Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp wie weet de naam van deze plant?

Gepubliceerd: 25 aug 2018

182 keer bekeken
In een pot is een plant komen aanwaaien, dus zal via zaad verspreid zijn.Iemand een idee, welke plant dit is: onkruid of een mooie plant met mogelijke bloei?
Lees verder...
Forumonderwerp onkruid komt steeds terug

Gepubliceerd: 21 mei 2017

39 keer bekeken
welk onkruid is dit? het komt steeds weer terug en groeit door alle planten heen, weliswaar overwoekerd het niet, maar ik krijg het niet weg, het is niet makkelijk met wortel en al te verwijderen. wat kan ik het beste doen om er vanaf te komen ?
Lees verder...
Forumonderwerp welig tierend..

Gepubliceerd: 30 sep 2015

11 keer bekeken
Dit kruid tiert welig in mijn siertuin tussen de Perovskia's.
Lees verder...
Forumonderwerp hier mag je binnenkijken..

Gepubliceerd: 13 jun 2013

23 keer bekeken
Zo, jullie mogen eens komen piepen in mijn tuin. Doe je mee? Toon jij ook enkele beelden van die van jou? De tuin verandert voortdurend met de seizoenen. Daarom begin ik met de eerste
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende in de tuin

Gepubliceerd: 21 mei 2013

1 keer bekeken
Al jaren heb ik steeds weer zaailingen van dit plantje in de tuin. Helaas weet ik nog steeds niet wat het is, dus ik weet ook niet of ik het moet blijven uittrekken of niet.
Lees verder...
Forumonderwerp zevenblad te lijf gaan, kan dit?

Gepubliceerd: 16 apr 2013

153 keer bekeken
Ik heb een behoorlijk grote tuin en vanwege gezondheidsproblemen is deze de afgelopen jaren helaas flink verwaarloosd.
Lees verder...
Forumonderwerp australische planten .wie kweekt ze nog meer ?.

Gepubliceerd: 15 jul 2012

74 keer bekeken
Hoi allemaal.
Lees verder...
Forumonderwerp composteren

Gepubliceerd: 17 apr 2012

44 keer bekeken
Ik wil zelf tuin en groenaval gaan composteren. Het zal moeten gebeuren in een compostbak uit de handel daar ik in ruimte eerder wat beperkt ben.
Lees verder...
Forumonderwerp musa basjoo inpakken

Gepubliceerd: 21 nov 2011

307 keer bekeken
Hallo tuinvrienden,
Lees verder...
Forumonderwerp onbekend onkruid

Gepubliceerd: 19 sep 2011

30 keer bekeken
wie kan me vertellen welke plant dit is.PS, het is een rozet met een penwortel.Als ik me niet vergis komen er gele bloemen in.
Lees verder...
Forumonderwerp rare plant die groeid in mijn tuin

Gepubliceerd: 28 jun 2011

8 keer bekeken
halle beste forummers. ik heb een plantje gevonden in m'n tuin, ik woon in de duinen in noorwijn aan zee. wat is het? is het onkruid? want het is echt een prachtig bloemetje. alvorens bedankt.
Lees verder...
Forumonderwerp musa basjoo uitgepakt

Gepubliceerd: 12 mrt 2011

223 keer bekeken
Vanmiddag toch maar de kokers verwijderd, was zenuwachtig, maar de musa basjoo stammen zijn oke zelfs een paar met uitloop eerste blad ontkrult zich. Musa lasiocarpa stam ook oke, afgesneden hopen op uitloop ziet er groen en witte kern.
Lees verder...
Forumonderwerp bananen op de zolder, nu al?

Gepubliceerd: 07 sep 2010

23 keer bekeken
Ik heb een paar stekjes, nou ja stekjes eentje heeft al een stam van 60cm en de ander van 40 cm.
Lees verder...
Forumonderwerp vraag ivm aardbeien en uitlopers

Gepubliceerd: 27 mei 2010

68 keer bekeken
hoi ik heb een aantal vragen over aardbeien ik heb vorig jaar een mooie hangpot gekregen waar ik veel (en ook de vogels) van kunnen eten heb.
Lees verder...
Forumonderwerp tuinbonen oogsten

Gepubliceerd: 24 mei 2010

2 keer bekeken
Mijn tuinbonen zijn klaar om te oogsten. Maar nu vraag ik me af of ik gelijk de hele plant moet verwijderen of komen er als ik de grootste bonen heb verwijderd boven aan de plant nieuwe bonen?Alvast bedankt.
Lees verder...
Forumonderwerp sinaasappelschillen op de composthoop

Gepubliceerd: 24 mei 2010

2,295 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp onkruid? wie weet dit?

Gepubliceerd: 21 mrt 2010

154 keer bekeken
HalloIk zie ineens dat er in mijn tuin allemaal van deze plantjes opkomen. Nooit eerder gezien. Heeft al wel een dikke stengel (denk zowat wel een halve cm)
Lees verder...
Forumonderwerp deze 4 nieuwe zorgenkindjes binnen gekregen

Gepubliceerd: 01 mrt 2010

37 keer bekeken
Hoi Allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp het nieuwe vijverproject

Gepubliceerd: 10 jul 2009

34 keer bekeken
ik ga binnen kort vijver uitbreiden zie toon je vijvermaar deze wordt 4 meter bij 2 meter 1 meter diepfilter's: voorfilter biologie's 1kamer filter, hoge druk biologies filter/met lava en subtraat en japanse mat,uvc pl lamp
Lees verder...
Forumonderwerp mosbestrijding in gazon

Gepubliceerd: 01 jun 2009

26 keer bekeken
Wij hebben een huis gekocht dat lang heeft leeggestaan met als gevolg dat het gazon ook niet echt onderhouden werd (alleen maaien voor kijkers. Dit jaar hebben we geverticuteerd en AZ kalk gestrooid.
Lees verder...
Forumonderwerp de groei van trachycarpus fortunei.

Gepubliceerd: 28 dec 2008

68 keer bekeken
Deze Trachycarpus fortunei gefotografeerd eind mei 2007 en op 28 dec. 2008.Het zijn 60 planten dus een mooi gemiddeld beeld.Vannach vroor het hier -7 dus ik was nieuwsgierig naar hun conditie, hier de beelden.Groeten
Lees verder...
Forumonderwerp varen

Gepubliceerd: 13 nov 2008

2 keer bekeken
Ik heb heel veel van deze varens in de tuin (lijkt wel een soort onkruid!)Hoe kom ik er van af?Heb ze al verschillende malen proberen uit de grond te halen,komt steeds terug.Weet iemand een goede manier ,eventueel met gif?
Lees verder...
Forumonderwerp onkruid

Gepubliceerd: 04 mei 2008

37 keer bekeken
Hallo, Wie kan mij de namen vertellen van dit onkruid? Bedankt alvast.
Lees verder...
Forumonderwerp witte stip op het oog van goudvissen

Gepubliceerd: 23 aug 2007

190 keer bekeken
Sinds gisteren krijgen mijn goudvissen in mijn vijver een witte stip op de ogen. Verder op hun lichaam is niks te bespeuren. Kan iemand mij vertellen wat dit is en wat ik hiertegen kan doen? Hopelijk kan ik ze redden...
Lees verder...
Forumonderwerp alg

Gepubliceerd: 08 mrt 2007

2 keer bekeken
Mijn vijver loop op dit moment vol met draadalg. Kan ik dit er al uit halen of moet ik nog wachten. De vissen zijn redelijk actief !
Lees verder...
Stel een tuinvraag