| Weet iemand wat is er mis is met deze planten?
|
anneberkh
:
01-01-2012 | Dag iedereen op dit forum. Ik ben hier voor de eerste keer. Ik heb problemen met een paar planten en hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Weet iemand misschien wat er aan de hand zou kunnen zijn met de voorste plant? Ooit was hij groot en weelderig. Maar ik heb hem bijna nooit nieuwe aarde gegeven en ook weinig plantenvoeding. Omdat hij het op gegeven moment niet goed deed heb ik hem een tijdje terug in een wat ruimere pot gezet en er wat nieuwe aarde bij gedaan. Maar nu gaat het snel bergafwaarts. Het blad voelt slap en elke dag vallen er een paar blladjes af. Het blad kan er vandaag bijv. nog goed uitzien maar binnen de kortste tijd komen er bruine plekken op. De plant ziet er dor uit, alsof hij dood is of gaat, maar krijgt toch op meerdere plekken nieuw blad (vandaag is er voor het eerst ook een nieuw blad afgevallen). Is er nog hoop dat ik hem met een beetje goede zorg kan oplappen? Hoe zou ik dat dan het beste kunnen doen?
En weet iemand misschien de naam van deze plant, en waar je zo'n plant zou kunnen kopen of bestellen? Ik woon in Amsterdam maar het assortiment planten is niet erg groot hier.
Ook de achterste plant lijkt aan het einde van z'n latijn. Een beetje hetzelfde verhaal. Hij heeft het altijd goed gedaan maar na het verpotten zijn er een paar takjes snel bruin geworden. Wat ik niet goed begrijp is dat er nieuwe takjes komen die heel verschillend zijn in dikte: het ene takje is heel dik (lijkt op een dunne asperge, waar geen zijtakjes en 'blad' aan groeit...ik weet niet hoe je die stekeltjes noemt),het andere takje is heel dun.
Hoewel ik volgens mij voorzichtig ben geweest met het overpotten meen ik me te herinneren dat ik een dergelijk soort plantje eerder ook eens heb overgepot en dat dat plantje het toen ook niet heeft overleefd. Heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? En weet iemand misschien waar je dit soort plantje kunt kopen of bestellen?

|
U kunt niet meer reageren op dit bericht
|
|
|