Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp determinatie planten

Gepubliceerd: 06 dec 2016

2 keer bekeken
Zou iemand mij aub kunnen helpen bij het determineren van dit exemplaar? Alvast bedankt
Lees verder...
Forumonderwerp determinatie planten

Gepubliceerd: 06 dec 2016

3 keer bekeken
Zou iemand mij kunnen helpen in het determineren van deze drie exemplaren? Alvast bedankt.
Lees verder...
Forumonderwerp plant uit de algarve

Gepubliceerd: 25 apr 2015

12 keer bekeken
Deze plant groeit in het wild in de Algarve maar is ook veel aangeplant in tuinen, dus ik vermoed dat hij is overgewaaid. Ik heb een stekje meegenomen (uit een tuin), hoe moet je hem verzorgen en is hij aan het
Lees verder...
Forumonderwerp naam van enkele bosplanten

Gepubliceerd: 08 apr 2015

28 keer bekeken
Hallo! Ik ben op zoek naar de naam van enkele van deze planten en mossen, gevonden in een bos Hopelijk kunnen jullie mij helpen!
Lees verder...
Forumonderwerp wilde plant

Gepubliceerd: 31 jan 2015

30 keer bekeken
Wie kan mij vertellen wat dit voor wilde bloemen zijn.Ze groeien op een zuidlimburgse grashelling.Foto is een beetje ver af genomen.Lijkt iets op zenegroen,maar deze zijn erg blauw?
Lees verder...
Forumonderwerp determinatie planten

Gepubliceerd: 11 aug 2014

0 keer bekeken
Hallo, Weet iemand wat de naam van bijgevoegde plant is? Ik hoor het graag even. Met vriendelijke groet, S.G. Maas
Lees verder...
Forumonderwerp determinatie planten

Gepubliceerd: 11 aug 2014

1 keer bekeken
Weet iemand wat de naam van bijgevoegde plant is? Ik hoor het graag even. Met vriendelijke groet, S.G. Maas
Lees verder...
Forumonderwerp hoe maak ik een herbarium: speciaal vr studenten

Gepubliceerd: 25 jun 2014

0 keer bekeken
1) Verzamel planten en determineer ze meteen na het plukken. Verdroogde planten zijn vaak niet meer zo goed herkenbaar. 2) Om te determineren zijn er verschillende methodes die heel goed kunnen
Lees verder...
Forumonderwerp identificatie jonge boom

Gepubliceerd: 01 aug 2013

7 keer bekeken
weet iemand wat voor soort boompje dit is ? Het blad lijkt een mengelmoes tussen een amberboom, een esdoorn en een plataan...Het is nu ongeveer 40 cm hoog en is spontaan tussen het haagje opgekomen. Met googlen kom ik niet
Lees verder...
Forumonderwerp planten op de brabantse wal 2

Gepubliceerd: 04 jul 2012

2 keer bekeken
Foto 1 : In een weiland vlak naast de spoorweg bij Kraaijenberg, Bergen op Zoom. Eerst dacht ik aan Hazenstaart, maar ik twijfel, misschien toch gewoon uitgebloeide klaver?
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende klimplant

Gepubliceerd: 04 apr 2010

15 keer bekeken
Vanmorgen vroeg vanuit La Palma terug gekomen van vakantie , waar ik o.a. deze klimplant zag. De bloemen zijn uitgebloeide bloemen, waar alleen de schudbladeren nog aanwezig zijn .
Lees verder...
Forumonderwerp welk soort sneeuwklokje

Gepubliceerd: 02 feb 2010

128 keer bekeken
Deze schone klok staat al een aantal weken in de tuin te pronken :) (dit is een van de weinigen die ik als bolletje gekocht heb die het goed 'doen')
Lees verder...
Forumonderwerp plant in het 'wild'

Gepubliceerd: 28 nov 2009

0 keer bekeken
Hallo, Ben nieuw op deze site en zie voornamelijk gecultiveerde planten en bloemen voorbij komen. Ik zelf houd nogal van wandelen en wilde planten en fotografeer die dan.
Lees verder...
Forumonderwerp wie weet welke euonymus dit is???

Gepubliceerd: 24 nov 2009

1 keer bekeken
laatst een euonymus bij het tuincentrum gekocht maar ze konden me daar helaas niet zegg
Lees verder...
Forumonderwerp (on)kruid ???

Gepubliceerd: 06 nov 2009

348 keer bekeken
iemand enig idee wat dit is? Is een hardnekkig plantje en zit in de hele tuin.
Lees verder...
Forumonderwerp determinatie planten

Gepubliceerd: 12 aug 2009

2 keer bekeken
Ik ben bezig mijn kennis van planten wat te vergroten in vrije tijd en hoop een klein herbarium samen te stellen. Ik heb alvast een geïllustreerde flora aangeschaft maar momenteel sta ik nog nergens.
Lees verder...
Forumonderwerp determinatie

Gepubliceerd: 13 apr 2009

0 keer bekeken
Hoi, op de foto zie je op de voorgrond twee vreemde maar bijzonder mooie bloemen. Ik zou graag de naam weten van deze planten en eventueel waar ze te verkrijgen zijn. Alvast bedankt!
Lees verder...
Forumonderwerp 2 4) kiwi - jenny !

Gepubliceerd: 06 dec 2008

260 keer bekeken
Beste Kiwi hobbyisten.P. Venhorst is Kiwikweker.In die hoedanigheid plaatst hij dit bericht, mede om dwalingen in een bepaalde soort te onderscheppen en te onderstrepen.
Lees verder...
Forumonderwerp 10-tal onkruiden

Gepubliceerd: 16 nov 2008

0 keer bekeken
Ik ben momenteel druk bezig met het afwerken van mijn allereerste herbarium in mijn eerste bachelor bio-ingenieur. Nu heb ik wel een aantal onkruiden die ik niet op naam kan brengen wegens geen bloem.
Lees verder...
Forumonderwerp kamerplanten determineren

Gepubliceerd: 03 okt 2008

1,102 keer bekeken
Hallo allemaal, is er een site waarmee je op een redelijk eenvoudige manier erachter kunt komen wat voor een plant je in de huiskamer hebt staan?
Lees verder...
Forumonderwerp kiwi opnemen als samenwerkingsblad?

Gepubliceerd: 24 jul 2008

4 keer bekeken
Een kiwi is nog lang geen echte kiwi ! Pvenhorst :21-07-2008 Beste KIWI Hobbyisten.Als Kiwi kweker wil ik graag reageren op de vele vragen die gesteld worden. De meeste antwoorden zitten al in het volgende.
Lees verder...
Forumonderwerp grootte van foto's planten?!

Gepubliceerd: 30 jun 2008

1 keer bekeken
Hallo,Graag zou ik wat foto's van planten uit Egypte ter determinatie aanbieden.Het lukt me niet om de grootte beneden de 500kB te krijgen! Ze zijn groter dan 2MB... Help, wie heeft hier makkelijke tips/trucs voor?!
Lees verder...
Forumonderwerp hazelaar

Gepubliceerd: 15 apr 2008

31 keer bekeken
Hallo, ik heb een paar vraagjes. 1. Wat bepaalt de kleur van de hazelaar? Ik heb er 1 die zowel groen als rood/paars kleurt.
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende plant

Gepubliceerd: 15 nov 2007

33 keer bekeken
Dit is een plantensoort eveneens afkomstig uit West Papua,het heeft me erg veel geduld gekost om ze zo te krijgen, jammer genoeg weet ik niet wat ze zijn.
Lees verder...
Forumonderwerp welke plant is dit ?

Gepubliceerd: 27 jun 2007

0 keer bekeken
Deze plant heeft een dikke wortelpen en langvormig toegespits blad, onregelmatig. De plant is ongeveer 1,5 meter en bloeit vanaf begin juni. Ik heb hem vorig jaar gezaaid, maar weet helaas de naam niet meer. De bloemkleur is wit en blauw.
Lees verder...
Stel een tuinvraag