Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp is deze paddestoel slecht voor mijn plant?

Gepubliceerd: 09 okt 2023

21 keer bekeken
Mijn sinaasappelboom heeft deze zomer buiten op het balkon gestaan, en nu is er een soort paddestoel in gegroeid. Het is gegroeid op de plek waar ik zo'n plastic bewateringsbol heb zitten. Is deze paddestoel slecht voor mijn plant?
Lees verder...
Forumonderwerp zwammen gezocht

Gepubliceerd: 25 apr 2021

31 keer bekeken
Hallo allemaal, ik heb orchideeen gezaaid maar die moeten gevoed worden door een zwam \ schimmel of paddestoel... Weet iemand ook welke goede?ik dacht zelf aan een oesterzwam of champignon.
Lees verder...
Forumonderwerp zwammen- gezwam

Gepubliceerd: 24 apr 2021

33 keer bekeken
Hallo ik ben terug van weggeweest,ik heb voor jullie wie dan ook een vraag. Ik heb orchideeen gezaaid en nu zoek ik een paddestoel of zwam die het zaad kan voeden.
Lees verder...
Forumonderwerp witte lepelplant

Gepubliceerd: 17 aug 2020

38 keer bekeken
Geachte lezer, Ik ben in het bezit van twee witte lepelplanten, de een staat in de woonkmaer in een wat donker hoekje en doet het perfect, de ander staat in de eetkamer aan de zuid west kant voor het raam mar achter vitrage.
Lees verder...
Forumonderwerp paddestoelen

Gepubliceerd: 02 nov 2016

45 keer bekeken
Paddestoelen in de tuin: het is immers herfst. Vorig jaar zaten ze er ook al en de schimmeldraden hebben de zomer overleefd en dus komen ze nu weer terug. Alleen er is uitbreiding gekomen, even verderop.
Lees verder...
Forumonderwerp identificatie paddestoel

Gepubliceerd: 28 okt 2015

1 keer bekeken
Dit kleine paddestoeltje, steelhoogte ong. 8 cm, hoed zwart van kleur met een doorsnede van ong. 2 cm. Aangetroffen in het gras in zuidelijk Flevoland. Was solitair met op enige afstand een tweede kleiner exemplaar.
Lees verder...
Forumonderwerp bijzondere verschijning in de tuin clathrus ruber

Gepubliceerd: 04 sep 2015

6 keer bekeken
Op de plek waar voorheen de bamboe Fargesia scabrida stond, groeit een bijzondere padde
Lees verder...
Forumonderwerp paddestoel bij 33 graden in juli

Gepubliceerd: 03 jul 2015

0 keer bekeken
Staat wel op steel maar onder de bol vrij onzichtbaar aanwezig. ca 15cm diameter Wie weet de naam
Lees verder...
Forumonderwerp paddestoel in monstera

Gepubliceerd: 14 jun 2015

356 keer bekeken
Beste leden, Ik zag dat in mijn monstera pot dat er een paddestoel in zit. Is dit gevaarlijk voor mijn plant, maar veel belangrijker voor mijn gezondheid? Hoe kan ik hem dan het beste weg halen. Alvast bedankt. Sibren
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende plant / paddestoel

Gepubliceerd: 10 mrt 2015

30 keer bekeken
In mijn tuin een vreemde holle bolletjes, half in de grondWie kan mij vertellen wat voor plant of paddestoel dit is?
Lees verder...
Forumonderwerp paddestoel?

Gepubliceerd: 26 nov 2014

9 keer bekeken
Wie kan mij helpen aan de naam van deze paddestoelen. Ze zijn tot een paar centimeter groot en staan in een heksenkring rond een els in het gras. De lamellen zijn kaneelbruin evenals de sporen en het steeltje is
Lees verder...
Forumonderwerp wat is dit voor paddestoel?

Gepubliceerd: 19 sep 2014

6 keer bekeken
Hallo, Ik wil graag weten wat dit voor een paddestoel is.Ze groeien aan de voet van een appelboom, vlak aan het water, is deze eetbaar? bedankt, peter
Lees verder...
Forumonderwerp paddestoel

Gepubliceerd: 16 sep 2014

6 keer bekeken
Wij zagen in de Biesbosch deze zwammen op een knotwilg. De onderzijde bestaat uit buisjes (al zijn deze nauwelijks te zien). Weet iemand hoe deze zwam heet?
Lees verder...
Forumonderwerp weet iemand wat dit is?

Gepubliceerd: 02 sep 2014

0 keer bekeken
Ik vond dit hangend in een soort klim plant, die groeit vanaf de buren over de schutting dus ik weet niet wat voor plant het is. De plant hangt al jaren zo maar dat heb ik er nog nooit in zien hangen.
Lees verder...
Forumonderwerp paddestoel

Gepubliceerd: 28 aug 2014

1 keer bekeken
Wat is dit voor paddestoel?
Lees verder...
Forumonderwerp onderzoek giftigheid planten

Gepubliceerd: 24 aug 2014

114 keer bekeken
Hallo, ik ben Naomi en ik zit in mijn laatste jaar VWO.
Lees verder...
Forumonderwerp is mijn zilverberk dood?

Gepubliceerd: 19 mei 2014

158 keer bekeken
Ik ben hier nieuw op het forum en kan op het internet niet zo vlug antwoord vinden op mijn vraag. Ik hoop dat ik hier goed zit.In mijn tuin staat een zilverberk. Deze doet het dit seizoen bar slecht. De
Lees verder...
Forumonderwerp gewone morielje

Gepubliceerd: 26 mrt 2014

0 keer bekeken
Paddenstoelentijd! Een zeer vroege Gewone morielje midden in het dorp. Ruud
Lees verder...
Forumonderwerp welke paddestoel?

Gepubliceerd: 30 dec 2013

4 keer bekeken
wat is de naam van deze paddestoel?
Lees verder...
Forumonderwerp grote (stinkende?) paddestoel

Gepubliceerd: 11 dec 2013

37 keer bekeken
Ik kwam deze paddestoel tegen in een bosachtige omgeving en in de buurt van de paddestoel stonk het flink. Kan iemand mij vertellen welke paddestoel dit is?
Lees verder...
Forumonderwerp welke paddestoel

Gepubliceerd: 07 nov 2013

17 keer bekeken
gisteren onder mijnen appelboom gespot,dezemooie rodepaddestoelekes..ik heb een beetje gezocht op het internet,maar niet direct tegengekomenweet er iemand dewelke deze zijn?dank bij voorbaat..
Lees verder...
Forumonderwerp paddestoel herkenning

Gepubliceerd: 30 sep 2013

3 keer bekeken
In een gedeelte van de varen- en bollentuin groeit en masse deze paddestoel. Het is een plaatjeszwam (geelbruin), maar weet iemand welke soort het is?
Lees verder...
Forumonderwerp welke paddestoel is dit?

Gepubliceerd: 30 okt 2012

24 keer bekeken
Ik heb deze paddestoel in 2010 gefotografeerd op Texel. Ik heb een tijdje niks gedaan met mijn paddestoelfoto's. Dit is eigenlijk de laatste waar ik de naam niet helemaal zeker van weet. Ik denk zelf dat het een Ruitjesbovist is.
Lees verder...
Forumonderwerp witte bloemen

Gepubliceerd: 28 okt 2012

0 keer bekeken
ik heb witte bloemen gekregen, deze zien eruit als een lucifer als ze nog dicht zijn en als ze open zijn precies een witte paddestoel. vanboven af gezien is het een ster met 5 punten. in de ster is een diep gat waar niets uitsteekt.
Lees verder...
Forumonderwerp zoete geur in het bos

Gepubliceerd: 23 okt 2012

924 keer bekeken
Wij wonen in het bos, en nu ruiken wij een sterke zoete geur. Ruikt naar suikerspinnen. We hebben geen idee waar de geur vandaan komt. Een foto kan ik dus ook niet plaatsen. Heb al gegoogeld ,maar ik kan er niets over vinden.
Lees verder...
Stel een tuinvraag