Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp neusrot tomaten

Gepubliceerd: 11 jun 2023

70 keer bekeken
Volgens mij heeft de tomaat beginnende neusrot. Dat schijnt te komen door te weinig kalk. Echter ik heb bij het planten van de tomaten kalk in het plantgat gestrooid. Moet ik nu weer kalk strooien of het dat geen zin meer?
Lees verder...
Forumonderwerp nepenthes soorten

Gepubliceerd: 05 mrt 2018

124 keer bekeken
Ik heb zojuist erg veel Nepenthes zaden besteld van Aliexpres. Ik wou per soort opzoeken wat voor verzorging ze nodig hebben, omdat dit nogal verschilt per soort Nepenthes.
Lees verder...
Forumonderwerp dit weet niemand denk ik.....?

Gepubliceerd: 08 mei 2017

5 keer bekeken
Afgelopen jaar bij Krijn Spaan in Loosdrecht deze bijzondere in handen gekregen. Door geen goede behandeling van mij is hij er niet meer. Wie kan mij helpen hem nieuw op te zoeken
Lees verder...
Forumonderwerp dracaena fragrans massangeana bruine punten

Gepubliceerd: 01 dec 2016

2,609 keer bekeken
Sinds half oktober heb ik een nieuwe Dracaena fragrans massangeana van 1,80 meter. De vorige begon al na een half jaar lelijk te worden met sponzige stammen en takken die soppig werden en knakten.
Lees verder...
Forumonderwerp appelboom ziek?

Gepubliceerd: 23 dec 2015

151 keer bekeken
Mijn laagstam malus domestica (Elstar) heeft vreemde vergroeiingen, moet ik dit behande
Lees verder...
Forumonderwerp vis gezien we weten niet wat voor soort

Gepubliceerd: 26 jun 2015

70 keer bekeken
We waren in de efteling en zagen grote vissen zwemmen, bijgevoegd een foto. We wisten niet wat voor soort. Ongeveer tussen de 50-80 cm met ogen aan de zijkant, en een gek bekkie. Wie kan ons helpen en weet welke soort dit is.
Lees verder...
Forumonderwerp billbergia fan 2

Gepubliceerd: 10 jun 2015

1 keer bekeken
Ik zoek ook de bilbergia Windii met hele lange bladeren... zie foto. Stekjes mag ook... als het maar dezelfde plant is...
Lees verder...
Forumonderwerp medereiziger en knolletje/bolletje

Gepubliceerd: 26 apr 2015

1 keer bekeken
Vorig jaar zette ik op het eind van de zomer mijn schoonmoeders olijfboompje dat er zeer slecht aan toe was in de volle grond. Aan de voet ervan stak dit plantje.
Lees verder...
Forumonderwerp wat is dit voor boom (forum 2014:waterwilg)

Gepubliceerd: 18 apr 2015

29 keer bekeken
Birdwatcher: Wipe: Mosmanneke: Batdah: Tuinprins:Op 14/09/2014 heb ik op het forum de vraag gesteld wat voor boom er in mijn tuin stond. Van uw kant kwamen reacties, waaronder de waarschijnlijke boom; de waterwilg.
Lees verder...
Forumonderwerp koolmees ...

Gepubliceerd: 14 apr 2015

20 keer bekeken
Mijn zoon heeft voor het eerst een mezenkastje gehangen. Er is een koppeltje koolmezen ingetrokken. Sinds vandaag gedraagt een van de twee meesjes zich vreemd, vliegt kwettend rond.
Lees verder...
Forumonderwerp welke potmaat nodig voor een anthurium

Gepubliceerd: 28 okt 2014

26 keer bekeken
Goedemiddag Allen,
Lees verder...
Forumonderwerp welke ongedierte maakt ons gazon kapot?

Gepubliceerd: 12 okt 2014

1,433 keer bekeken
Sinds September hebben wij een plaag van ongedierte denk ik. Ons gazon zit vol met bulten. Ik heb er ook een foto van. Kan iemand ons zeggen van waar dit zou komen? Is echt jammer, op sommige plaatsen is het gras echt dun. Ze eten het kapot.
Lees verder...
Forumonderwerp vlinderstruik krijgt geen kans om uit te lopen

Gepubliceerd: 04 mei 2014

664 keer bekeken
Ik heb twee vlinderstruiken in de tuin en één wil maar niet echt uitlopen (de ander gaat prima).
Lees verder...
Forumonderwerp pronkbonen

Gepubliceerd: 07 aug 2013

11 keer bekeken
wanneer zijn pronkbonen klaar om geoogst te worden hoe groot, hoe dik enz.
Lees verder...
Forumonderwerp er ligt iets op mijn lever...

Gepubliceerd: 08 jun 2013

7 keer bekeken
Nogal dikwijls wordt op dit forum erg snel gereageerd op het feit dat er niet wordt bedankt als het antwoord op een bepaalde vraag al is gegeven. En ik snap dat wel.
Lees verder...
Forumonderwerp buurman fanatiek met hulst in de weer geweest

Gepubliceerd: 03 mei 2013

3 keer bekeken
Voor mijn zijraam staat tegen de inkijk een hulstboompje - nou ja, nu staat er een soort hulststok. Echt, het is een hulst, al zou je het zo niet denken. Een buurman heeft het nodig gevonden om alle takken eraf te knippen tijdens mijn vakantie.
Lees verder...
Forumonderwerp zwanenoverlast

Gepubliceerd: 11 mrt 2013

84 keer bekeken
Wij hebben een grote tuin met daarin een grote vijver. De tuin is aan twee kanten begrensd door weilanden en twee sloten.
Lees verder...
Forumonderwerp meesjes

Gepubliceerd: 28 feb 2013

47 keer bekeken
Waarom ''moeten'' meesjes aan zwiepende vetbolletjes hangen te eten?
Lees verder...
Forumonderwerp walnotenboom

Gepubliceerd: 20 feb 2013

32 keer bekeken
Bij onze Bed & Breakfast in Andalusië hebben wij een prachtig grote WALNOTENBOOM staan. Nu kwamen wij vandaag tot de ontdekking dat er een rotte 'cirkel' in zat. deze heb ik er voorzichtig uitgehaald en nu blijkt de hele boom vanaf ca.
Lees verder...
Forumonderwerp naam van deze plant a.u.b.

Gepubliceerd: 02 feb 2013

0 keer bekeken
Beste plantenliefhebbers Wie kan mij de naam van deze plant vertellen?b.v.d. Fanny
Lees verder...
Forumonderwerp gaan we de palmen weer inpakken vandaag?

Gepubliceerd: 14 jan 2013

42 keer bekeken
Minimumtemp. (°C) di-4 wo -7 do -7 vr -7 za -8 Ik ga vanmiddag maar even de stro matten aanbrengen! Wie heeft er nog meer de inpak kriebels. Groet Emile
Lees verder...
Forumonderwerp cyclaam

Gepubliceerd: 12 dec 2012

16 keer bekeken
Hallo, deze cyclaam heb ik al verschillende jaren en heeft ook altijd mooi gebloeid maar nu ziet hij er maar armetierig uit. Is die op sterven na dood en is dit einde oefening? Wat doe ik eigenlijk verkeerd? GroetjesTon
Lees verder...
Forumonderwerp verpotten van palaenopsis

Gepubliceerd: 28 nov 2012

130 keer bekeken
Ik heb enkele vragen i.v.m. het verpotten van een Palaenopsis.Na het vele opzoeken zijn er toch enkele dingen waar ik tegenstrijdigheden over lees: 1) Welke pot:
Lees verder...
Forumonderwerp knoppen in phalaenopsis celebensis

Gepubliceerd: 16 nov 2012

27 keer bekeken
langzaam komen de knopjes eraan :D
Lees verder...
Forumonderwerp roze bloemstengel phal kan dat?

Gepubliceerd: 14 nov 2012

4 keer bekeken
Hallo
Lees verder...
Stel een tuinvraag