Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp trips monstera

Gepubliceerd: 28 sep 2023

131 keer bekeken
Hoi Onze monstera heeft trips en ik krijg ze niet weg. Ik heb een paar dagen elke dag alle bladeren afgekuist, ik heb algen in de potgrond gedaan en ik heb uiteindelijk ook op de bladeren gesproeid omdat niets anders hielp. 
Lees verder...
Tuininformatie thuis plantjes kweken is makkelijker dan ooit

Gepubliceerd: 21 aug 2023

36 keer bekeken
Denk je eraan om thuis je eigen planten te kweken? Goed idee! Het is een leuke bezigheid en het maakt je huis ook een stuk gezelliger. Maar voordat je begint, zijn er een paar dingen die je moet weten.
Lees verder...
Forumonderwerp cosmea het blad wordt lelijk

Gepubliceerd: 12 aug 2023

30 keer bekeken
Voor het eerst dit jaar Cosmea gezaaid, en niet zonder succes. Alles is prima opgekomen, getopt en uitgeplant, ook over de bloei geen klagen.
Lees verder...
Forumonderwerp slaapboom

Gepubliceerd: 25 jul 2023

112 keer bekeken
Is dit een goed klimaat voor de slaapboom.en kan hij tegen de volle zon ?
Lees verder...
Tuininformatie sansevieria: de onverwoestbare groene sfeermaker in huis

Gepubliceerd: 12 jul 2023

10 keer bekeken
Als je op zoek bent naar een plant die even stijlvol als onderhoudsarm is, zoek dan niet verder dan de Sansevieria.
Lees verder...
Tuininformatie een mooie tuin creeren

Gepubliceerd: 12 jul 2023

23 keer bekeken
Bij het maken van een mooie tuin, komen heel wat zaken kijken. Je maakt natuurlijk eerst een plan voor je tuin. Hoe wil je het er uit laten zien?
Lees verder...
Forumonderwerp rupsenplaag of schimmel?

Gepubliceerd: 09 jun 2023

34 keer bekeken
Hi!
Lees verder...
Forumonderwerp malus sierappel slechte kwaliteit?

Gepubliceerd: 09 jun 2023

26 keer bekeken
In december 2022 hebben wij een Malus Sierappel door een hovenier laten plaatsen.
Lees verder...
Forumonderwerp wat voor een klokje is dit?

Gepubliceerd: 07 jun 2023

27 keer bekeken
Er zijn wat klokjes komen aanwaaien in mijn tuin. Ze zijn super mooi, dus ik wil ze proberen te houden. Het verspreidt zich als een malle onder de grond, dus dat lijkt niet zo moeilijk.
Lees verder...
Forumonderwerp zwarte vlekken op stam van mijn japanse esdoorn

Gepubliceerd: 31 mei 2023

111 keer bekeken
Hallo
Lees verder...
Forumonderwerp nieuw op het forum

Gepubliceerd: 29 mei 2023

44 keer bekeken
Hoi, Ik hoop hier op het forum antwoorden te krijgen op mijn vragen...en uiteraard zal ik ook proberen om mijn ervaringen te delen met de anderen. Ben woonachtig in het Belgische limburg en tuinier toch al een 30 jaar.
Lees verder...
Tuininformatie snoeitips voor je muur klimop

Gepubliceerd: 16 mei 2023

11 keer bekeken
Nu het weer voorjaar is, is het belangrijk om alles goed te gaan snoeien. Door alles weer te gaan snoeien, kunnen je planten namelijk weer prettig door blijven groeien.
Lees verder...
Forumonderwerp 2 planten

Gepubliceerd: 13 mei 2023

46 keer bekeken
Weet iemand wat de plant is met de witte bloemen is dit onkruid ???? En weet iemand de naam van het boompje?? Alvast bedankt voor het meedenk3n  Mvrgr carla
Lees verder...
Forumonderwerp oleander geel/bruine blaadjes

Gepubliceerd: 19 apr 2023

136 keer bekeken
Hoi, ik heb deze Oleander vorig jaar meegenomen uit Italië maar inmiddels ziet hij er niet erg gezond meer uit. Ik ben geen plantenkenner maar vermoed dat hij afgelopen herfst/winter teveel water (regen) heeft gehad.
Lees verder...
Forumonderwerp mening/advies over trachycarpus fortunei

Gepubliceerd: 11 apr 2023

27 keer bekeken
Dag,
Lees verder...
Tuininformatie alles wat je wil weten over haagplanten

Gepubliceerd: 02 mrt 2023

16 keer bekeken
Wie wil er nu niet een mooie haag?
Lees verder...
Tuininformatie groene inspiratie nodig? dit zijn 3 unieke kamerplanten

Gepubliceerd: 22 feb 2023

8 keer bekeken
Planten zijn een van de beste toevoegingen aan elke kamer! Niet alleen brengen ze leven, kleur en natuur in huis, maar ze kunnen ook de luchtkwaliteit van je huis verbeteren.
Lees verder...
Forumonderwerp potroos

Gepubliceerd: 21 feb 2023

112 keer bekeken
Ik heb potrozen gekocht van 25 cm hoog kan ik ze nu in de volle grond zetten of is dat nog te vroeg?
Lees verder...
Forumonderwerp help mijn philodendron white princess!

Gepubliceerd: 18 feb 2023

55 keer bekeken
Hallo allemaal, Dit forum etc is voor mij helemaal nieuw. Maar ik ben erg wanhopig opzoek naar een antwoord op de vraag; wat is er aan de hand met mijn plant.  Het is een redelijk volle Philodendron met 1 full moon wit blad.
Lees verder...
Tuininformatie hoe snoei je een fruitboom?

Gepubliceerd: 11 jan 2023

83 keer bekeken
Er is iets verontrustends aan de tijd om je fruitboom wel of niet te knippen. En met knippen bedoel ik snoeien, maar in ieders gedachten is dit een substantiële en mogelijk brutale boomoperatie.
Lees verder...
Tuininformatie tips voor het inrichten van een nieuwe eetset voor in de tuin

Gepubliceerd: 07 dec 2022

21 keer bekeken
Ben jij opzoek naar een nieuw eetset voor in de tuin? Of staat er al een eetset en wil je deze een make-over gaan geven, lees dan vooral even verder voor leuke ideeën. 
Lees verder...
Forumonderwerp bladverlies citrus sinensis

Gepubliceerd: 06 dec 2022

41 keer bekeken
enkele maanden geleden hebben wij een grote Citrus Sinensis aangeschaft we -gezien de kou- sinds 4 weken binnen hebben staan en in een lichte erker willen laten overwinteren.
Lees verder...
Forumonderwerp hulp met grote oude yucca (rot?)

Gepubliceerd: 02 nov 2022

90 keer bekeken
Beste plantenliefhebbers en kenners,
Lees verder...
Tuininformatie 3 manieren om uw tuin beter te maken

Gepubliceerd: 01 nov 2022

27 keer bekeken
Wat is nou de perfecte eyecatcher als je in een tuin komt? Hoe kun je je tuin er superstrak, net afgewerkt, en leuk uit laten zien? Kan dit op een duurzame en milieuvriendelijke manier?
Lees verder...
Forumonderwerp hallo iedereen

Gepubliceerd: 03 okt 2022

12 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...