| Afwatering
|
goeiedagebm
:
06-02-2010 | Hallo,
Ik lees hier en daar adviezen over de afwatering van planten. Sinds ik me wat meer in de kamerplanten ben gaan verdiepen, maak ik dus ook gebruik van een binnenpot en dek het gat af met wat potscherven.
Echter mijn vraag is, is dit ook echt nodig?
Ik heb hier bijvoorbeeld nog een Dracaena Marginata, een Chloropythum en een Zamioculcas staan, gewoon rechstreeks in de sierpot. Wanneer je niet teveel water geeft dan kan er toch niets mis gaan? De Chloropythum krijgt pas water wanneer de bladeren wat wittig worden (en na de watergift zijn ze binnen 12 uur weer groen) en de Dracaena en de Zamioculcas 1 keer per 2 weken een scheut in de winter en 1 keer per week een royale scheut in de zomer.
De Dracaena staat in een grote pot van 32 cm hoog en 33 doorsnee boven, volgens mij komt het water niet eens tot aan de bodem?
Het lijkt allemaal goed te gaan! De vraag is dus, is het nodig om tijdens het verpotten in het voorjaar, toch voor een goede afwatering te kiezen?
Ohjah en nog een aanvullende vraag, wat gebeurt er als je een plant wel in een binnenpot hebt, maar zonder dat de gaten zijn afgedekt met potscherven? Bij de aanschaf van een plant zitten er tenslotte ook geen potscherven bij.
Groetjes,
Jan
|
U kunt niet meer reageren op dit bericht
|
|
|