Zoeken

Type Titel Inhoud
Tuininformatie thuis plantjes kweken is makkelijker dan ooit

Gepubliceerd: 21 aug 2023

38 keer bekeken
Denk je eraan om thuis je eigen planten te kweken? Goed idee! Het is een leuke bezigheid en het maakt je huis ook een stuk gezelliger. Maar voordat je begint, zijn er een paar dingen die je moet weten.
Lees verder...
Tuininformatie besparen op de buitenverlichting: 3 tips

Gepubliceerd: 02 aug 2023

5 keer bekeken
Goede buitenverlichting is een absolute must. Niet alleen vanwege praktische redenen, maar ook voor het creëren van extra sfeer. Toch kan dit ook een flink kostenplaatje met zich meebrengen.
Lees verder...
Tuininformatie tuinieren voor een duurzamere wereld: tips en tricks

Gepubliceerd: 21 apr 2023

15 keer bekeken
Tuinieren is niet alleen een heerlijke hobby, maar het kan ook bijdragen aan een betere wereld. Door op een bewuste manier met onze tuin om te gaan, kunnen we bijdragen aan verschillende zaken.
Lees verder...
Forumonderwerp twee prachtige lage bomen met schitterende witte en rode bloemen

Gepubliceerd: 25 jan 2023

60 keer bekeken
In mijn tuin in staan twee prachtige lage bomen (2 meter hoog) die elk jaar fantastisch mooi bloeien. De rode bloeit zelfs aan het eind van de herfst nog een keer, geweldig mooi, dat dat kan.
Lees verder...
Tuininformatie zo zorg je voor een warme en huiselijke sfeer in huis

Gepubliceerd: 18 nov 2022

19 keer bekeken
Een warme sfeer in huis heeft een grote invloed op hoe je je voelt. Het zorgt ervoor dat je je kunt ontspannen en even helemaal tot rust kunt komen. Vind je het lastig om zelf een warme, huiselijke sfeer aan te brengen?
Lees verder...
Tuininformatie hoe onderscheid je je tuin van andere tuinen?

Gepubliceerd: 30 jun 2022

20 keer bekeken
Nu de zon zich steeds vaker laat zien en hierdoor de temperaturen flink kunnen stijgen, is het fijn als je heerlijk kunt ontspannen in de eigen tuin.
Lees verder...
Forumonderwerp castanospermum australe bladprobleem

Gepubliceerd: 27 jun 2022

48 keer bekeken
Ik heb Castanospermum australe reeds 6 jaar, maar heeft recent last gehad van schildluis. Heb deze op diverse manieren hiervoor behandeld, met uiteindelijk (op professioneel advies) lavameel bestuiven als laatste redmiddel.
Lees verder...
Tuininformatie redenen om zelf je groenten en fruit te kweken

Gepubliceerd: 01 jun 2022

33 keer bekeken
Je kent ongetwijfeld wel iemand die zelf groenten en fruit aan het kweken is. Als je gek bent op tuinieren, is het zeker iets wat je kunt overwegen.
Lees verder...
Forumonderwerp kleine bruine insecten in huis

Gepubliceerd: 29 mei 2022

134 keer bekeken
Sinds enkele dagen last van deze bruine kleine insecten in de garage (zie foto).Ik heb ze al enkele dagen allemaal proberen weg te werken, maar de volgende dag zijn er opnieuw te vinden op de muur/ramen/dagkanten...
Lees verder...
Forumonderwerp goudiep twee kleuren

Gepubliceerd: 21 mei 2022

43 keer bekeken
goedendag forumleden 
Lees verder...
Forumonderwerp gedroogde bloem

Gepubliceerd: 20 mei 2022

64 keer bekeken
Hallo! Ik heb dit gedroogde plantje gevonden in een kruidenboek uit 1745, wat het waarschijnlijk maakt dat dit plantje ook een paar honderd jaar oud is.Ik vroeg me af of iemand het herkent?
Lees verder...
Forumonderwerp groei hazelaar

Gepubliceerd: 28 feb 2022

28 keer bekeken
Beste allemaal, Ik heb een vraagje over onze hazelaar, misschien is hier iemand die advies heeft?
Lees verder...
Tuininformatie vijf tips om asbest te herkennen

Gepubliceerd: 27 jan 2022

25 keer bekeken
Zit er asbest in mijn schuur of tuinhuisje? Dat is een veel gehoorde vraag onder tuinbezitters. Asbestvezels kun je het met blote oog niet zien. Toch hebben we een aantal tips voor het herkennen van asbest.
Lees verder...
Forumonderwerp rooien perovskia en bollen

Gepubliceerd: 14 dec 2021

50 keer bekeken
Dag iedereen, Graag jullie mening.
Lees verder...
Forumonderwerp afscheid........

Gepubliceerd: 16 nov 2021

154 keer bekeken
Ik ben GreenConnection. Reeds 18 jaar beantwoordde ik dagelijks vragen van tuin- en plantenliefhebbers. Ik deed dat als hobby, maar ook beroepsmatig. En met veel plezier.
Lees verder...
Forumonderwerp viburnum tinus

Gepubliceerd: 06 sep 2021

62 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Tuininformatie het creeren van een balkontuin

Gepubliceerd: 27 aug 2021

17 keer bekeken
Je beschikt alleen over een balkon maar wilt toch graag het gevoel hebben dat je ook een klein tuintje hebt. Dit kan je eigenlijk heel eenvoudig oplossen. Je kunt namelijk je balkon met een aantal tips omtoveren tot balkontuin.
Lees verder...
Forumonderwerp voorstellen

Gepubliceerd: 13 aug 2021

16 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp kardinaalsmuts

Gepubliceerd: 16 mei 2021

100 keer bekeken
Dag iedereen, Mijn Euonymus of kardinaalsmuts is al enkele jaartjes oud. 
Lees verder...
Forumonderwerp begroeiing dolomietkiezel

Gepubliceerd: 14 apr 2021

21 keer bekeken
Of ik in de juiste topic zit weet ik niet maar dit is mijn vraag. Een gedeelte van mijn oprit dat dienst doet als parkeermogelijkeid maar weinig wordt gebruikt is bedekt met worteldoek en dolomiet (al een aantal jaartjes oud).
Lees verder...
Forumonderwerp risico dat agaves en taxussen door sneeuw worden beschadigd.

Gepubliceerd: 07 feb 2021

81 keer bekeken
Zie foto's. Is het aan te raden om sneeuw van de bladeren of takken te verwijderen om schade te voorkomen?
Lees verder...
Forumonderwerp witte wormpjes op courgette en tomaten

Gepubliceerd: 15 aug 2020

198 keer bekeken
Goedemorgen, Ik ben dit jaar voor het eerst begonnen met een moestuin. Ik heb een grote bak gemaakt en gevuld met vele zakken potgrond en bemeste tuinaarde. In eerste instantie ging alles prima groeien.
Lees verder...
Forumonderwerp gedestilleerd of gefiltered water voor calathea

Gepubliceerd: 18 jul 2020

511 keer bekeken
Ik heb een Calathea Medallion sinds vorig jaar. Ik ben oom eerlijk te zijn nooit goed met planten geweest, behalve orchideeen, dat was het enigste wat bij mij overleefde.
Lees verder...
Forumonderwerp kalebas

Gepubliceerd: 17 jun 2020

52 keer bekeken
Ik ben Tineke en sinds 2 jaar heb ik als hobby bijzondere plantjes kweken die je erna ook nog kunt bewaren als bv droogbloemen. Daarnaast heb ik een mooie kas waar ik dit jaar kalebassen in laat groeien.
Lees verder...
Forumonderwerp alocasia macrorrhiza

Gepubliceerd: 08 jun 2020

89 keer bekeken
Wat is er aan de hand met deze alocasia macrorrhiza?  Hij krijgt regelmatig nieuwe blaadjes. Maar er zijn er een aantal die meer en meer geel worden.. Waardoor komt dit?
Lees verder...
Stel een tuinvraag