Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp extreme zomer en planten verzorgen....

Gepubliceerd: 29 jul 2018

206 keer bekeken
Ik ben eigenlijk wel wat verbaasd, dat niemand problemen lijkt te hebben om de planten in de tuin levend te houden.
Lees verder...
Forumonderwerp is dit een ribes? en zo ja: welke

Gepubliceerd: 02 jul 2018

42 keer bekeken
Ik heb een zaailing in een potje opgekweekt in de veronderstelling dat het een kruisbes was, maar nu na een paar jaar begin ik toch te twijfelen. Het plantje heeft nog nooit gebloeid, en dus ook geen vrucht gedragen.
Lees verder...
Forumonderwerp welke cactus is dit en wat gaat hier fout?

Gepubliceerd: 04 jun 2018

882 keer bekeken
Hoi,  Ik ben nieuw op dit forum. Ik zocht een plek om mijn vraag te stellen over onze cactus. We hebben een Vijfcactus (zie foto) zonder stekels. Geen idee wat de exacte naam is?
Lees verder...
Forumonderwerp cactus, lithops en bonsai. hai!

Gepubliceerd: 02 jul 2017

36 keer bekeken
Bij deze wat meer info over mij. Ik heb na een vraag gesteld te hebben meteen maar een account aangemaakt.
Lees verder...
Forumonderwerp wat is dit?

Gepubliceerd: 02 jul 2017

111 keer bekeken
Wie kan vertellen welke plant dit is? De bladeren zijn vrij groot, naast de nerven is er een soort wittige schijn, er zijn slingers beetje zoals een komkommerplant heeft en het lijkt alsof er  bloemen/vruchten op zullen komen...
Lees verder...
Forumonderwerp ulmus 'lobel'

Gepubliceerd: 18 nov 2016

19 keer bekeken
Kunt u mij vertellen of er ervaringen/gegevens zijn over het optreden van allergieen bij mensen bij de volgende bomen:
Lees verder...
Forumonderwerp welke vrucht is dit

Gepubliceerd: 23 mei 2016

23 keer bekeken
In het uiterste zuiden van Frankrijk vond ik in april deze vruchten in een haag langs een akker. Ze groeiden aan een hoog opgaande slingerplant, lengte ongeveer 12cm.
Lees verder...
Forumonderwerp welke is deze boom?

Gepubliceerd: 04 okt 2015

10 keer bekeken
Geeft 2x per jaar bessen, maar de vogels lusten ze niet.
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende boom

Gepubliceerd: 22 aug 2015

1 keer bekeken
enkele jaren gelden heb ik deze struik/ boom geplant. Is inmiddels 3-4 meter hoog en draagt vruchten? Weet helaas niet meer wat de naam is.wie kan helpen?
Lees verder...
Forumonderwerp bromelia ananas

Gepubliceerd: 18 aug 2015

37 keer bekeken
Op het internet vind ik dat ik deze in de kelk water moet geven, ik heb ooit een andere bromelia gehad die rot werd van in de kelk water te geven, toch doen of in de pot ?
Lees verder...
Forumonderwerp welke struik is dit?

Gepubliceerd: 07 nov 2014

1 keer bekeken
Deze struik staat in Amsterdam en is ca.3 meter hoog en heeft glanzend groene bladeren.
Lees verder...
Forumonderwerp eitjes van onbekend insect

Gepubliceerd: 10 aug 2014

17 keer bekeken
Hallo allemaal, ik heb heel weinig verstand van insecten, eitjes en de schade die ze wel of niet aanrichten. Misschien ben ik aan het verkeerde adres op dit forum, maar niet geschoten is altijd mis.
Lees verder...
Forumonderwerp welke plantje is dit?

Gepubliceerd: 08 aug 2014

1 keer bekeken
van deze plant staan er maar liefst 3 in mijn kleine moestuintje maar ik heb geen idee wat het is. Er zitten kleine witte bloempjes aan en de 'vrucht' is kennelijk een klein erwtje. Wie weet wat het is?
Lees verder...
Forumonderwerp wat is dit voor groeisel in mijn magnolia 2

Gepubliceerd: 03 aug 2014

45 keer bekeken
Op een andere plek is er zelfs een hele tros verdikkingen. Bijgaande de tweede foto
Lees verder...
Forumonderwerp kiwi

Gepubliceerd: 17 jul 2014

3 keer bekeken
Ik heb drie kiwi's die niet bloeien, dus ook geen vruchten geven. ik weet dus ook niet wat voor geslacht de planten hebben. Ze worden zomers enorm groot en de stam is al zo' n 10 cm dik. Zijn ze te oud voor vruchten?
Lees verder...
Forumonderwerp confituur

Gepubliceerd: 18 jun 2014

4 keer bekeken
hallo allemaalik heb een vraagjemijn jeneverbessen staan mooi in hun trosjeik zou er graag confituur van maken maar met welke soort vrucht kan ik dit combineren? mvg
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende vrucht/zaad/boom

Gepubliceerd: 19 mei 2014

6 keer bekeken
Heeft iemand een idee wat dit voor vrucht/zaad is?
Lees verder...
Forumonderwerp welke struik is dit?

Gepubliceerd: 05 dec 2013

1 keer bekeken
Wie weet wat dit voor struik is? Vier oranje besjes in elke witgroene vrucht, wat leerachtige getande bladeren...
Lees verder...
Forumonderwerp welke vrucht is dit?

Gepubliceerd: 22 sep 2013

2 keer bekeken
zo groot als een kers maar met stekels, oranje vruchtvlees met 3 pitten (steenvrucht denk ik)
Lees verder...
Forumonderwerp welke plant is dit?

Gepubliceerd: 03 sep 2013

0 keer bekeken
Deze plant bloeit op dit moment in onze tuin en heeft een paarse vrucht. Elke vrucht heeft 7 segmentjes. Is deze plant giftig?
Lees verder...
Forumonderwerp kaki plant uit pit

Gepubliceerd: 22 aug 2013

2,278 keer bekeken
Hallo allen,
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende planten uit arboretum 't leen

Gepubliceerd: 18 aug 2013

6 keer bekeken
Vandaag in Arboretum ' t Leen geweest in Eeklo (BE) en dan stuit je weleens op een onbekende schoonheid zonder naambordje. Wellicht weet iemand wat dit is. De eerste is een struik/ misschien
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende tropische vrucht (?)

Gepubliceerd: 15 apr 2013

17 keer bekeken
Goedendag,van mijn zoon, nu met vakantie op Mauritius, kreeg ik onderstaande foto gestuurd met de vraag of ik uit kon zoeken welke vrucht van welke struik/boom dit is. Ik kom niet verder op internet dan: familie van Atimoya of Annona.
Lees verder...
Forumonderwerp meesjes

Gepubliceerd: 28 feb 2013

47 keer bekeken
Waarom ''moeten'' meesjes aan zwiepende vetbolletjes hangen te eten?
Lees verder...
Forumonderwerp twee onbekenden

Gepubliceerd: 11 aug 2012

0 keer bekeken
De eerste lijkt me een Lamium maar welke? Gefotografeerd in Berlijn in een
Lees verder...