Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp bananenbomen

Gepubliceerd: 03 feb 2016

3 keer bekeken
weet iemand het verschil tussen beide bomen.Beide foto's werden genomen in de Algave Portugal en beiden hadden bananen maar zijn die dan ook van beiden eetbaar en graag namen zodat ik gerichter kan zoeken
Lees verder...
Forumonderwerp open exoten weekend

Gepubliceerd: 27 apr 2013

3 keer bekeken
Op 24 en 25 augustus wordt het open exoten weekend georganiseerd.
Lees verder...
Forumonderwerp musa kweken een optie?

Gepubliceerd: 08 jul 2012

3 keer bekeken
Hallo! tuinfanaten. Ik zat vandaag en beetje te kijken op de site van la Palmeraie, En toen ging ik naar de Bananen.
Lees verder...
Forumonderwerp bananenboom kopen

Gepubliceerd: 20 apr 2012

26 keer bekeken
Beste lezer,
Lees verder...
Forumonderwerp yara mila, goede meststof?

Gepubliceerd: 17 mrt 2012

12 keer bekeken
hoi iedereen, heeft iemand al ervaring met de yara mila complex als mestof?is dit goed voor onze palm en bananenbomen?want heb hier een zakje staan, maar weet niet of ik er goed of kwaad mee kan doen alvast bedankt
Lees verder...
Forumonderwerp rietmatten

Gepubliceerd: 04 nov 2009

68 keer bekeken
Hoi,Ik heb 2 palmen die deze winter zouden moeten beschermd worden met rieten matten, maar ik weet niet waar ik die kan kopen.Ik woon in de buurt van Aarschot (België). Kan iemand mij hiervoor een goed verkoopadres vertellen?
Lees verder...
Forumonderwerp bananenplant wordt slechter

Gepubliceerd: 24 jun 2009

11 keer bekeken
Een week of twee geleden stelde ik een vraag over mijn bananenbomen. Die kregen nadat ze buiten geplaatst waren zwarte vlekjes. Een reactie was dat dat een goed teken was.
Lees verder...
Forumonderwerp wie heeft er geen vorstschade bij bananenplanten?

Gepubliceerd: 03 mrt 2009

1,080 keer bekeken
Afgelopen herfst heb ik twee grote bananenplanten goed ingepakt voor de winter. Gaaskorf gevuld met stro, daaromheen vliesdoek en rietmatten. Bovenop nog wat plastic.
Lees verder...
Forumonderwerp nog goede groei voor de tijd van het jaar.

Gepubliceerd: 14 okt 2008

6 keer bekeken
ik dacht dat rond deze tijd vh jaar het de groei van palmen en bananenbomen ging stilliggen maar blijkbaar nog niet,
Lees verder...
Forumonderwerp is dit goed??

Gepubliceerd: 14 aug 2008

2 keer bekeken
Ik had net gelezen over die rode icoontjes met nieuwe berichten, vandaar dat ik toch opnieuw een bericht stuur over het stekken van musa basjoo, omdat het andere bericht ver achter loop en ik waarschijlijk dan geen reactie kan verwachten.
Lees verder...
Forumonderwerp stekken bananenboom (musa basjoo)

Gepubliceerd: 31 jul 2008

536 keer bekeken
Mijn bananenbomen MUSA sikkimensis en de MUSA basjoo heb ik dit jaar in het voorjaar als kleine plant aangeschaft en in de volle grond aangeplant. Beide planten hebben inmiddels nieuwe jonge scheuten ontwikkeld.
Lees verder...
Forumonderwerp ontkiemen

Gepubliceerd: 17 mrt 2008

25 keer bekeken
Ik heb behoorlijk wat zaden besteld van trachycarpus fortunei, musa sikkimensis, washingtonia filifera en phoenix canariensis.
Lees verder...
Forumonderwerp palmpjes kopen:goede prijs?

Gepubliceerd: 06 mei 2007

3 keer bekeken
Heey, ik wil via internet van Roger uit belgie 4 Trachycarpus Fortunei zaailingen kopen, 4 C. Humilis en 1 of 2 W. Filiferavoor de Fortuneis van 20 maanden vraagt hij 2 euro, is dat een goed prijsje of is dat eigelijk iets te duur?
Lees verder...
Forumonderwerp bananenbomen

Gepubliceerd: 02 mei 2007

4 keer bekeken
Hallo,wie heeft er 3 stekken van de musa basjoo..een kleine betaling kan ..graag in de buurt van mijdrecht anders geen reactie..
Lees verder...
Forumonderwerp primula, hippeastrum,[banaan]

Gepubliceerd: 07 apr 2007

1 keer bekeken
Hoi, 'k heb weer wat vraagjes over verschillende onderwerpen, hier komen ze:
Lees verder...
Forumonderwerp palm

Gepubliceerd: 24 mrt 2007

2 keer bekeken
hoiik heb bij tuincentrum Het oosten een palmpje gekocht.hij was 4.75 en stond in de tropische planten kas.
Lees verder...
Forumonderwerp bananen

Gepubliceerd: 22 mrt 2007

1 keer bekeken
hallo betse tuinierders ik ben een jongen man die 13 jaar is en ik ben gefasineerd door bananenbomen zelf mag ik er geen kopen van mijn ouders is er hier iemand die mijn a.u.b kan helpen aan een paar gratis zaden van bananenbomen antwoord alstubli
Lees verder...
Forumonderwerp help me uit de nood

Gepubliceerd: 21 mrt 2007

1 keer bekeken
hallo iedereen ik ben een jongen van 12 jaar ik ben verzot op het kweken van bananenbomen maar ik mag geen kopen van mijn ouders is er iemand die mij a.u.b kan helpen aan een paar gratis zaden van bananenbomen
Lees verder...
Forumonderwerp bananenbomen

Gepubliceerd: 18 mrt 2007

2 keer bekeken
hoe kan ik mijn eigen banen boom kweken
Lees verder...
Forumonderwerp banaan

Gepubliceerd: 12 mrt 2007

1 keer bekeken
OP het exotische planten forum lees ik zoveel over bananenbomen, dat ik er eigelijk ook wel eentje wil: bij sommige tuincentra heb je van die kamerplant bananenbomen, kan je die buiten zetten, en worden ze dan ook groter?
Lees verder...
Forumonderwerp tot de verbeelding sprekende subtropische hybriden

Gepubliceerd: 13 jan 2007

1 keer bekeken
Wat is volgens jullie, exotenliefhebbers, een tot de verbeelding sprekende hybride. Heeft er reeds iemand geprobeerd om bv. palmen, bananenbomen, citrussen,.... te kruisen?
Lees verder...
Forumonderwerp bananenbomen

Gepubliceerd: 11 nov 2006

6 keer bekeken
Ik heb buiten een bananenboom staan en in plaats van een grote boom komen er elk jaar wel 10scheuten aan die ook wel 1meter hoog worden .Als ikmaar een scheut laat staan krijg ik dan een grotere boom
Lees verder...
Forumonderwerp bananen

Gepubliceerd: 01 nov 2006

1 keer bekeken
Hallo Nou mijn bananen zijn z'n beetje aan gort gewaait!Aangezien ik naar zee moet gaan ze vast in het winterpak.Maar moet ik dit pak ook afdekken van boven?Geeft het niks als hij inregent? Groeten Andre
Lees verder...
Forumonderwerp bananenboom (ensete glaucum)

Gepubliceerd: 08 mei 2006

5 keer bekeken
Mijn eerste Ensete Glaucum is dit weekend boven de grond gekomen en ik vraag me nu af wat voor pot ik het beste kan gebruiken voor deze soort. Voor mijn bananenbomen heb ik hele hoge smalle potten gebruikt i.v.m.
Lees verder...
Forumonderwerp musa basjo stekken

Gepubliceerd: 30 aug 2005

2 keer bekeken
ik heb twee musa basjo s en er komen nu jonge bananenbomen uit de grond gegroeit langs de stammen , ik heb nu een plantje eraf gehaalt onder de grond, maar er zit geen wortels aan en heb het in water gezet , mijn vraag redt hij het het plantje is
Lees verder...
Stel een tuinvraag