Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp kwam nog een plant tegen en hoor wel

Gepubliceerd: 30 jul 2015

1 keer bekeken
Wie weet de naam van dit plantje. Leel me ook niet alledaags.....
Lees verder...
Forumonderwerp sanseviera cylindrica velvet touchz

Gepubliceerd: 04 jun 2014

59 keer bekeken
Gisteren kwam mijn schoonmoeder thuis met een Sanseviera Cylindrica Velvet Touchz. In mijn ogen een afschuwelijk lelijk artificiëel ding met rode velours punten die erop gekleefd lijken.
Lees verder...
Forumonderwerp taxuskever oplossing?

Gepubliceerd: 29 mrt 2014

384 keer bekeken
Het probleem van vraatschade door taxuskever heb ik hier al enkele malen aangekaart. Op advies dat enkelen onder jullie me gaven heb ik eind augustus een behandeling toegepast met
Lees verder...
Forumonderwerp speenkruid

Gepubliceerd: 28 feb 2014

2 keer bekeken
goede middag nog zo'n vervelend onkruid, speenkruid, hoe haal je dat makkelijk weg het staat overal tussen door. Schoffelen is dus geen optie Wie heeft een leuk idee
Lees verder...
Forumonderwerp bloemtakken

Gepubliceerd: 11 nov 2013

3 keer bekeken
Hallo allemaal,sinds een tiental jaren heb ik veel phalaenopsis, wat ik echter niet begrijp is dat ik elke keer maar een bloemtak krijg maar als je in de winkel een
Lees verder...
Forumonderwerp nieuwe vijver vragen

Gepubliceerd: 31 jul 2013

11 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp kale krent (nieuw geplant)

Gepubliceerd: 13 jul 2013

44 keer bekeken
In februari is deze krent geplant. Hij kwam mooi in bloei maar nu vind ik hem er triestig bij staan. De krenten die ik in het wild zie staan allemaal veel mooier in blad. Iemand die weet of dit normaal is, voor een eerste jaar?
Lees verder...
Forumonderwerp alternatief

Gepubliceerd: 06 jul 2013

1 keer bekeken
..... maar iemand is het daar niet mee eens.......
Lees verder...
Forumonderwerp meesjes

Gepubliceerd: 28 feb 2013

47 keer bekeken
Waarom ''moeten'' meesjes aan zwiepende vetbolletjes hangen te eten?
Lees verder...
Forumonderwerp phalaenopsis philadelphia

Gepubliceerd: 10 dec 2012

32 keer bekeken
Ik had gezworen dat ik mijn eigen geen orchidee ging kado maken, zeker met de dagen die op komst zijn. Maar dit orchidee vond ik zo lief en dan met die gemarmerd blad. Ik heb niet anders kunnen doen als zwichten. Ik had schrik
Lees verder...
Forumonderwerp verplaatsen orchidee in bloei

Gepubliceerd: 22 nov 2012

380 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp knoppen in phalaenopsis celebensis

Gepubliceerd: 16 nov 2012

27 keer bekeken
langzaam komen de knopjes eraan :D
Lees verder...
Forumonderwerp een echt dierentuin.

Gepubliceerd: 03 nov 2012

36 keer bekeken
Hallo
Lees verder...
Forumonderwerp australische planten .wie kweekt ze nog meer ?.

Gepubliceerd: 15 jul 2012

74 keer bekeken
Hoi allemaal.
Lees verder...
Forumonderwerp is mijn avocadokiem groot genoeg om te planten?

Gepubliceerd: 05 jun 2012

81 keer bekeken
hey hoi! ik ben 13 en kweek al een tijdje bomen! ik wou graag een avocado boom dus heb ik een pit in een glas water gedaan. ik heb heel lang gewacht tot dat mijn avocadopit kiemde!maar het was het wachten waard!
Lees verder...
Forumonderwerp japanse duizendknoop

Gepubliceerd: 05 jun 2012

25 keer bekeken
Ik heb sinds één maand een hobby tuin, en tot mijn schrik staat daar Japanse Duiendknoop in. Het is nog beperkt tot één hoek, rechts boven in mijn tuin (van 200 vierkante meter). Ik wil deze plek betegelen, hoe ga ik dit het beste aanpakken?
Lees verder...
Forumonderwerp stand van zaken na de winter...

Gepubliceerd: 05 mei 2012

54 keer bekeken
Even een bijdrage vanuit mijn tuin. De afgelopen winter leek zo zacht te verlopen, maar veranderde in een extreme winterperiode die de laatste jaren niet voorkwam. Sommige planten had ik goed voorbereid, andere niet of minder.
Lees verder...
Forumonderwerp ribes sanguineum king edward vii

Gepubliceerd: 14 apr 2012

420 keer bekeken
Beste Leden,
Lees verder...
Forumonderwerp voorjaar in aantocht

Gepubliceerd: 14 feb 2012

43 keer bekeken
Hier dan maar een topic aangemaakt om het voorjaar voor te bereiden.Als er een droge periode komt ga ik eens preventief met de rosacur anti schimmel behandeling starten.Tevens de nodige snoeibeurt eerst moet de nachtvorst weg.
Lees verder...
Forumonderwerp wit

Gepubliceerd: 05 feb 2012

0 keer bekeken
Hallo.Mijn plant heeft wit.Waar komt dit door, kou? tocht? Ik ga maandag een middeltje kopen voor de plekken. groeten esther.
Lees verder...
Forumonderwerp het word kouder...

Gepubliceerd: 27 jan 2012

53 keer bekeken
Nu het kouder word en ik geen lichtslang meer kan kopen heb ik voor een 3 tal exoten 3 verlichtingarmaturen gekocht met daarin een 60 watt gloeilamp die enorm veel warmte afgeeft.
Lees verder...
Forumonderwerp vraag over orchidee

Gepubliceerd: 28 nov 2011

52 keer bekeken
Ongeveer een half jaar geleden heb ik 2 orchideeen (Phalaenopsis) van mijn moeder gekregen. Ze stonden op haar werkplek (kantoorruimte....) en daar werd flink opgeruimd.
Lees verder...
Forumonderwerp oncidium stekjes

Gepubliceerd: 16 sep 2011

31 keer bekeken
Twee jaar geleden heb ik een bloeiende ocidium (met gele bloemetjes) gekocht. Toen deze uitgebloeid was, is er niets meer gebeurt en was de plant dus bijna 2 jaar alleen maar groen.
Lees verder...
Forumonderwerp nieuweling met een zygopetalum

Gepubliceerd: 20 jun 2011

4 keer bekeken
Ik ben een nieuwbakken orchideeënliefhebber. De planten hebben me al langer in hun greep door hun mooie, atypische bloemen en vooral de manier van groeien. Het idee dat zoiets moois praktisch overal overleefd en gedijd vind ik prachtig.
Lees verder...
Forumonderwerp washingtonia robusta in de problemen

Gepubliceerd: 09 mei 2011

654 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...