Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp help! wolluis

Gepubliceerd: 18 nov 2016

67 keer bekeken
Een poos geleden ontdekte ik wolluis op twee van mijn hangplanten. Deze heb ik snel weggedaan in de hoop dat mijn andere planten bespaard zouden blijven maar helaas. Het lijkt erop dat al mijn planten al enigszins besmet zijn.
Lees verder...
Forumonderwerp wit spul op mijn palm

Gepubliceerd: 11 apr 2016

206 keer bekeken
juist wit spul op buiten mijn palm gezien, ik denk dat het beestjes zijn...help...
Lees verder...
Forumonderwerp gaat dit om wolluis?

Gepubliceerd: 08 feb 2016

14 keer bekeken
Hoi,
Lees verder...
Forumonderwerp hardnekkige wolluizen

Gepubliceerd: 15 sep 2015

17 keer bekeken
Hoi, Eventjes een vraagje. Onze planten hebben last van hardnekkige wolluizen. heb al vanalles gekocht en de planten behandeld maar de wolluizen komen steeds terug en verspreiden zich naar de andere planten.
Lees verder...
Forumonderwerp aantasting beukenhaag en buxushaag

Gepubliceerd: 17 jul 2015

368 keer bekeken
De afgelopen maanden is onze beukenhaag aangetast, maar we weten niet precies wat we er aan kunnen doen.
Lees verder...
Forumonderwerp plataan verliest bladeren in juni

Gepubliceerd: 04 jun 2015

2,452 keer bekeken
Beste,
Lees verder...
Forumonderwerp schimmel op de appelboom

Gepubliceerd: 02 jun 2014

20 keer bekeken
wie weet wat ik aan deze schimmelziekte kan doenheb al van alles in gespoten maar helpt niethet is gekomen na een zware storm met veel hagel er bijde bomen zijn ook zwaar beschadigd,, zie de fotojuni 2014
Lees verder...
Forumonderwerp er zijn er misschien nog die mij kennen

Gepubliceerd: 26 mei 2014

9 keer bekeken
Hoi Allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp wolluis

Gepubliceerd: 27 dec 2013

40 keer bekeken
Ik heb een paar dagen geleden een Phal. gekregen en nu heb ik ontdekt dat er wolluis op zit! Wat moet ik doen?!? Gerben
Lees verder...
Forumonderwerp yucca ziet er ziek uit + schimmel?

Gepubliceerd: 20 nov 2013

581 keer bekeken
Zie onderstaande foto's. Wij hebben hem inmiddels een ander plekje gegeven.
Lees verder...
Forumonderwerp welke ziekte heb ik in mijn sansevieria?

Gepubliceerd: 20 nov 2013

735 keer bekeken
Is deze plant nog te redden, of kan ik hem beter wegdoen en een nieuwe kopen?En verder wat is het? Zie hieronder de plaatjes:
Lees verder...
Forumonderwerp schimmel op plant

Gepubliceerd: 13 sep 2013

275 keer bekeken
Goedenavond, Ik heb een pleomela anita (soort palm) in de woonkamer.Sinds 2 weken hebben we last van bladuitval, gele bladeren en witte puntjes (denk schimmel) op de stam en blad.Langzamerhand wordt hij steeds geler.
Lees verder...
Forumonderwerp orchideeen buiten zetten

Gepubliceerd: 14 jul 2013

16 keer bekeken
Ik heb sinds vorige week al mijn orchideeën buiten gezet.Dit zijn enkele phalaenopsissen, een dendobrium nobilé, een miltonia en een oncidium.
Lees verder...
Forumonderwerp intratuin en aardorchideeen.

Gepubliceerd: 17 nov 2012

92 keer bekeken
De verschillende vestigingen van intratuin bieden een zeer uitgebreid assortiment aan van orchideeën. Dit zijn zowel soorten voor binnen en buiten. In België hebben we ook 2 intratuinen. Maar die liggen wel op enige
Lees verder...
Forumonderwerp verpotten of niet

Gepubliceerd: 20 okt 2012

7 keer bekeken
Hallo
Lees verder...
Forumonderwerp helaas is de tweede keer weer alles weg

Gepubliceerd: 09 okt 2012

1 keer bekeken
Hoi Allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp bladpunt en rand worden bruin

Gepubliceerd: 28 aug 2012

35 keer bekeken
Hallo
Lees verder...
Forumonderwerp wolluisbestrijding bij cycas revoluta

Gepubliceerd: 23 aug 2012

82 keer bekeken
Omdat alle threads die beginnen met een vraag over de bestrijding van wolluis op Cycas revoluta reeds gesloten zijn, hierbij mijn ervaring bij de bestrijding vooruitlopend op een nieuwe vraag over dit onderwerp!
Lees verder...
Forumonderwerp nieuwe phalaenopsis

Gepubliceerd: 28 apr 2012

2 keer bekeken
Hallo Allemaal, Heb weer een schitterende Phalaenopsis Orchidee weten te scorenik vindt hem heel bijzonder van kleur/tekening.Wil hem jullie even laten zien. Liefs Manuela.
Lees verder...
Forumonderwerp wit

Gepubliceerd: 05 feb 2012

0 keer bekeken
Hallo.Mijn plant heeft wit.Waar komt dit door, kou? tocht? Ik ga maandag een middeltje kopen voor de plekken. groeten esther.
Lees verder...
Forumonderwerp advies grote kamerplant

Gepubliceerd: 18 jan 2012

124 keer bekeken
In onze woonkamer hebben we een mooie plek om een grote kamerplant te zetten.Deze plek grenst aan een schuifpui die op het noorden is gericht. Er is dus genoeg lichtinval zonder direct zonlicht.
Lees verder...
Forumonderwerp welke soort is dit?

Gepubliceerd: 16 jan 2012

1 keer bekeken
Deze foto is van vorig jaar, maar begint nu opnieuw te bloeien met 2 takken. Er is ook een klein scheutje bij gekomen onder aan de plant. Kan ik dit het beste laten zitten of moet ik het weghalen? Scheuren of snijden? Wat is
Lees verder...
Forumonderwerp wolluis

Gepubliceerd: 08 jan 2012

100 keer bekeken
Net voor de vakantie nieuwe orchidee gekocht. Bij terugkomst zat deze helemaal vol wolluis. Ook alle andere planden hadden er last van. Nu na 3 maanden blijven de beestjes verschijnen.
Lees verder...
Forumonderwerp asconopsis irene dobkin

Gepubliceerd: 02 dec 2011

38 keer bekeken
Hoi allemaal, daar is ze dan, mijn eerste 'bijzondere' orchidee; Asconopsis Irene Dobkin. Toch vind ik haar zijscheut (als dat het is) wat vreemd. Wie kan me meer vertellen en hoe eventueel te handelen?
Lees verder...
Forumonderwerp stengel of wortel phalaenopsis

Gepubliceerd: 26 nov 2011

14 keer bekeken
hallo.
Lees verder...