ik heb potrozen gekocht van 25 cm hoog kan ik ze nu in de volle grond zetten of is dat nog te vroeg?
Lees verder...
Forumonderwerp bladluis?

Gepubliceerd: 29 jan 2023

61 keer bekeken
Hallo! Ik heb binnen een kruidenbakje en nu heb ik kleine beestjes op mn basilicum. Ik denk dat het bladluizen zijn maar ben niet zeker, kan iemand dit bevestigen?
Lees verder...
Tuininformatie hoe snoei je een fruitboom?

Gepubliceerd: 11 jan 2023

86 keer bekeken
Er is iets verontrustends aan de tijd om je fruitboom wel of niet te knippen. En met knippen bedoel ik snoeien, maar in ieders gedachten is dit een substantiële en mogelijk brutale boomoperatie.
Lees verder...
Tuininformatie verven in de tuin? kies een duurzame verf

Gepubliceerd: 22 nov 2022

15 keer bekeken
Verf gebruiken in je tuin is fantastisch: je fleurt er een schutting, tuinhuis of bloembak ontzettend mee op. Tuinmeubelen geef je er een tweede leven mee én verf is een goede manier om je tuinhout te beschermen.
Lees verder...
Tuininformatie euonymus japonicus green spire haag als buxusvervanger

Gepubliceerd: 22 nov 2022

26 keer bekeken
De Euonymus Japonicus Green Spire wordt zeer veel gebruikt als haagplant. Dat komt omdat het winterhard is, op iedere standplaats kan staan en het zeer gemakkelijk is in onderhoud.
Lees verder...
Tuininformatie welke kerstverlichting past het beste bij mij?

Gepubliceerd: 10 nov 2022

10 keer bekeken
Ieder jaar als de feestdagen weer om de hoek staan wordt de wereld op veel plekken een klein beetje magischer.
Lees verder...
Forumonderwerp hulp met grote oude yucca (rot?)

Gepubliceerd: 02 nov 2022

90 keer bekeken
Beste plantenliefhebbers en kenners,
Lees verder...
Tuininformatie tips voor het inrichten van je tuin

Gepubliceerd: 04 okt 2022

19 keer bekeken
Wanneer je een huis hebt gehuurd, dan wil je natuurlijk wel dat het volledig naar eigen smaak wordt ingericht. Het is namelijk toch de plek waar je dagelijks verblijft. Dat geldt niet alleen voor in huis, maar natuurlijk ook voor buitenshuis.
Lees verder...
Tuininformatie de perfecte tuin die bij elk seizoen past

Gepubliceerd: 04 okt 2022

14 keer bekeken
Voor velen is een tuin alleen nuttig voor de lente en de zomer. Maar een echte tuinkenner geniet ook in de herfst en de winter van zijn tuin. Wil jij jezelf ook omtoveren tot een echte tuinkenner dan zit je met dit artikel goed.
Lees verder...
Forumonderwerp schietwilg op stam

Gepubliceerd: 23 sep 2022

42 keer bekeken
Ik wil graag dat deze schietwilg een wilg op stam gaat worden dus moet ik hem gaan knotten op den duur. de blaadjes die op de hele lengte zitten heb ik er af gehaald en in de top nog laten zitten Nu is mijn vraag:
Lees verder...
Tuininformatie hoe groen is elektrisch rijden nou echt?

Gepubliceerd: 06 sep 2022

15 keer bekeken
Elektrische rijden wordt door veel mensen gezien als een van de oplossingen voor de klimaatcrisis. Omdat elektrische auto’s geen uitstoot veroorzaken, gaan veel mensen ervanuit dat dit beter is voor het milieu dan brandstofauto’s.
Lees verder...
Tuininformatie waarom pas je een buitenbeits toe?

Gepubliceerd: 15 aug 2022

14 keer bekeken
Aan ons wordt geregeld gevraagd wat het beste product is om voor te kiezen als je jouw hout buiten van een nieuwe kleur wilt voorzien. Wij vinden dat een nieuwe kleur gekoppeld moet zijn aan goede bescherming voor je hout.
Lees verder...
Tuininformatie op welke manieren kun je jouw tuin beschermen?

Gepubliceerd: 15 aug 2022

11 keer bekeken
Je bent trots op je tuin. Dat is waarschijnlijk niet zonder reden. Je hebt bijvoorbeeld je best gedaan om hier diverse mooie plantjes te laten groeien. Logischerwijs wil je er voor zorgen dat dit alles er mooi uit blijft zien.
Lees verder...