Zoeken

Type Titel Inhoud
Tuininformatie thuis plantjes kweken is makkelijker dan ooit

Gepubliceerd: 21 aug 2023

38 keer bekeken
Denk je eraan om thuis je eigen planten te kweken? Goed idee! Het is een leuke bezigheid en het maakt je huis ook een stuk gezelliger. Maar voordat je begint, zijn er een paar dingen die je moet weten.
Lees verder...
Forumonderwerp potroos

Gepubliceerd: 21 feb 2023

112 keer bekeken
Ik heb potrozen gekocht van 25 cm hoog kan ik ze nu in de volle grond zetten of is dat nog te vroeg?
Lees verder...
Forumonderwerp gedroogde bloem

Gepubliceerd: 20 mei 2022

64 keer bekeken
Hallo! Ik heb dit gedroogde plantje gevonden in een kruidenboek uit 1745, wat het waarschijnlijk maakt dat dit plantje ook een paar honderd jaar oud is.Ik vroeg me af of iemand het herkent?
Lees verder...
Forumonderwerp begroeiing dolomietkiezel

Gepubliceerd: 14 apr 2021

21 keer bekeken
Of ik in de juiste topic zit weet ik niet maar dit is mijn vraag. Een gedeelte van mijn oprit dat dienst doet als parkeermogelijkeid maar weinig wordt gebruikt is bedekt met worteldoek en dolomiet (al een aantal jaartjes oud).
Lees verder...
Forumonderwerp klein kamerplantje

Gepubliceerd: 27 dec 2018

51 keer bekeken
Ik heb dit leuke plantje cadeau gehad, maar heb geen idee hoe het heet en wat voor verzorging deze nodig heeft.. Wel of geen zonnige standplaats, wel of geen plantenvoeding, hoe vaak water etc. Herkend iemand deze? Dankjewel!
Lees verder...
Forumonderwerp extreme zomer en planten verzorgen....

Gepubliceerd: 29 jul 2018

206 keer bekeken
Ik ben eigenlijk wel wat verbaasd, dat niemand problemen lijkt te hebben om de planten in de tuin levend te houden.
Lees verder...
Forumonderwerp wie weet de naam van dit leuke plantje?

Gepubliceerd: 26 jun 2018

71 keer bekeken
Onlangs dit leuke plantje gekocht, wat ook heerlijk geurt.In de winkel wist men de naam niet en ook in een andere plantenzaak, die dit plantje verkocht, moest men het antwoord schuldig blijven.
Lees verder...
Forumonderwerp bert knaap en janette reukers

Gepubliceerd: 21 jun 2017

296 keer bekeken
We maken al jarebn gebruik van dit fantastische forum (identificatie planten). Maar hebben ons nog nooit voorgesteld.
Lees verder...
Forumonderwerp wat is dit voor leuk plantje?

Gepubliceerd: 11 mei 2017

8 keer bekeken
Goedemorgen, Heeft iemand enig idee wat dit voor plantje is? Ik heb het gezaaid als muntzaadjes (van Aliexpres :p), maar dit is duidelijk niet de muntplant die ik verwachtte.
Lees verder...
Forumonderwerp (on) kruid

Gepubliceerd: 07 mei 2017

8 keer bekeken
Ik ben nieuwsgierig naar wat dit voor plantje is.
Lees verder...
Forumonderwerp eerste keer een eigen tuin

Gepubliceerd: 27 jan 2017

7 keer bekeken
Hallo iedereen,
Lees verder...
Forumonderwerp wat is deze plant en is hij wel blij?

Gepubliceerd: 03 okt 2016

18 keer bekeken
mn vriendin kocht deze plant en ik wil heel graag weten wat het is. ook lijkt het net alsof hij niet zo blij is. de onderste blaadjes hebben allemaal zwarte vlekjes en vallen uit. maar bovenin heeft hij wel nieuw, lichtgroen blad.
Lees verder...
Forumonderwerp gevonden in een berm

Gepubliceerd: 28 aug 2016

2 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp tropische binnenplanten identificatie

Gepubliceerd: 02 jul 2016

29 keer bekeken
We hebben een aantal binnenplanten die het goed doen, en eentje die ook mini-plantjes of zaailingen op de rand van het blad vormt. Graag zou ik weten welke planten dit zijn, om te weten te komen hoe ik ze nog beter kan verzorgen.
Lees verder...
Forumonderwerp zaden van vleesetende plant krijgen?

Gepubliceerd: 22 mei 2016

258 keer bekeken
Hallo iedereen,
Lees verder...
Forumonderwerp welke varieteit is deze pulsatilla

Gepubliceerd: 10 apr 2016

1 keer bekeken
Een paar jaar geleden heb ik deze pulsatilla gekocht, vooral omdat de bloem zo anders
Lees verder...
Forumonderwerp wat is de naam van dit plantje

Gepubliceerd: 15 nov 2015

9 keer bekeken
Vorig jaar is dit plantje in mijn tuin komen aanwaaien, heeft gebloeid met een klein geel bloemetje, heeft een zaaddoosje aangemaakt, wat ik in het voorjaar gezaaid heb.
Lees verder...
Forumonderwerp van wie is dit afkomstig?

Gepubliceerd: 30 sep 2015

10 keer bekeken
Een of andere vogel bezoekt blijkbaar geregeld een van mijn vensterbanken op het eerste verdiep. Ik zag het echter nooit. Wie weet van welke?
Lees verder...
Forumonderwerp tuinplant met paarse bloemen, wat is de naam

Gepubliceerd: 23 jul 2015

21 keer bekeken
In één van de bloemperkjes staat een plant met paars/witte bloemen. De bloemen lijken enigszins belvormig. De plant bloeit nu voor de tweede maal. Kan ook behoorlijk groot worden. Op één of andere wijze is de naam zoekgeraakt.
Lees verder...
Forumonderwerp begonia

Gepubliceerd: 18 jul 2015

65 keer bekeken
Wie weet de naam van deze klein bloemige begonia?
Lees verder...
Forumonderwerp muizenstaartje

Gepubliceerd: 30 mei 2015

4 keer bekeken
Leuk plantje gekocht, het muizenstaartje/Arisarum proboscideum
Lees verder...
Forumonderwerp welke plant is dit?

Gepubliceerd: 17 mei 2015

0 keer bekeken
Beste lezers,
Lees verder...
Forumonderwerp gras

Gepubliceerd: 01 mei 2015

2 keer bekeken
Wie heeft advies voor het aanleggen van een grasveld?Het is nu een mengeling van veel zand, stukken steen, gedeelte oud gras,kortom een braakliggend terrein .
Lees verder...
Forumonderwerp hoeveelheid water geven

Gepubliceerd: 05 apr 2015

9 keer bekeken
Hallo,Mijn vriendin heeft sinds vier weken geleden een bak met meerdere cactussem (gekleurde, maar ook met een soort bloemetjes die erop groeien) maar daar gaat het niet zo goed mee.
Lees verder...
Forumonderwerp wat voor leuk raar plantje is dit?

Gepubliceerd: 20 feb 2015

8 keer bekeken
Hoi!Weet iemand wat voor leuk plantje dit is? Alvast bedankt!
Lees verder...
Stel een tuinvraag