Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp wie weet de naam van deze plant?

Gepubliceerd: 25 aug 2018

182 keer bekeken
In een pot is een plant komen aanwaaien, dus zal via zaad verspreid zijn.Iemand een idee, welke plant dit is: onkruid of een mooie plant met mogelijke bloei?
Lees verder...
Forumonderwerp cactus probleem

Gepubliceerd: 16 aug 2018

158 keer bekeken
Beste cactusliefhebbers
Lees verder...
Forumonderwerp erodium variabile bishop's form / reigersbek wanneer nieuw fris groen blad

Gepubliceerd: 31 jul 2018

171 keer bekeken
Hallo, Sinds mei dit jaar heb ik reigersbek gepoot in de volle grond. Nu na 3 maanden wordt het groene blad wat minder mooi en wordt de pol ook wat dunner. Hij bloeit her en der nog wel met roze bloemetjes.
Lees verder...
Forumonderwerp extreme zomer en planten verzorgen....

Gepubliceerd: 29 jul 2018

206 keer bekeken
Ik ben eigenlijk wel wat verbaasd, dat niemand problemen lijkt te hebben om de planten in de tuin levend te houden.
Lees verder...
Forumonderwerp pieris japonica 'little heath green'

Gepubliceerd: 05 apr 2017

126 keer bekeken
ik had een vraagje over de pieris japonica, ik doet er niks aan dat hoeft ook niet staa
Lees verder...
Forumonderwerp testers gezocht: nieuwe groeninfo.com website

Gepubliceerd: 02 apr 2017

11 keer bekeken
Het heeft wat langer geduurd dan verwacht, maar het is bijna zover, de nieuwe groeninfo.com website is bijna gereed om getest te worden. Ik ben opzoek naar een aantal mensen die eens kritisch naar onze nieuwe website willen kijken.
Lees verder...
Forumonderwerp berken vervangen door ...???

Gepubliceerd: 06 okt 2016

31 keer bekeken
Achter in onze tuin staan drie forse berken, omtrek stammen op 1 meter hoogte ongeveer 160 cm. Naar onze mening worden deze bomen te hoog.
Lees verder...
Forumonderwerp vlinder

Gepubliceerd: 03 jul 2016

23 keer bekeken
wat is dit? ben ik een vlinder of word ik wat anders?
Lees verder...
Forumonderwerp worteldoek of geen worteldoek

Gepubliceerd: 06 mrt 2016

104 keer bekeken
Ik heb een tuin in de stad (100 vierkante meter) en heb daarin 2 vierkantemeterbakken geplaatst. Mijn vraag is nu: moet ik onderin de 20cm diepe bakken een worteldoek leggen om contact met de grond te voorkomen?
Lees verder...
Forumonderwerp een rode japanse esdoorn verplaatsen ivm aankoop

Gepubliceerd: 24 jan 2016

1,825 keer bekeken
Hallo iedereen,
Lees verder...
Forumonderwerp vorstgevoelige planten beschermen in potten

Gepubliceerd: 07 jan 2016

13 keer bekeken
Het onderwerp is duidelijk, maar ik zal het nog wat toelichten...
Lees verder...
Forumonderwerp verbeteren kleigrond

Gepubliceerd: 04 okt 2015

52 keer bekeken
Onze tuin is gelegen op kleigrond, en staat helemaal vol met vaste planten, als ik de grond wil verbeteren om over de tuin iets te strooien, zoals turf, of compost en welke compost eventueel, er is ook veencompost, wat zou ik het beste kunnen t
Lees verder...
Forumonderwerp tuinplant met paarse bloemen, wat is de naam

Gepubliceerd: 23 jul 2015

21 keer bekeken
In één van de bloemperkjes staat een plant met paars/witte bloemen. De bloemen lijken enigszins belvormig. De plant bloeit nu voor de tweede maal. Kan ook behoorlijk groot worden. Op één of andere wijze is de naam zoekgeraakt.
Lees verder...
Forumonderwerp nieuw hier

Gepubliceerd: 24 jun 2015

13 keer bekeken
Even mezelf voorstellen: ik ben Geert en woon in Oost-Vlaanderen. We hebben een vijver aangelegd van 1,8 op 1,8 en een beekje van 3,8 meter lang, beekje loopt langsheen een deel van het terras.
Lees verder...
Forumonderwerp welke bloem is dit?

Gepubliceerd: 03 jun 2015

0 keer bekeken
Goedeavond, Heeft iemand misschien een idee wat voor bloem dit is? Heb zelf gezocht op google maar kan nog niks vinden wat er op lijkt :( (Sorry voor de rare blauwe gloed, moest kleuren uit de foto halen, vanwege de grootte van de foto)
Lees verder...
Forumonderwerp afgelopen nacht gestolen....

Gepubliceerd: 01 jun 2015

3 keer bekeken
Hallo Allemaal, afgelopen nacht is de rood omcirkelde plant uit mijn tuin gestolen. Ik kan er met mijn verstand niet bij dat iemand een plant steelt. Is dit z'n speciale plant dat deze het stelen waard is?
Lees verder...
Forumonderwerp wie is de taxuskever kwijtgeraakt na verhuizing?

Gepubliceerd: 22 apr 2015

55 keer bekeken
Ik woonde voorheen op een appartement en had veel potten op het balkon. In deze potten had ik veel taxuskevers. Toen ik ging verhuizen naar een huis met tuin, heb ik nagenoeg alle planten achtergelaten om zo van de taxuskever af te komen.
Lees verder...
Forumonderwerp advies gevraagd beplanting 2 grote bakken.

Gepubliceerd: 18 apr 2015

60 keer bekeken
Hallo lezers. Vorig jaar heb ik mijn hele tuin gerenoveerd (Juli) nu het voorjaar er aankomt zit ik met 2 nog hele lege grote bloembakken en ik heb nog geen idee wat ik er mee ga of moet doen.
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende rups.

Gepubliceerd: 01 nov 2014

5 keer bekeken
Weet iemand welke rups dit is ? Ik vond hem vanochtend in de voerbak van mijn konijnen. Waarschijnlijk is die meegekomen met het groenvoer van de vorige dag bestaande uit rucola, aardbeiblaadjes en munt vanuit de tuin.
Lees verder...
Forumonderwerp welke 4 planten uit mijn tuin zijn dit?

Gepubliceerd: 26 okt 2014

9 keer bekeken
Hallo allemaal, ik heb de volgende 4 planten in mijn tuin staan. Wil graag opzoeken hoe ze gesnoeid moeten worden en wat ik er allemaal mee kan, maar heb geen idee wat het zijn..!
Lees verder...
Forumonderwerp wie weet hoe dit heet?

Gepubliceerd: 04 okt 2014

0 keer bekeken
Ik heb in de tuin een plant staan, waarvan ik graag de Nederlandse naam zou willen weten. Ik weet dat het in de thee word gedaan.Hij is best erg groot, zo ongeveer 70 cm hoog!
Lees verder...
Forumonderwerp orchidee uitgebloeid

Gepubliceerd: 07 jul 2014

67 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp welke plant is dit? veldzuring?

Gepubliceerd: 29 mei 2014

30 keer bekeken
Deze plant kwam tevoorschijn in twee plantenbakken op mijn balkons, één aan de voorzijde en ook één aan de achterzijde van mijn huis. Ik dacht eerst dat het veldsla was, die ik een tijd terug gezaaid heb (niet-ontkiemde zaden).
Lees verder...
Forumonderwerp alternatief voor haagbeuk,...

Gepubliceerd: 22 mrt 2014

53 keer bekeken
Kent er iemand een modern alternatief voor haagbeuk,... wat ik al zoveel tegenkom overal. Het moet ook niet per definitie een echte haag te zijn. Voorwaarde: goed onderhoudbaar, zonder al teveel snoeiwerk.
Lees verder...
Forumonderwerp nieuw tuintje

Gepubliceerd: 15 nov 2013

0 keer bekeken
Binnenkort heb ik een eigen tuintje. Het is klein (30m2) en erg schaduwrijk. Toch wil ik er iets moois van maken. Heeft iemand tips voor beplanting? Ik zoek vooral naar planten die niet giftig zijn voor de hond!
Lees verder...
Stel een tuinvraag