| Waarom groeit mijn kentiapalm (howeia) niet?
|
mina
:
19-08-2010 | Sinds al wel 8 jaar heb ik een kentiapalm in een smalle maar lange slaapkamer op het zuiden staan. Wèl staat de plant op een laag tafeltje op ca. 2m. van het raam zodat hij niet direct door de zon bestraald wordt. Maar sinds ik hem aangeschaft heb, groeit de plant niet. Destijds heb ik er 19,95 voor betaald (plant ca.60cm) hoog. Zodat hij op een tafeltje moest om op te vallen. Maar ik was ervan overtuigd dat hij wel zou groeien en dat hij tzt. wel op de grond zou kunnen staan. Niet dus! Hij krijgt eens in de week ('s winters eens in de twee weken)een scheutje water en alleen s'zomers eens in de maand palmenmest. Overigens hij staat in een sierpot met plastic binnenpot met afwateringsgaten. Toch groeit hij niet. Hij maakt wel nieuwe scheuten aan (± 2 takken per jaar), maar ook deze blijven klein, zo'n 30-50cm. Ik had er al aan gedacht om de plant van de herfst + winter dichter bij het raam te zetten zodat hij wat meer licht heeft, dan vangt hij wel zon op, maar deze is dan niet zo sterk meer. Als dat niet werkt, dan zou ik hem in het voorjaar vers aarde kunnen geven. Maar het staat mij zo bij dat een palm niet al te veel veranderingen kan verdragen. Wat adviseren jullie mij: toch ermee experimenteren of gewoon een grotere nieuwe kopen?
|
U kunt niet meer reageren op dit bericht
|
|
|