Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp hulp gevraagd madagascarpalm 9jaar

Gepubliceerd: 27 mrt 2024

15 keer bekeken
Beste groenliefhebbers Sinds 2015 bezit ik enkele madagascarpalmen*pachypodium lamerei  Ik heb ook een pachypodium geayi Ik heb hulp nodig want ze worden te groot Is het mogelijk om ze te snijden*inkorten
Lees verder...
Forumonderwerp strelitzia

Gepubliceerd: 27 mrt 2024

3 keer bekeken
Mijn strelitzia zit al enkele jaren in een grote bloempot. Deze pot is nu zo vol dat ik de plant nog amper water of voedsel kan geven.
Lees verder...
Forumonderwerp scindapsus pictus

Gepubliceerd: 09 mrt 2024

49 keer bekeken
Of ik mijn Scindapsus nu wat meer of wat minder of een tijdje geen water geef. bruine randen aan een deel van de bladeren blijven terugkomen.
Lees verder...
Forumonderwerp orchideeen in buisjes

Gepubliceerd: 26 feb 2024

18 keer bekeken
Hallo, ik heb twee orchideebloemen in plastic buisjes gekregen. Kunnen die tot plant opgekweekt worden, of is het gewoon wachten tot ze het begeven? Michiel
Lees verder...
Forumonderwerp monstera

Gepubliceerd: 11 feb 2024

20 keer bekeken
Hoi wij hebben een gigantische monstera. Hij zou naar een grotere pot moeten. Maar dat kan niet meer. Ik vroeg me af wat ik kan doen om de plant toch nog te houden? de pot is nu vooral wortels. 
Lees verder...
Forumonderwerp kiwi actinidia chinensis

Gepubliceerd: 04 feb 2024

28 keer bekeken
Wat is er mis met mijn kiwi Actinidia chinensis?
Lees verder...
Forumonderwerp yucca

Gepubliceerd: 31 jan 2024

18 keer bekeken
Hoi, Onze plant krijgt na jaren ineens veel bruine bladeren. En aan de stam hebben de bladeren ook bruine vlekken.  Is er iets aan de hand? Dankjewel!
Lees verder...
Forumonderwerp onderste bladeren van laurierboom krijgt bruine vlekken

Gepubliceerd: 28 jan 2024

21 keer bekeken
Sinds krijgen de onderste bladeten van mijn laurierboompje bruine vlekken. Wat kan dat zijn 
Lees verder...
Forumonderwerp peperboompje

Gepubliceerd: 23 jan 2024

17 keer bekeken
Deze peperplant is nu 3 jaar en heeft veel pepers gegeven. Nu is het blad niet echt donkergroen meer. Kan hij nog langer mee dmv bemesting of is het einde nabij?
Lees verder...
Forumonderwerp perenboom

Gepubliceerd: 12 dec 2023

43 keer bekeken
Vorig jaar dit perenboompje geplant maar doet het erg slecht. Het is hier wel wat warm gemiddeld graad of 23 zou dat de reden zijn dat ie het niet goed doet? De top us helemaal kaal maar hij heeft wel een paar nieuwe scheuten gekregen.
Lees verder...
Forumonderwerp malus floribunda

Gepubliceerd: 22 nov 2023

11 keer bekeken
Dit forumonderwerp is uitsluitend bedoeld voor het stellen van vragen, het geven van antwoorden en het geven van tips en informatie over deze unieke plant. Reacties die geen betrekkingen hebben op deze plant zullen verwijderd worden.
Lees verder...
Forumonderwerp calathea

Gepubliceerd: 04 nov 2023

34 keer bekeken
Hoi, deze plant zijn blaadjes krijgen steeds meer vlekken en worden bruin. Wat kan ik doen?
Lees verder...
Forumonderwerp siergember in pot

Gepubliceerd: 02 nov 2023

17 keer bekeken
Ik heb een paar siergembers in pot staan. Moeten deze bemest worden in deze tijd (nov) van het jaar wanneer je op een subtropisch eiland woont? Ze groeien wel gewoon door.
Lees verder...
Forumonderwerp haag wordt plotseling bruin

Gepubliceerd: 31 okt 2023

13 keer bekeken
Wij hebben al jaren een prachtige haag van coniferen, lijkt op Thuja occidentalis 'Brab
Lees verder...
Forumonderwerp liguster als kleine haag

Gepubliceerd: 29 okt 2023

13 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp orchidee phalaenopsis

Gepubliceerd: 23 okt 2023

35 keer bekeken
Beste, Mijn vlinderorchidee vertoont de laatste maand "gekrulde" bladeren. En krijgt veel luchtwortels. Ik geef eenmaal per week water ( 10 minuten in water). Wat kan ik doen? Vriendelijke groeten,
Lees verder...
Forumonderwerp dieffenbachia

Gepubliceerd: 09 okt 2023

33 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp is deze paddestoel slecht voor mijn plant?

Gepubliceerd: 09 okt 2023

21 keer bekeken
Mijn sinaasappelboom heeft deze zomer buiten op het balkon gestaan, en nu is er een soort paddestoel in gegroeid. Het is gegroeid op de plek waar ik zo'n plastic bewateringsbol heb zitten. Is deze paddestoel slecht voor mijn plant?
Lees verder...
Forumonderwerp tagetes

Gepubliceerd: 07 okt 2023

16 keer bekeken
Jaarlijks zaai ik drie verschillende soorten tagetes waaronder ook de gele versie..
Lees verder...
Tuininformatie de pracht van groenblijvende hagen in je tuin

Gepubliceerd: 04 okt 2023

10 keer bekeken
Groenblijvende hagen zijn niet alleen mooi om te zien, maar bieden ook veel praktische voordelen voor je tuin. In dit artikel worden de drie populairste groenblijvende hagen besproken en lees je meer over de positieve eigenschappen.
Lees verder...
Forumonderwerp trips monstera

Gepubliceerd: 28 sep 2023

131 keer bekeken
Hoi Onze monstera heeft trips en ik krijg ze niet weg. Ik heb een paar dagen elke dag alle bladeren afgekuist, ik heb algen in de potgrond gedaan en ik heb uiteindelijk ook op de bladeren gesproeid omdat niets anders hielp. 
Lees verder...
Forumonderwerp ziekte in mijn fuchsia's

Gepubliceerd: 27 sep 2023

28 keer bekeken
Goedenavond, ik heb al jarenlang prachtige fuchsia's s die ik elke winter overhoudt.
Lees verder...
Forumonderwerp uitlopers kiwi actinidia chinensis

Gepubliceerd: 11 sep 2023

33 keer bekeken
Deze kiwi heeft meerdere uitlopers. Moeten deze eraan blijven?
Lees verder...
Forumonderwerp krullend blad hedychium

Gepubliceerd: 11 sep 2023

22 keer bekeken
Wortelstek from the wild gestekt en groeit goed alleen het blad krult ook nadat de plant in een emmer met water heeft gestaan. Ik zie geen ongedierte op het blad. Wat kan dit zijn?
Lees verder...
Forumonderwerp naam plant

Gepubliceerd: 08 sep 2023

61 keer bekeken
Hallo, Weet iemand de naam van dit plantje? Vetplant? Ik heb dit als aandenken van iemands huwelijksfeest gekregen. Ik zou graag weten hoe ik dit moet verzorgen. 
Lees verder...