Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp iemand enig idee van welke boom dit een blad is?

Gepubliceerd: 28 mei 2017

9 keer bekeken
Alvast bedankt
Lees verder...
Forumonderwerp iemand enig idee welke boom dit is

Gepubliceerd: 24 mei 2017

13 keer bekeken
Mijn dochter moest voor een jaarwerk van natuurwetenschappen maandelijks een foto van dezelfde boom trekken. We zijn echter niet zeker welke boom het is ? Kan iemand ons helpen. Alvast bedankt,
Lees verder...
Forumonderwerp knotwilg gaat hangen

Gepubliceerd: 10 jul 2014

289 keer bekeken
Wij hebben 4 knotwilgen in de tuin staan welke ik elk jaar helemaal terug snoei. Ze zijn nog niet zo oud en de doorsnee is 10 cm onderaan en 7 cm bovenaan. De lengte van bodem tot knot is 250 cm
Lees verder...
Forumonderwerp wilgenboom

Gepubliceerd: 21 sep 2013

465 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp hier mag je binnenkijken..

Gepubliceerd: 13 jun 2013

23 keer bekeken
Zo, jullie mogen eens komen piepen in mijn tuin. Doe je mee? Toon jij ook enkele beelden van die van jou? De tuin verandert voortdurend met de seizoenen. Daarom begin ik met de eerste
Lees verder...
Forumonderwerp australische planten .wie kweekt ze nog meer ?.

Gepubliceerd: 15 jul 2012

74 keer bekeken
Hoi allemaal.
Lees verder...
Forumonderwerp voorjaar in aantocht

Gepubliceerd: 14 feb 2012

43 keer bekeken
Hier dan maar een topic aangemaakt om het voorjaar voor te bereiden.Als er een droge periode komt ga ik eens preventief met de rosacur anti schimmel behandeling starten.Tevens de nodige snoeibeurt eerst moet de nachtvorst weg.
Lees verder...
Forumonderwerp het word kouder...

Gepubliceerd: 27 jan 2012

53 keer bekeken
Nu het kouder word en ik geen lichtslang meer kan kopen heb ik voor een 3 tal exoten 3 verlichtingarmaturen gekocht met daarin een 60 watt gloeilamp die enorm veel warmte afgeeft.
Lees verder...
Forumonderwerp wie kent de rupsjes in mijn treurwilg

Gepubliceerd: 12 mei 2011

2,420 keer bekeken
hallo,in mijn treurwilg zitten er rupsjes en kevertjes.Gisteren ben ik te weten gekomen dat het kevertje een wilgenhaantje is.Maar zijn de rupsjes de larven van het wilgenhaantje?Of is dit nog een ander diertje?Het rupsje eet al de blaadjes van mi
Lees verder...
Forumonderwerp start exotisch/tropische planten tuin.

Gepubliceerd: 10 okt 2010

101 keer bekeken
Hallo plantenexperts,Zelf nooit veel behoefte gehad om me met tuin bezig te houden, maar had drie jaar geleden een palmboom aangeschaft, een van 3 meter, ze hebben hem voor me geplaatst.
Lees verder...
Forumonderwerp minimumtemperatuur en bescherming.

Gepubliceerd: 29 sep 2010

242 keer bekeken
Ik heropen nog even dit oude topic. Het valt niet mee om een samenvatting te maken van bijna 300 berichten! Maar beloofd is beloofd en ik probeer toch voor komende winter iets zinnigs te melden.
Lees verder...
Forumonderwerp p. roebelenii syagrus romanzoffiana

Gepubliceerd: 08 sep 2010

59 keer bekeken
Beste exoten liefhebbers,
Lees verder...
Forumonderwerp agave filifera

Gepubliceerd: 01 aug 2010

24 keer bekeken
Hallo Forumlezers,
Lees verder...
Forumonderwerp trachycarpus fortunei

Gepubliceerd: 13 nov 2009

449 keer bekeken
net een 10jarige tachycarpus fortunei in volle grond geplant mvg aan iedereen
Lees verder...
Forumonderwerp palmenveiling

Gepubliceerd: 03 sep 2009

26 keer bekeken
Goedemiddag forumgebruikers,
Lees verder...
Forumonderwerp welke boom zouden jullie planten?

Gepubliceerd: 28 jul 2009

47 keer bekeken
Wij hebben onlangs een nieuw huis gekocht. Zo ziet de tuin er op dit moment uit. We kunnen pas in het huis in november en toch zijn we al volop bezig met plannetjes te maken.
Lees verder...
Forumonderwerp verlichtingsplan tuin

Gepubliceerd: 31 mrt 2009

4 keer bekeken
Deel 1: Ik ben bezig met een tuin ontwerp. De tuin is 5,5 bij 12 en licht zo goed als helemaal op het zuiden. Op het terras heb 6 grote terras bakken staan van 55cm bij 5cm staan. 3 aan ieders kant.
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende plant

Gepubliceerd: 15 nov 2007

33 keer bekeken
Dit is een plantensoort eveneens afkomstig uit West Papua,het heeft me erg veel geduld gekost om ze zo te krijgen, jammer genoeg weet ik niet wat ze zijn.
Lees verder...
Forumonderwerp geel worden van de plataan

Gepubliceerd: 01 aug 2007

1,349 keer bekeken
Deze plataan is na enige jaren prachtig uitgegroeid, doch twee weken geleden plotseling gaan verdorren.De boom staat in ca. 1 m2 grond en daarom heen terras.
Lees verder...
Forumonderwerp mangoboom kweken

Gepubliceerd: 12 okt 2004

2,767 keer bekeken
Wie heeft er al eens geprobeerd een mangoboom te planten? Ik heb de kiem uit de pit gehaald en deze in een bekertje met gewone aarde (uit de plantenbak) gestopt en hierover een plastic zakje gedaan.
Lees verder...