Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp monstera adansonii ziek?

Gepubliceerd: 25 nov 2019

1,095 keer bekeken
Hallo iedereen,
Lees verder...
Forumonderwerp rode zonnehoed vraagje

Gepubliceerd: 20 jun 2019

1,808 keer bekeken
Ik heb al een aantal jaar een mooie rode zonnehoed, een hybride soort met een mooie rode kleur.
Lees verder...
Forumonderwerp wat is er met mijn azalea aan de hand?

Gepubliceerd: 17 feb 2018

472 keer bekeken
Wij hebben sinds 2 jaar een mooie azalea in de tuin staan. Meestal bewaar ik de kaartjes, zodat ik kan terugvinden welk type het is, maar ik kan het niet meer vinden.
Lees verder...
Forumonderwerp ziekte kornoelje - roetschors?

Gepubliceerd: 20 jul 2016

284 keer bekeken
Beste, in onze tuin staat een prachtige Kornoelje die al een tijdje ziek lijkt. De schors valt af, de stammen worden zwart en de boom droogt uit. Zie bijgevoegde foto's.
Lees verder...
Forumonderwerp boom identificatie

Gepubliceerd: 30 mei 2014

9 keer bekeken
Is er iemand die deze boom herkend? Ik kom er niet uit met de determinatie sites. Tevens is deze boom overvallen met een soort van verwelkingsziekte van de bladeren. Iemand enig idee wat voor ziekte dit is?
Lees verder...
Forumonderwerp taxuskever oplossing?

Gepubliceerd: 29 mrt 2014

384 keer bekeken
Het probleem van vraatschade door taxuskever heb ik hier al enkele malen aangekaart. Op advies dat enkelen onder jullie me gaven heb ik eind augustus een behandeling toegepast met
Lees verder...
Forumonderwerp klimroos met afgebroken knoppen

Gepubliceerd: 21 jun 2013

119 keer bekeken
Hey,Ik heb een klimroos golden shower die ieder jaar het zelfde probleem geeft. Net onder de knop verschijnt een zwart vlekje en daarna breekt het steeltje en gaat de knop hangen. Soms staan er ook
Lees verder...
Forumonderwerp verdorde knoppen

Gepubliceerd: 10 jun 2013

97 keer bekeken
In de topic afvallende rozen pikte ik in op het probleem van benmy. Hier doet zich ook iets vreemds voor bij de rozen. Eerst waren er de platrollers en nu dit. Ze hebben verdorde bloemknoppen hoewel
Lees verder...
Forumonderwerp er ligt iets op mijn lever...

Gepubliceerd: 08 jun 2013

7 keer bekeken
Nogal dikwijls wordt op dit forum erg snel gereageerd op het feit dat er niet wordt bedankt als het antwoord op een bepaalde vraag al is gegeven. En ik snap dat wel.
Lees verder...
Forumonderwerp ziekte in plant

Gepubliceerd: 01 jun 2013

4 keer bekeken
Beste,
Lees verder...
Forumonderwerp vraag over composteren

Gepubliceerd: 29 mrt 2013

24 keer bekeken
hoi Ik heb een paar vragen over composteren:
Lees verder...
Forumonderwerp iemand een idee wat voor ziekte dit is?

Gepubliceerd: 26 aug 2012

354 keer bekeken
Hallo allemaal Wij hebben een probleem met onze kamerplant, maar helaas weinig verstand van tuinieren, behalve tijdig water geven
Lees verder...
Forumonderwerp no2 en no3 te hoog !!

Gepubliceerd: 04 aug 2012

56 keer bekeken
De waterwaarden zijn het volgende; Ph : tussen 7,4 en 8Kh : tussen 8 en 10Gh : 15 No2 : 3No3 : tussen 25 en 50. Hoe kan ik de No2 en No3 doen dalen ?
Lees verder...
Forumonderwerp wat voor ziekte/verwonding is dit?

Gepubliceerd: 11 jul 2012

139 keer bekeken
Een week geleden had deze vis een vrij kleine groene vlek bovenaan op de rug. Gisteren nam ik deze foto en de vlek is ondertussen vergroot en uitgegroeid tot een soort 'groene blubber' die uit zijn lijf komt..
Lees verder...
Forumonderwerp gatenziekte goudvissen

Gepubliceerd: 11 jul 2012

89 keer bekeken
Mijn goudvissen zijn besmet met de gatenziekte. Sommigezitten al in een verder stadium en 1 heb ik al uit zijn lijden moeten verlossen. Wat moet ik doen?
Lees verder...
Forumonderwerp luizen in kastanjeboom

Gepubliceerd: 08 mei 2012

107 keer bekeken
hoe bestijden we luizen (nooit gehad in die 15 jaar dat we er wonen) in de kastanjeboom? Alles plakt en glimt en wemelt van de beestjes.Boom heeft stamdikte van 60 cm en is 7 meter hoog ongeveer.
Lees verder...
Forumonderwerp rozen

Gepubliceerd: 22 mrt 2012

0 keer bekeken
Ik heb een rozenstruik (The Lion, van de Bierkreek),die verschillende bruine vlekken op de stam heeft, tot aan de basis toe.Kan ik de roos nog redden door tot tegen de grond af te snijden,
Lees verder...
Forumonderwerp bruine bladeren bij een laurierkers

Gepubliceerd: 18 feb 2012

1,190 keer bekeken
Tijdens de laatste strenge vorst is mijn haag (van plm 5 jaar) zichtbaar aangetast. Er zitten inmiddels heel veel bruine bladeren aan, ook nog wel groene. Het vreemde is dat ik in de buurt (wel een behoorlijke afstand) nog
Lees verder...
Forumonderwerp terracotta pot

Gepubliceerd: 08 jan 2012

118 keer bekeken
Hallo iedereen, Ik heb wel eens gehoord dat een terracotta pot zich eerst met water moet verzadigen voordat je hem beplant. Weet iemand of dat juist is? En hoe lang zou je de pot dan in water moeten zetten? Is een uur lang genoeg?
Lees verder...
Forumonderwerp laatste aankoop

Gepubliceerd: 10 nov 2011

2 keer bekeken
jeej vandaag zaad meegebracht voor de lente, ik kan nie wachten om opnieuw te beginnen,kheb dus al een zakje gemengd zaad voor hanging baskets meegebracht e, blijft ook laag dus goe voor de bloempotten een leuke soort callendula apricot kablouna,
Lees verder...
Forumonderwerp bladeren cornus blijven slap hangen en verkleuren

Gepubliceerd: 28 jun 2011

623 keer bekeken
Beste mensen,
Lees verder...
Forumonderwerp ziekte goudwindes

Gepubliceerd: 05 jun 2011

210 keer bekeken
Ik heb 5 weken geleden mijn vijver leeggehaald om opnieuw te beginnen, het water was erg troebel en er lag van 5 jaar een dikke laag drab op de bodem.
Lees verder...
Forumonderwerp problemen pieris, hortensia en rododendron

Gepubliceerd: 03 jun 2011

238 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp eierschalen in bomen

Gepubliceerd: 15 mei 2011

792 keer bekeken
Ik ben hier in zuid Frankrijk en vraag mij af waarom er in een aantal bomen zakjes hangen met eierschalen. Is dit tegen een ziekte of insekten?
Lees verder...
Forumonderwerp katten van gazon weghouden

Gepubliceerd: 07 apr 2011

19 keer bekeken
Katten zijn leuke beesten en ik haal graag de buurkatten aan, maar sinds ik een tuin heb vind ik ze toch een stuk minder lief. Ze piesen/poepen namelijk gezellig op ons nieuwe gazonnetje, waar ik straks met mijn babyzoon op wil spelen.
Lees verder...
Stel een tuinvraag