Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp opbinden of zo laten?

Gepubliceerd: 26 mei 2015

133 keer bekeken
Deze plant kreeg ik van een mevrouw die er niet meer voor kon zorgen. Het was een redelijk kleine plant maar intussen begint ze enorm uit te schieten met lange .. ja takken zeg maar. De langste is nu ruim 1 meter.
Lees verder...
Forumonderwerp schutting/erfafscheiding

Gepubliceerd: 25 jan 2015

8 keer bekeken
Beste lezers,Kan iemand mij s.v.p.raad geven?Ik heb tot mijn grote blijdschap een huurwoning gevonden met een grote achtertuin.Nu hebben de vorige bewoners de hele tuin totaal gestript, d.w.z.er staat niets meer in.
Lees verder...
Forumonderwerp doyenne du comice

Gepubliceerd: 01 nov 2012

4 keer bekeken
Mijn twee-jarige leipeer heeft een sterk groeiende kop.Ik vraag me al een tijdje af of en wanneer deze mag gesnoeid worden. Het is niet de bedoeling dat hij boven de muur uit gaat groeien.
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien plataan

Gepubliceerd: 14 okt 2012

27 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp klimroos

Gepubliceerd: 04 jun 2012

1 keer bekeken
Hallo, Onze klimroos heeft dit jaar erg veel bloemen.Zoveel dat er nu veel blaadjes liggen. Moeten we die opruimen?
Lees verder...
Forumonderwerp trachy's na de winter

Gepubliceerd: 11 mrt 2012

17 keer bekeken
Ik heb even een paar foto's gemaakt van mijn trachy's, en zou ik graag wat meningen horen over in wat voor staat ze zijn.Ik heb halverwege de strenge vorst nog snel met kunst en vliegwerk
Lees verder...
Forumonderwerp welke plant voor blakend hete gevel?

Gepubliceerd: 17 feb 2012

2 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp voorjaar in aantocht

Gepubliceerd: 14 feb 2012

43 keer bekeken
Hier dan maar een topic aangemaakt om het voorjaar voor te bereiden.Als er een droge periode komt ga ik eens preventief met de rosacur anti schimmel behandeling starten.Tevens de nodige snoeibeurt eerst moet de nachtvorst weg.
Lees verder...
Forumonderwerp peperomia verticulata

Gepubliceerd: 14 aug 2011

30 keer bekeken
Mijn peperomia verticulata is een beetje erg aan het uitgroeien. Hoe hem best verder laten groeien. Opbinden ?Snoeien ?Of gewoon laten, maar ik vrees dat bij het afhangen de stengels gaan breken.Dank voor antwoord
Lees verder...
Forumonderwerp meloen

Gepubliceerd: 05 jul 2011

2 keer bekeken
ik heb 4 weken geleden enkele meloenen geplant ,deze planten heb ik nu getopt op een hoogte van 2,5 meter.sedert enkele dagen heb ik gemerkt dat er nu enkele vruchten aan de zijranken groeien die al redelijk groot zijn en ik vraag mij af of ik dez
Lees verder...
Forumonderwerp scheuten leiden

Gepubliceerd: 01 jul 2011

147 keer bekeken
Mijn orchidee gaat intussen 2 jaar mee en telt nu 3 takken die op dit moment allemaal wat bloem en nieuwe zijscheuten dragen. Ze doet het dus aardig goed maar ik ben eigenlijk een beetje in twijfel hoe ik al die scheuten moet gaan leiden.
Lees verder...
Forumonderwerp snack tomaat

Gepubliceerd: 30 mei 2011

2 keer bekeken
ik heb elk jaar tomaten in mijn tuin. Nu ook een snack tomaat (30-40gr) geplant. Moet ik die dieven zoals een gewone tomaat (heb wel eens gehoord dat je cherry tomaten niet hoeft te dieven)?groet,Bert
Lees verder...
Forumonderwerp temperatuur thermostaat afstellen trachycarpus

Gepubliceerd: 30 nov 2010

41 keer bekeken
een trachycarpus fortunei kan meer vorst verdragen dan veel andere tropische planten. maar op welke temperatuur de thermostaat instellen bij 1 graad vorst lijkt mij te vroeg
Lees verder...
Forumonderwerp orchidee op hout

Gepubliceerd: 28 nov 2010

141 keer bekeken
hallo, weet iemand welke houtsoort het meest geschikt is om een dendrobium op de laten groeien? er zit nu een klein stekje aan de zijkant van de plant die ik wil gebruiken. mvg thamishan
Lees verder...
Forumonderwerp schade aan schors cordyline

Gepubliceerd: 18 dec 2009

21 keer bekeken
Deze Cordyline heeft een forse allround bastbeschadiging en zal het waarschijnlijk niet overleven. Op de foto is te zien dat onder de bladeren nieuwe worteltjes ontwikkelen.
Lees verder...
Forumonderwerp de winterstalling.

Gepubliceerd: 13 dec 2009

1 keer bekeken
Vandaag de planten naar binnen gehaald en in de onverwarmde buitenkas geplaatst.
Lees verder...
Forumonderwerp na ca 5 weken uitgebloeid te zijn weer actie

Gepubliceerd: 29 sep 2009

16 keer bekeken
Mijn Phalaenopsis helena stripe heeft het goed naar zijn/haar zin denk ik.Een week of 5 geleden was ze ineens uitgebloeid en binnen een week waren alle bloemen uitgevallen.
Lees verder...
Forumonderwerp orchidee takje geknikt

Gepubliceerd: 07 aug 2009

5 keer bekeken
HalloIk heb voor het eerst en orchidee gekocht, vorige weekEr zitten 2 takjes in, maar 1 ervan is gekniktWat kan ik het beste met dat geknikte takje doen?groetjes Annie
Lees verder...
Forumonderwerp moet je zien zo onverstelbaar

Gepubliceerd: 16 jul 2009

2 keer bekeken
Hoi Allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp tomaten groeiwijze en behandeling

Gepubliceerd: 04 jun 2008

0 keer bekeken
Nieuw voor mij zijn de soorten Garten Perle en Green Grape.Ik heb ze allebei, wel een beetje laat gezaaid omdat ik het zaad niet eerder had, maar de planten doen het goed en zijn nu zo'n 30 cm hoog.
Lees verder...
Forumonderwerp bougainvillea

Gepubliceerd: 25 apr 2008

112 keer bekeken
Ik heb van de week bij de Praxis een bougainvillea gekocht. Ik ben nog een zeer onervaren tuinier (mijn eerste woning met een klein balkonnetje) en heb wat vragen over deze plant.
Lees verder...
Forumonderwerp phoenix canariensis timaru na de ''winter''

Gepubliceerd: 14 mrt 2008

25 keer bekeken
Beste exoten liefhebbers,
Lees verder...
Forumonderwerp dilemma...wintergroen of fruithoek of beide?!

Gepubliceerd: 01 sep 2007

30 keer bekeken
Zie foto's..... Mijn " probleemhoekje" in mijn tuin..
Lees verder...
Forumonderwerp hoe moet ik dieven

Gepubliceerd: 31 jul 2007

4 keer bekeken
ik weet niet hoe je moet dieven bij oksels ofzo iets kan iemand mijn een foto laten zien als er nog niet gediefd is en wel ik snap niks van hoe je moet dieven? kan iemand me helpen? stefan
Lees verder...
Forumonderwerp phalaenopsis bloemstengels

Gepubliceerd: 02 mei 2007

8 keer bekeken
Kun je een phalaenopsis bloemstengel ook gewoon laten groeien zonder ondersteuning en zonder dat hij doorknakt, ik vind dat namelijk veel mooier in plaats van met die stokjes erin, en altijd als ik zon stokje erin doe beschadigen er weer wortels?
Lees verder...
Stel een tuinvraag