Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp ongedierte perenboompje

Gepubliceerd: 18 aug 2023

14 keer bekeken
Wat zit er op het blad van mijn perenboom en hoe kan ik dit biologisch bestrijden?
Lees verder...
Forumonderwerp glazig blad mandarijnboom

Gepubliceerd: 18 jul 2023

44 keer bekeken
Mandarijnboompje gekweekt uit pit groeit goed alleen merk ik op dat er een glazige gloed op een paar bladeren ontstaan. Lijkt wel opgedroogde gel wat schilfert. Wat kan dit zijn?
Lees verder...
Tuininformatie alles wat je moet weten over het verzorgen van coniferen

Gepubliceerd: 02 jun 2023

12 keer bekeken
Coniferen zijn prachtige, groenblijvende planten die veel worden gebruikt in tuinen en landschapsarchitectuur. Ze bieden privacy, structuur en schoonheid aan buitenruimtes.
Lees verder...
Tuininformatie alles wat je moet weten over het verzorgen van coniferen

Gepubliceerd: 02 jun 2023

76 keer bekeken
Coniferen zijn prachtige, groenblijvende planten die veel worden gebruikt in tuinen en landschapsarchitectuur. Ze bieden privacy, structuur en schoonheid aan buitenruimtes.
Lees verder...
Forumonderwerp verkleurd blad blauwe bes

Gepubliceerd: 09 apr 2023

35 keer bekeken
Deze bes staat sinds vorig jaar in de volle grond. Blad ging rood bruin verkleuren maar nu zijn de nieuwe bladeren groen. Waarom verkleurde het blad?
Lees verder...
Forumonderwerp vijver / zwemvijver

Gepubliceerd: 16 nov 2022

58 keer bekeken
Beste
Lees verder...
Forumonderwerp nieuw forumlid

Gepubliceerd: 28 aug 2022

28 keer bekeken
Ik ben Wim, 76 jaar, een hobbytuinier met 45 jaar ervaring, ook geïnteresseerd in kuipplanten.
Lees verder...
Forumonderwerp dopluis, schildluis of iets anders?

Gepubliceerd: 19 jul 2022

101 keer bekeken
Op mijn olijfboom van een jaar oud zitten veel bruine bultjes. Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan en het lijkt het meest op dopluis of schildluis maar op de foto’s die ik vind zien ze er toch anders uit.
Lees verder...
Forumonderwerp plantaan met gekruld blad

Gepubliceerd: 15 jul 2022

18 keer bekeken
We hebben 3 plantanen naast elkaar staan. Recentelijk viel op dat bij 1 al het blad is gaan krullen met een bruine rand. De beide anderen hebben nergens last van, iemand een idee wat de oorzaak en bestrijding is?
Lees verder...
Forumonderwerp slangebaard & wild gras

Gepubliceerd: 11 apr 2021

52 keer bekeken
Beste,
Lees verder...
Forumonderwerp bonte liguster met bladziekte

Gepubliceerd: 24 mrt 2021

132 keer bekeken
Deze struik, ik denk een bonte Liguster heeft op het oude blad en bladziekte. Zowel de boven- als onderkant van de bladeren zijn aangedaan. Het nieuwe frisgroene blad is nog vrij hiervan. Wat zou het kunnen zijn? Wat is een oplossing?
Lees verder...
Forumonderwerp bruin en aangevreten blad laurier

Gepubliceerd: 18 mrt 2021

1,041 keer bekeken
Sinds afgelopen nazomer vertoont de laurier in toenemende mate bruine vlekken op de bladeren en wordt een deel van de bladeren ook aangevreten.
Lees verder...
Forumonderwerp plaag tor of kever

Gepubliceerd: 22 feb 2021

99 keer bekeken
Wij hebben al een aantal jaar last van deze diertjes in onze tuin. Weet iemand wat het is? En wat we er tegen kunnen doen?
Lees verder...
Forumonderwerp hedera gaat dood, gele vlekken en stipjes

Gepubliceerd: 22 okt 2020

864 keer bekeken
Hallo, Wie kan mij vertellen welke ziekte mijn klimop heeft. De helft van de haag is al dood, en het lijkt langzaam door te trekken naar de andere helft.En vooral, wat te doen? Bedankt!
Lees verder...
Forumonderwerp wat voor beestjes zijn dit? (foto)

Gepubliceerd: 06 jul 2020

560 keer bekeken
Hoi allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp ongedierte meloenpeer

Gepubliceerd: 26 jun 2020

36 keer bekeken
Welk ongedierte zit er onder het blad van de meloenpeerplant? En hoe kan ik dit bestrijden?
Lees verder...
Forumonderwerp dwerg perzikboom heeft wederom ziekte, wat nu ?

Gepubliceerd: 08 mei 2020

93 keer bekeken
Beste leden,Afgelopen jaar een vraag gesteld, over onze toen pas gekocht dwerg perzikboompje. Via het forum kwamen wij erachter dat deze last had van krulziekte.
Lees verder...
Forumonderwerp ongedierte identificeren

Gepubliceerd: 01 mei 2020

122 keer bekeken
Hoi allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp heb ik taxus kever in mijn hedera?

Gepubliceerd: 05 apr 2020

476 keer bekeken
Hoi allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp hoe bestrijd ik planten verstikkend alg

Gepubliceerd: 23 mrt 2020

176 keer bekeken
mijn vijver is kraakhelder , maar heb sinds enkele jaren 'n soort alg dat al mijn planten verstikt .
Lees verder...
Forumonderwerp torren op waterlelieblad

Gepubliceerd: 22 aug 2019

16 keer bekeken
Op het blad van mijn waterlelies zitten kleine torretjes, zwart, die ook kunnen vliegen. Ze zijn ong 5 mm lang en 2-3 mm breed. Deze torren vreten de bladeren aan waardoor al het blad bruin wordt.
Lees verder...
Forumonderwerp italiaanse cypres met beestjes

Gepubliceerd: 15 jun 2019

221 keer bekeken
Hallo allemaal, 1 vd 4 cypressen heeft al enige tijd last van de beestjes op de foto. Ik heb er al een natuurlijke bestrijder voor bladluis opgespoten (die ook helpt bij de appelboom), maar dat haalt niet veel uit. 
Lees verder...
Forumonderwerp japanse kerselaar of niet ?

Gepubliceerd: 23 mrt 2019

331 keer bekeken
Er staat hier al meer dan 15 jaar een boompje dat amper groeit (met grillige vorm), bloeit elk jaar kortstondig met roze bloempjes, is dit een japanse kerselaar ?
Lees verder...
Forumonderwerp plekken op "koning van de nacht" cactus

Gepubliceerd: 15 okt 2018

340 keer bekeken
Hallo allemaal, Ik ben een beginnende hobby cactus houder. En een in mijn mening erg mooie selenicereus grandiflorus vertoond wat vreemde plekken op de stengels.
Lees verder...
Forumonderwerp waar heeft mijn olijfwilg last van?!

Gepubliceerd: 20 jun 2018

1,652 keer bekeken
Goedendag, al geruime tijd heeft mijn haag van olijfwilg last van witte aanslag/beestjes op de bladeren en in de toppen (zie foto). Naar mijn idee wordt de struik ook wat kaal, met name aan de onderzijde.
Lees verder...