Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp wie kent de naam van deze? hij rimpelt en een aantal armen vallen neer... uw advies gaarne

Gepubliceerd: 21 aug 2019

46 keer bekeken
Goeiedag,  Ik heb deze mooie cactus overgekocht van een oude man wiens serre het heeft opgegeven. Ik wil dus graag dat deze in leven blijven gezien zijn planten erg belangrijk voor hem waren. 
Lees verder...
Forumonderwerp cactus identificatie

Gepubliceerd: 21 nov 2017

161 keer bekeken
Wie o wie kent deze cactus (geslacht en soort)? Ik heb deze gewoon in de supermarkt gekocht en in een mengsel van potgrond met wat steentjes geplant.
Lees verder...
Forumonderwerp naam onbekende cactus

Gepubliceerd: 14 jul 2017

97 keer bekeken
Dag iedereen, Kent iemand de naam van deze cactus? Wat doe ik met de bloem als deze uitgebloeid is? Laten hangen of verwijderen? Alvast bedankt! Groetjes, Katrien
Lees verder...
Forumonderwerp kent u deze cactus?

Gepubliceerd: 04 feb 2016

4 keer bekeken
Beste forumleden, kent u deze cactus? Ik heb die op het tuincentrum gekocht en toen was er geen kaartje bij. Ik vond hem heel mooi en heb hem mee naar huis genomen :-) Hij is goed aan het groeien maar ik weet nog steeds niet welk soort het is!
Lees verder...
Forumonderwerp hylocereus undatus kweken

Gepubliceerd: 14 jul 2012

87 keer bekeken
Hallo, op de site van dutch pitahaya zie ik jonge Cactussen staan van het type: hylocereus undatus. Ik weet dat deze cactus in de wolsmond Pitahaya wordt genoemd.of te wel: Drakenvrucht.
Lees verder...
Forumonderwerp pretty pictures topic

Gepubliceerd: 16 jun 2012

0 keer bekeken
Ik vindt het zo jammer dat er soms zo'n exotische plantennamen naar voren komen, maar mooie foto's die de plant waard zijn ontbreken vaak helaas.
Lees verder...
Forumonderwerp naam cactus

Gepubliceerd: 23 dec 2009

5 keer bekeken
kent iemand de naam en eigenschappen van deze cactus? mvg dieter
Lees verder...
Forumonderwerp wie kent deze cactus?

Gepubliceerd: 31 okt 2009

3 keer bekeken
Wie kent deze cactus?
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende plant

Gepubliceerd: 31 aug 2009

2 keer bekeken
Deze plant was een cadeau. Ik dacht eerst dat het een cactus was, maar sinds die ene lange stengel er uit is geschoten ben ik daar niet meer zo zeker van (die heeft geen stekels, tenzij die groene punten).
Lees verder...
Forumonderwerp cactus met grote knoppen maar hoe heet hij?

Gepubliceerd: 27 jul 2009

9 keer bekeken
Heb een vrij warme vensterbank en de enige planten die het uithouden zijn cactussen en die bloeien ook regelmatig.Nu is er een gaan bloeien die het nog niet eerder deed, tenminste er zitten grote knoppen in.
Lees verder...
Forumonderwerp kent iemand deze plant?

Gepubliceerd: 29 nov 2008

1 keer bekeken
Deze stek heb ik enige tijd maar kom er niet achter van voor soort het is. Hij is mij gegeven als Surinaamse cactus maar dat is volgens mij niet juist. Het heeft wat weg van een Wondebrlad (bryophyllum calycinum)?!? Weet iemand meer?
Lees verder...
Forumonderwerp wie kent deze plant

Gepubliceerd: 19 sep 2007

4 keer bekeken
ik heb een cactus gekregen van iemand uit frankrijk maar ik weet niet hoe hij zich voortplant of wat voor een plant het is wie weet er meer van.
Lees verder...
Forumonderwerp lidcactus

Gepubliceerd: 04 apr 2007

1,078 keer bekeken
Ik heb sinds enige jaren een lidcactus die in het begin goed groeide. Maar na verloop van tijd werden de jonge scheuten slap en dat ging steeds verder door. Ik heb toen de plant verpot, verse potgrond, en de slappe scheuten verwijderd.
Lees verder...
Forumonderwerp dringend hulp bij verzorging cactus ;-)

Gepubliceerd: 09 mrt 2006

21 keer bekeken
Goede dag allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp weet er iemand welke deze cactus is?

Gepubliceerd: 29 jan 2006

80 keer bekeken
Beste cactusliefhebbers, Weten jullie de naam van deze cactus?
Lees verder...
Forumonderwerp carine

Gepubliceerd: 14 apr 2004

1 keer bekeken
Ik heb ontdekt dat in de grond van één van mijn cactussen (een cactus die rood kleurt bij meer zonlicht) een veelpoot insect in de grond zat. Ik heb het eruit gehaald, maar weet niet of alles weg is.
Lees verder...
Forumonderwerp san pedro

Gepubliceerd: 04 dec 2002

4 keer bekeken
kent iemand de officiële naam van de san pedro? deze cactus groeit in Peru en Ecuador
Lees verder...