Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp bruine plekken blad kentia palm

Gepubliceerd: 23 mrt 2019

1,175 keer bekeken
Weet iemand wat onze Kentia palm mankeert? Het krijgt steeds meer bladeren met kleine donkerbruine vlekjes, die in omvang toenemen. We zien geen beestjes. Watergift is nu iedere week zo'n 300 ml.
Lees verder...
Forumonderwerp vervolg van: 'help, 50 jaar oude kentia palm gaat niet lekker' uit 2015

Gepubliceerd: 19 dec 2018

200 keer bekeken
Hallo allemaal en wellicht ook GreenConnection,
Lees verder...
Forumonderwerp schimmel op kentia palm?

Gepubliceerd: 29 nov 2018

650 keer bekeken
Alleen bij dit onvolgroeide blad zie ik dit? Het lijkt mij schimmel?
Lees verder...
Forumonderwerp kentia palm

Gepubliceerd: 09 okt 2018

81 keer bekeken
Mijn kentia palm krijgt zo nu en dan blad dat lijkt op crêpe papier, helemaal verdroogd. Komt dit door te veel water? 
Lees verder...
Forumonderwerp palm blijft hangen

Gepubliceerd: 18 sep 2018

2,034 keer bekeken
Hallo, Toen we onze (kentia) palm kochten stonden alle bladeren mooi rechtop. Hij staat in het midden van de kamer met het raam zo'n drie meter ervan af.
Lees verder...
Forumonderwerp 3 kamerplanten bruin gele bladrand. wat nu?

Gepubliceerd: 30 apr 2018

213 keer bekeken
Hallo! Ik heb een aantal kamerplanten die allemaal gele randen krijgen langs hun bladeren en de kentia palm heeft ook droge/geheel bruine bladeren.
Lees verder...
Forumonderwerp palmen

Gepubliceerd: 20 mrt 2018

91 keer bekeken
Weet iemand wat eigenlijk het verschil is tussen de kamerplanten Kentia palm en Chamaedorea? Welke is nu diegene die je in de gewone tuincentra vindt?
Lees verder...
Forumonderwerp kentia palm

Gepubliceerd: 29 mei 2017

50 keer bekeken
Ik heb enkele maanden gekeden een kentia palm gekocht in een bekend tuincentrum. Maar hij lijkt erop achteruit te gaan. Bruine plekken die steeds groter worden.
Lees verder...
Forumonderwerp howea forsteriana, kentia - vlekken op de bladeren

Gepubliceerd: 22 mrt 2017

269 keer bekeken
Beste,
Lees verder...
Forumonderwerp kentia palm - droge (witte) bladeren)

Gepubliceerd: 20 mrt 2017

779 keer bekeken
Hoi,
Lees verder...
Forumonderwerp welk soort kamerpalm is dit?

Gepubliceerd: 20 sep 2016

16 keer bekeken
Hallo, Ik heb via marktplaats deze kamerpalm bij iemand opgehaald die me helaas niets kon vertellen over welke soort palm het is. Weet hier iemand het antwoord? Dan kan ik meer informatie opzoeken over de verzorging etc.
Lees verder...
Forumonderwerp ziekte op kentia palm

Gepubliceerd: 17 sep 2016

242 keer bekeken
Hallo, Kan iemand mij zeggen welke beestjes op mijn mooie Kentia palm zitten? Ik voeg hier een foto bij van het probleem. Weet iemand mij ook te vertellen welke behandeling gepast is? Alvast bedankt voor jullie hulp en advies! Daisy.
Lees verder...
Forumonderwerp 50 jaar oude kentia-palm gaat nog steeds niet goed

Gepubliceerd: 13 dec 2015

64 keer bekeken
Hallo, In april dit jaar heb ik op het forum een vraag geplaatst over de 50 jaar oude Kentia-palm van mijn ouders. Die is een maand daarna verpot met nieuwe aarde en korrels onderin voor de afwatering (en voor zuurstof neem ik aan?).
Lees verder...
Forumonderwerp help, 50 jaar oude kentia palm gaat niet lekker

Gepubliceerd: 31 mrt 2015

235 keer bekeken
Goedendag, Ik ben nieuw hier en zie zo snel geen 'voorstel-deel', dus val maar met de deur in huis.
Lees verder...
Forumonderwerp palm plant bladeren hangen slap

Gepubliceerd: 29 jan 2015

4,244 keer bekeken
Ik heb een palm plant waarvan de bladeren slap naar beneden zijn gaan hangen. Staat op een plek binnen met genoeg licht en ik geef 1 a 2 keer per week een scheutje water. Wat doe ik fout?
Lees verder...
Forumonderwerp verzorging kentia palm

Gepubliceerd: 25 jan 2015

85 keer bekeken
Hallo allemaal, Na wat googlen ben ik op dit forum terecht gekomen, ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden :)
Lees verder...
Forumonderwerp welk zaad is dit

Gepubliceerd: 12 aug 2014

13 keer bekeken
hallo, weet er iemand van welke palmboom dit kan zijn.groetjes
Lees verder...
Forumonderwerp kentia palm

Gepubliceerd: 20 jun 2012

46 keer bekeken
Hoi,
Lees verder...
Forumonderwerp kentia palm

Gepubliceerd: 12 apr 2012

2 keer bekeken
Vraagje, Heb hier een mooie kentiapalm.
Lees verder...
Forumonderwerp kentia palm is ziek?

Gepubliceerd: 16 feb 2012

351 keer bekeken
Wie heeft raad?Kentia Howea Forsteriana vertoont bruine bladeren?Onderkant blad ook kleine zwart grijze sliertjes?Staat half zon, schaduw en steeds op dezelfde plaats!
Lees verder...
Forumonderwerp art-deco kamerplant

Gepubliceerd: 22 jan 2012

17 keer bekeken
Hallo ,
Lees verder...
Forumonderwerp vocht in huis op pijl brengen

Gepubliceerd: 21 jan 2012

6 keer bekeken
Ik heb eens een kleine medinilla gekregen maar niet kunnen houden door blad uitval. Was maar een kleintje, baal hier toch van.Deze stond pal voor een groot raam op de noordzijde.Wel geen volle zon maar wel veel licht.
Lees verder...
Forumonderwerp advies grote kamerplant

Gepubliceerd: 18 jan 2012

124 keer bekeken
In onze woonkamer hebben we een mooie plek om een grote kamerplant te zetten.Deze plek grenst aan een schuifpui die op het noorden is gericht. Er is dus genoeg lichtinval zonder direct zonlicht.
Lees verder...
Forumonderwerp sagopalm kweken hoe??

Gepubliceerd: 14 jan 2012

107 keer bekeken
Ik wil proberen een Sagopalm op te kweken. Hoe moet dit? en hoe kom je aan zaad? Dit wordt mijn eerste palm denk ik ;) zelf vindt ik de palm erg mooi en dus wil ik wel een experiment gaan doen.
Lees verder...
Forumonderwerp wat is dit in mijn kentia-palm?

Gepubliceerd: 20 nov 2011

950 keer bekeken
Ik heb sinds een klein jaar een prachtige Kentia-palm.Afgelopen zomer is er een nieuw blad aangegroeid. Nu heb ik echter het volgende probleem.Er zitten witte bolletjes in mijn plant voornamelijk op één blad.Zie foto's.
Lees verder...