Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp orchidee phalaenopsis

Gepubliceerd: 23 okt 2023

35 keer bekeken
Beste, Mijn vlinderorchidee vertoont de laatste maand "gekrulde" bladeren. En krijgt veel luchtwortels. Ik geef eenmaal per week water ( 10 minuten in water). Wat kan ik doen? Vriendelijke groeten,
Lees verder...
Forumonderwerp gele bladeren orchidee dendrobium

Gepubliceerd: 29 dec 2018

451 keer bekeken
Hallo, mijn orchidee vertoont gele bladeren en de bij tweede jongere stengel zijn de bladeren gerimpeld. Wat kan het probleem zijn? Ik geef 1x/week water (pot in 5 CM water voor 10 minuten) .Kan iemand mij helpen a.u.b.?
Lees verder...
Forumonderwerp phalaenopsis redden

Gepubliceerd: 16 mei 2017

100 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp vlinderorchi, overlevingskans?

Gepubliceerd: 01 aug 2016

47 keer bekeken
Beste
Lees verder...
Forumonderwerp phalaenopsis met kleverige guttatie?

Gepubliceerd: 04 sep 2015

97 keer bekeken
Deze Phalaenopsis bloeit vrijwel het jaar rond. Maar dat wordt door vrouwlief minder gewaardeerd vanwege de plakkerige druppels die erdoor worden afgescheiden. Het is aanvankelijk helder maar verkleurd daarna bruin.
Lees verder...
Forumonderwerp witte stippjes bij grond wortels phalaenopsis

Gepubliceerd: 30 jul 2015

11 keer bekeken
Ik heb een vraagje over mijn orchidee, hopelijk kan iemand mij helpen. Ik heb een phalaenopsis die in de grond witte stippjes heeft... ik vermoed dat het een soort schimmel is.
Lees verder...
Forumonderwerp over deze orchidee

Gepubliceerd: 22 jun 2015

14 keer bekeken
Ik ben nieuw hier en hoop hier heel wat te leren. Heb sinds een paar dagen een aantal orchidee's Heb een voor mij een aparte,heb geen idee hoe deze heet en hoe moet ik deze verzorgen. Hoor het graag
Lees verder...
Forumonderwerp hulp nodig, redt moeders orchidee aub

Gepubliceerd: 03 mei 2015

21 keer bekeken
Beste
Lees verder...
Forumonderwerp phalaenopsis

Gepubliceerd: 21 feb 2015

3 keer bekeken
Met kerst gekregen stond mooi in bloei.Woonkamer 20gr en niet voor het raam Regelmatig de wortels laten volzuigen.Vorige week laat bloemen en knoppen vallen, dag later alle blaadjes.
Lees verder...
Forumonderwerp even voorstellen en meteen een paar vraagjes.

Gepubliceerd: 10 feb 2015

6 keer bekeken
Hallo allemaal, Mijn naam is Hugo en ik ben dus nieuw hier op dit forum. Ik heb me dus aangemeld hier omdat ik dus langzaam aan verzot ben geraakt aan orchideeën. Zelf heb ik een vijftal phalaenopsis.
Lees verder...
Forumonderwerp orchideeen zaaien

Gepubliceerd: 04 feb 2015

150 keer bekeken
Zijn er mensen die het ooit al geprobeerd hebben om orchideeën te zaaien? Ik ben nieuwsgierig in welke mate dit eigenlijk slaagkans heeft.
Lees verder...
Forumonderwerp orchidee

Gepubliceerd: 06 jan 2015

4 keer bekeken
Uit onwetendheid heb ik de bloemstengels van mijn orchidee vorig jaar na de bloei helemaal weggeknipt. Auw! Sindsdien groeit blad na blad en is het een prachtige, krachtige plant geworden.
Lees verder...
Forumonderwerp phalaenopsis orchidee met slap blad

Gepubliceerd: 06 dec 2014

77 keer bekeken
Goede avond!
Lees verder...
Forumonderwerp oude orchideeen

Gepubliceerd: 26 nov 2014

20 keer bekeken
Ik heb orchideeën die jaren aan één stuk bloeien en die het dus ook echt heel goed doen, maar ik heb er ook een 5-tal die al 2 jaar op een lichte plaats staan boven waar ik ze zet als ze zijn uitgebloeid.
Lees verder...
Forumonderwerp welke planten zijn dit? (meerdere kamerplanten)

Gepubliceerd: 19 nov 2014

90 keer bekeken
Hoi allemaal, ik krijg binnenkort een kat en wil daarom alle planten die giftig voor hem kunnen zijn weghalen.
Lees verder...
Forumonderwerp phalaenopsis orchidee

Gepubliceerd: 23 jul 2014

5 keer bekeken
Aan de nog niet uitgebloeide bloemstengels van mijn phalaenopsis orchidee groeien nieuwe plantjes, wat moet ik hier mee doen, laten zitten, afknippen oppotten, oppotten terwijl ze nog aan de stengel zitten, wie kan mij het antwoord hierop geven.
Lees verder...
Forumonderwerp orchidee uitgebloeid

Gepubliceerd: 07 jul 2014

67 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp bloem tak wordt geel

Gepubliceerd: 17 mei 2014

6 keer bekeken
Goedemorgen,
Lees verder...
Forumonderwerp opnieuw in bloei phalaenopsis mini mark holm

Gepubliceerd: 24 feb 2014

7 keer bekeken
Hallo iedereen Lang geleden dat ik nog op het forum ben geweest. ik wou jullie laten meegenieten van mijn lieftallige orchidee. Deze heeft gebloemd vorige zomer en heeft opnieuw een bloemtak gemaakt met een 10-tal bloemetjes.
Lees verder...
Forumonderwerp wortels cambria (violetta von holm)

Gepubliceerd: 30 dec 2013

14 keer bekeken
Ik denk dat er een probleem is met de wortels van deze plant.Die van nieuwe scheuten - en dat is wat ie sinds anderhalf jaar constant aanmaakt - kunnen precies niet doorgroeien.
Lees verder...
Forumonderwerp wolluis

Gepubliceerd: 27 dec 2013

40 keer bekeken
Ik heb een paar dagen geleden een Phal. gekregen en nu heb ik ontdekt dat er wolluis op zit! Wat moet ik doen?!? Gerben
Lees verder...
Forumonderwerp plakkende druppels op orchidee blad

Gepubliceerd: 13 dec 2013

938 keer bekeken
Hallo, Mijn Orchidee ziet er een beetje vreemd uit.Het blad is wat slap en een beetje geel is geworden.Ook zit er aan de zijkant van het blad druppels, het lijken wel waterdruppels, maar ze zijn plakkerig. zie de foto
Lees verder...
Forumonderwerp phalaenopsis in slechte staat.

Gepubliceerd: 10 nov 2013

9 keer bekeken
Beste mensen, Afgelopen week is mijn dierbare grootmoeder gestorven. Onderstaande orchidee keeg ze twee jaar geleden van ons familie cadeau.
Lees verder...
Forumonderwerp nieuwe bloei

Gepubliceerd: 21 aug 2013

4 keer bekeken
Mijn encyclia cochleata heeft zijn 1ste bloem geopend. Hierbij een foto
Lees verder...
Forumonderwerp phaleanopsis nieuwe zijtakjes maar niets van bloem

Gepubliceerd: 10 jul 2013

9 keer bekeken
Beste
Lees verder...
Stel een tuinvraag