Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp welk plantje is dit?

Gepubliceerd: 01 jan 2020

27 keer bekeken
wie weet de naam van dit plantje? en is het winterhard?
Lees verder...
Forumonderwerp boom advies

Gepubliceerd: 02 mrt 2017

100 keer bekeken
Hoi, Ik heb en plek achterin de tuin waa voorheen een grote conifeer stond en waar ik nu een boom wil planten.
Lees verder...
Forumonderwerp wel kruid is dit

Gepubliceerd: 23 okt 2016

1 keer bekeken
ik heb het ooi gekregen, het groet mooi, het blad is grijsgroen beetje ruw ruikt lekker
Lees verder...
Forumonderwerp wat voor plant of kruid is dit

Gepubliceerd: 07 aug 2016

6 keer bekeken
Vorig jaar van de buurvrouw gekregen, vergeten wat het is. Het is ongeveer 60 cm hoog, staat nu dus in de bloei. Ruikt wel wat kruidig, maar lijkt niet op munt oid kan het niet thuisbrengen.
Lees verder...
Forumonderwerp welig tierend..

Gepubliceerd: 30 sep 2015

11 keer bekeken
Dit kruid tiert welig in mijn siertuin tussen de Perovskia's.
Lees verder...
Forumonderwerp is dit een kruid om te gebruiken?

Gepubliceerd: 24 aug 2015

3 keer bekeken
Staat op een veldje met nog meer kruiden. Deze heeft niet echt een specifiek luchtje. Foto's zijn niet al te scherp, toestel werkt niet zo goed meer, hopelijk kan het nog wel herkend worden
Lees verder...
Forumonderwerp is deze plant onkruid?

Gepubliceerd: 06 okt 2014

169 keer bekeken
Hallo, Wij zijn bezig onze tuin in orde te maken. Nu is er een plant die ontzettend woekert en waarvan we niet weten of het nu onkruid is of niet.
Lees verder...
Forumonderwerp is dit wel lupine?

Gepubliceerd: 22 jul 2014

40 keer bekeken
Ik heb lupine gezaaid van een simpel pakje van de Action. Nu zijn de planten al aardig op weg, maar vraag ik me toch af of het wel klopt. Is dit wel Lupine of iets anders? Blad lijkt me zo anders. Wat
Lees verder...
Forumonderwerp welk kruid is dit?

Gepubliceerd: 05 sep 2013

31 keer bekeken
wie kan mij vertellen welke plant dit is? Hij is rond 1.20 hoog en heeft lancetachtige bladen. de plant heeft nog niet gebloeid. ik dacht eerst dat het Ambrosia was, maar de steel is niet behaard.
Lees verder...
Forumonderwerp onbekend woekerend onkruid

Gepubliceerd: 22 jul 2013

203 keer bekeken
Sinds enige tijd heb ik dit onkruid in mijn tuin. Het verspreidt zich via wortels die heel moeilijk te bestrijden zijn, en duikt overal op. Het nestelt zich ook in wortels van andere planten.
Lees verder...
Forumonderwerp onbekend onkruid

Gepubliceerd: 01 jul 2013

2 keer bekeken
Hallo, Weet iemand welk onkruid dit is? Mijn gras is juist gezaaid en dit staat overal tussen. Hoe behandel ik dit best zonder mijn nieuw gras kapot te maken? Alvast bedankt!
Lees verder...
Forumonderwerp identificatie

Gepubliceerd: 13 sep 2012

1 keer bekeken
kent iemand de naam van deze plant. Spontaan verschenen.Alvast bedankt.
Lees verder...
Forumonderwerp wie weet de naam van de stekelige plant, een kruid

Gepubliceerd: 01 sep 2012

5 keer bekeken
Deze plant komt onverwacht aanwaaien . Er staan er nu twee van.Kan iemand mij behulpzaam zijn welke plant dit is? De nadere gegevens ontdek ik dan wel op internet.
Lees verder...
Forumonderwerp musa kweken een optie?

Gepubliceerd: 08 jul 2012

3 keer bekeken
Hallo! tuinfanaten. Ik zat vandaag en beetje te kijken op de site van la Palmeraie, En toen ging ik naar de Bananen.
Lees verder...
Forumonderwerp digitalis purpurea 'sutton's apricot'

Gepubliceerd: 03 jun 2012

4 keer bekeken
Is digitalis purpurea Suttons's apricot dezelfde plant als digitalis purpurea
Lees verder...
Forumonderwerp hulp bij onkruid in gras

Gepubliceerd: 23 mei 2012

6 keer bekeken
Hallo, Ik heb sinds kort voor de eerste keer een eigen tuin.We hebben hier in maart onze tuin zelf aangelegd (gras gezaaid).Vorige week heb ik het de eerste keer kunnen afrijden.
Lees verder...
Forumonderwerp naam (on)kruid

Gepubliceerd: 23 apr 2012

7 keer bekeken
tijdens mijn wandelingen met camera kom ik momenteel veel (on)kruid tegen waarvan ik de naam niet weet. wie kent de naam van deze? vr grtCaJo
Lees verder...
Forumonderwerp welk soort tuinkruid is dit?

Gepubliceerd: 15 apr 2012

0 keer bekeken
Hallo, Mijn vader heeft verschillende soorten kruiden gekocht en we weten van 1 van de planten niet welk kruid dit is. Kan iemand ons helpen?
Lees verder...
Forumonderwerp (bananen)palm komt op?

Gepubliceerd: 04 apr 2012

6 keer bekeken
Tussen mijn Eucalyptus plantjes kwam ineens een stengel heel snel omhoog,
Lees verder...
Forumonderwerp klaverzuring

Gepubliceerd: 24 aug 2011

0 keer bekeken
Kan iemand me info geven hoe ik hier vanaf kan raken?
Lees verder...
Forumonderwerp grote lisdodde in de vijver?

Gepubliceerd: 24 jun 2011

63 keer bekeken
Ik heb grote lisdodde gekregen van een vriend die ze in zijn natuurvijver had staan. Ikzelf heb een vijver van 80 cm diep en wou de lisdodde aanplanten in het moerasfilter, een bak met substraat waar water door
Lees verder...
Forumonderwerp mierikswortel

Gepubliceerd: 04 okt 2010

1 keer bekeken
Voor het eerst heb ik mierikswortel in de tuin laten groeien en het zijn reusachtige planten geworden met grote bladeren !
Lees verder...
Forumonderwerp hoe heet dit onkruid?

Gepubliceerd: 19 sep 2010

4 keer bekeken
Ik ben al een tijd opzoek naar de naam van dit plantje (zie foto). Het vormt wortels onder de grond; een echte woekeraar...
Lees verder...
Forumonderwerp verkleuring water

Gepubliceerd: 17 jun 2010

15 keer bekeken
begin deze week werd de vijver volledig leeggepompt omdat hij volledig grijs verkleurd was. Nu werd al het water uitgepompt en werd de vijver terug opgevuld. Na 2 dagen is het water echter opnieuw grijs alsof er cement in het
Lees verder...
Forumonderwerp witte spikkel plant

Gepubliceerd: 24 apr 2010

10 keer bekeken
Hallo forumleden,
Lees verder...
Stel een tuinvraag