Zoeken
| Type | Titel | Inhoud |
|---|---|---|
| Forumonderwerp |
cactus, lithops en bonsai. hai! Gepubliceerd: 02 jul 2017 40 keer bekeken |
Bij deze wat meer info over mij. Ik heb na een vraag gesteld te hebben meteen maar een account aangemaakt. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
vetplant lijkt ziek Gepubliceerd: 03 jun 2016 28 keer bekeken |
Beste mensen, Lees verder... |
| Forumonderwerp |
nog meer lithops Gepubliceerd: 11 mei 2016 21 keer bekeken |
Heeft iemand wel eens lithops uit zaad gekweekt zo ja heeft die persoon dan ook foto's van het verloop ik ben niet helemaal zeker dat er bij mij lithops omhoog komt Lees verder... |
| Forumonderwerp |
lithops Gepubliceerd: 15 mrt 2016 16 keer bekeken |
Hallo iedereen. Thuis heb ik nu al een tijdje een lithops staan, met 3 grote 'knollen'. Daar heb ik nu een vraag over: bij eentje kwam er een scheur in de onderkant. Ik begreep niet waarom, maar liet het zo. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
grond voor succulenten Gepubliceerd: 23 aug 2014 19 keer bekeken |
Ik weet nog niet zoveel over de verzorging van succulenten, maar ik wil graag mijn Lithopsen verpotten. Ik heb alleen geen idee wat voor een grondsamenstelling ik moet gebruiken, want Lees verder... |
| Forumonderwerp |
het leuke aan cactussen Gepubliceerd: 31 jul 2013 20 keer bekeken |
... is dit ... Lees verder... |
| Forumonderwerp |
op zoek naar specifieke vetplant Gepubliceerd: 10 sep 2012 19 keer bekeken |
Hoi,
een aantal jaren geleden had ik een mooie vetplant met specifieke herinneringen en jammer genoeg ben ik die kwijtgeraakt aan een ex-vriendin. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
welk plantje is dit? Gepubliceerd: 14 okt 2011 7 keer bekeken |
hallo, ik heb het mee gebracht van spanje. weet iemand de naam hiervangroetjes christel Lees verder... |
| Forumonderwerp |
epicactus problemen Gepubliceerd: 09 okt 2011 14 keer bekeken |
Ik heb een aantal Epicactus soorten aangeschaft, en deze (binnen) in een bloembak met speciale grond voor deze epiphyten geplant. (In het voorjaar)Ze ontwikkelden snel mooie scheuten en ik keek er al naar uit om volgens Lees verder... |
| Forumonderwerp |
levend steentje? Gepubliceerd: 14 jan 2011 10 keer bekeken |
Ik heb dit plantje maandje geleden voor leuk prijsje mogen overnemen.Wie weet welk soort dit is? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
bloeiende planten Gepubliceerd: 20 feb 2010 2 keer bekeken |
Voor wie het mag interesseren, ik heb een paar fotoalbums aangemaakt op picasa omdat die te breed uitvallen voor dit forumKijk eventueel op Lees verder... |
| Forumonderwerp |
cactussen kopen? Gepubliceerd: 18 feb 2010 13 keer bekeken |
Ik wou graag mijn collectie voordat ze beginnen te bloeien uitbreiden. Zijn er adressen in het noorden waar je cactussen kan kopen? Kwekerijen zijn er geloof ik niet in het noorden...
En wat is de beste periode om cactussen te kopen? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
lithops zaaien Gepubliceerd: 24 okt 2009 92 keer bekeken |
Hallo,ik zou willen lithops zaaien ik heb al zaden bij cono's paradis gekocht een mix van 1000 zaden ik heb plastic potjes gevuld met zand dat gesteriliseerd is dus alle bacterieins zijn dood.ik heb een grote laag met zand gedaan dan met een laagj Lees verder... |
| Forumonderwerp |
lithops bloem Gepubliceerd: 17 aug 2009 42 keer bekeken |
Hallo,
Mijn lithops heeft een bloemknop!Nu vroeg ik me af of er na de bloei ook zaadjes komen.Ik heb even op google gekeken en ik dacht dat deze een Lithops Hookeri v. Dabneri was.Hier een foto: Lees verder... |
| Forumonderwerp |
lithops naam Gepubliceerd: 22 jul 2009 2 keer bekeken |
Hallo allemaal,
Weet iemand de naam van deze lithops?Ik heb al opgezocht maar niets gevonden.
Alvast bedankt Lees verder... |
| Forumonderwerp |
lithops Gepubliceerd: 11 jul 2009 3 keer bekeken |
Hallo iedereen ik heb pas lithops gekregen en ik heb ze geplant in een pot met laagjes van kleine steentjes en zand aarde, die zand en aarde is gemengeld zou dat goed zijn? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
lithops Gepubliceerd: 11 jul 2009 9 keer bekeken |
hallo iedereen ik heb pas lithops gekregen en ik heb ze geplant in een pot met laagjes van kleine steentjes en zand aarde, die zand en aarde is gemengeld zou dat goed zijn? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
welke (cactus) is dit? (18) Gepubliceerd: 07 jul 2009 1 keer bekeken |
vetplantjes Lees verder... |
| Forumonderwerp |
gezocht Gepubliceerd: 08 jun 2009 1 keer bekeken |
Ik ben een beginnende kweker en ben nu bezig met echiveria en stapelia op te kweken. maar ik zou graag meer cactus en vetplant soorten willen kweken. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
lithops Gepubliceerd: 05 mei 2009 11 keer bekeken |
Hallo,
Welke grond gebruik ik het best om lithops te verplanten ?Ik heb ook ééntje met bijna geen wortel kan ik deze op seramis zetten ?
Alvast bedankt,mvg Carolyn Lees verder... |
| Forumonderwerp |
identificatie cactussen Gepubliceerd: 28 mrt 2009 5 keer bekeken |
Heb vandaag enkele nieuwe cactusjes bijgekocht (alweer zonder naamgeving wat ik wel heel jammer vind, plantenbedrijf zou toch een beetje meer aandacht mogen schenken aan de juiste benaming en de meegegeven info) Lees verder... |
| Forumonderwerp |
succulenten? Gepubliceerd: 05 mrt 2009 12 keer bekeken |
Ik heb me onlangs in een tuincentrum drie plantjes gekocht waarvan ik denk dat het twee Lithops zijn en eentje waarvan de naam onbekend was, de vrouw aan de kassa wist zelf niet wat het was.Kent iemand van jullie de Wetenschappelijke benaming van Lees verder... |
| Forumonderwerp |
lithops groeien te hard Gepubliceerd: 04 nov 2008 10 keer bekeken |
Hallo,
Ik heb van vakantie een paar volgroeide lithops meegebracht, bij aankoop zaten deze zoals het hoort in de grond. Maar na een paar maanden zijn deze na mijn inziens veel te hoog geworden, wat is hier de oorzaak van?
Hans Lees verder... |
| Forumonderwerp |
lithops naam Gepubliceerd: 26 aug 2008 2 keer bekeken |
Hey,
Weet iemand de volledige naam van deze lithops?Het is mijn eerste lithops plantje :)
Alvast bedankt Lees verder... |
| Forumonderwerp |
nieuwe aankoop ,id graag 22reactie=foto's Gepubliceerd: 13 aug 2008 14 keer bekeken |
Gisteren achter cactussen geweest bij verzamelaar,vandaag nog enkele gekocht in eurotuin,spijtig genoeg enkel met kaartje cactus-mix ,geen enkele verkoper daar kon me helpen.Misschien weten jullie welke het zijn en hoe ik ze moet verzorgen en waar Lees verder... |