Via deze topic kunt u al uw ideeën voor uitbreiding en verbetering van Groeninfo.com kwijt.
Er zijn altijd wel wat wensen voor verbetering en uitbreiding van deze website. Voorbeelden zijn:
- De mogelijkheid meerdere foto's toe te voegen een aan forumbericht.
- Een mogelijkheid om uw tuin toe te voegen aan Groeninfo.com
- Meer informatie over tuinieren
- Herstel van de evenementen agenda
- Tuinvideo's
Help mee en denk mee over onze nieuwe website. Alle suggesties zijn welkom!
Reacties
Rdb:
24-08-2011
Ik werk vanuit meerdere computers maar dit forum houdt dat niet bij, log ik dus in vanuit een andere computer dan staat daar nog alles op ongelezen. dat is op andere fora niet zo en zou een prettige bijkomstigheid zijn,
Ruud
Rdb:
24-08-2011
Een rubriek overig/cafe of zo voor berichten die niet direct gaan over tuinen en planten waar discussies/gepraat tussen deelnemers op kan die nu in andere conversaties tussendoor gemekkerd wordt en soms best irritant zullen zijn voor de originele vragensteller.
Ruud
(ik zal deze niet nummeren :) )
Rdb:
24-08-2011
Een betere rubriek aanbod/gevraagd (=sowieso twee rubrieken)
Ruud
Weatherman:
24-08-2011
Inderdaad meer foto's per post (automatisch verkleind en klikbaar voor vergroting) zou wenselijk zijn. Sowieso iets meer html-mogelijkheden zoals klikbare links in een post.
Webmaster:
24-08-2011
Bedankt voor deze eerste reacties. Uiteraard hoop ik nog veel meer reacties te ontvangen.
Ruud
Graag even iets meer uitleg over:
Een betere rubriek aanbod/gevraagd (=sowieso twee rubrieken)
Meer mogelijkheden voor html in een tekst is optie. Vet gedrukte teksten en onderstrepingen is mogelijk. Als ik het toevoegen van aanklikbare links toe ga staan dan wordt het tuinforum overspoeld met spam. Het forum zal dan nog meer dan nu gebruikt worden om een eigen website te promoten.
Webmaster:
24-08-2011
@Sansev
Een leuk idee. Graag wil ik weten andere gebruikers denken over een rating systeem?
Vier belangrijke aanpassingen in forum zijn:
- Het toevoegen van max. 4 foto's per bericht
- Het ook kunnen reageren op een reactie en niet alleen op een vraag
- Het kunnen aanwijzen van een aantal forumbeheerders
Webmaster:
24-08-2011
Ik ben ook van plant de mogelijkheid te geven om een pasfoto te te voegen aan je profiel. Deze wordt dan getoond bij je bericht. Het is echter wel de bedoeling dat om alleen een pasfoto toe te staan en geen andere afbeeldingen (bijvoorbeeld van een dier of plant).
Wat vinden jullie hiervan?
Birdwatcher:
24-08-2011
Misschien een rating systeem
vindt ik helemaal niets,het is een forum en geen sterrenjacht.
Pasfoto?
Avatar vindt ik best maar mien lelijke kop? ga ik jullie niet aandoen
groet Dirk.
Mun:
24-08-2011
Geen rating systeem. Daar gaan dan weer allerlei mensen (soms vervelend) op reageren. Ik vind het juist een verademing dat dit forum dat niet heeft.
Ook een aparte rubriek voor kletspraatjes zie ik niet zitten.
De opmerkingen off-topic die er soms tussendoor komen, daar kan niemand zich toch aan storen, dat maakt dit forum juist zo bijzonder.
Webmaster:
24-08-2011
Het is natuurlijk niet verplicht een eigen foto toe te voegen maar het maakt het allemaal wel wat persoonlijker. Ik ben benieuwd hoe andere forumgebruikers hier over denken.
Wat betreft de rating. Dit is misschien meer een leuke toevoegen dan echt een nuttige.
Ach en mijn kopje mag iedereen wel zien hoor.
Mun:
24-08-2011
Haha, een kopje verscholen achter een zonnebril.
Een foto hoeft voor mij niet hoor. Een zelfgekozen naam is toch net zo persoonlijk.
Monet:
24-08-2011
Dat vind ik ook Mun.
Monet:
24-08-2011
Nog een rubriek: tuinmarkten, tuindagen;, evenementen waar men als particulier planten kan ruilen, tuinen die je mag bezoeken.
Webmaster:
24-08-2011
Uiteraard wil ik graag ook weten wat jullie nog missen op Groeninfo. Ook suggesties voor verbetering van andere onderdelen van de website zijn vanharte welkom.
Monet:
24-08-2011
Die tuinvideo's, die kunnen eventueel ook op youtube gezet worden met een link naar hier. Dan komen er misschien meer leden bij?
Webmaster:
24-08-2011
@Monet
Zoals het nu bedacht is, zal ik de tuinvideo's die verdeeld over het internet te vinden zijn in één overzicht zetten. De video's staan dus al op andere site's.
Wel is het de bedoeling om een promotievideo te laten maken als de nieuwe website gereed is. Uiteraard zal deze op Youtube gezet worden.
Ik zoek nog wel iemand die een promotievideo voor groeninfo kan maken. Als er nog handige vrijwilligers zijn, dan hoor ik dit graag.
Mun:
24-08-2011
Nog twee opmerkingen.
Als ik een paar dagen niet heb gekeken moet ik opnieuw inloggen/aanmelden. Soms heb ik dat niet in de gaten, dan reageer ik op iets, typ een heel verhaal en bij het verzenden merk ik dan pas dat ik niet ben ingelogd. Kan dit veranderd worden?
Soms kan het handig zijn om iemand persoonlijk te mailen. Kan de mogelijkheid worden toegevoegd om iemand een PM te sturen?
Webmaster:
24-08-2011
@Mun
Je eerste opmerking heeft te maken met de levernsduur van een cookie die op je pc wordt opgeslagen. Ik weet niet of het handig is deze tijd te verlengen. Dit brengt ook een beveiligingsrisico met zich mee. ik moet dit even uitzoeken.
Het kunnen versturen van een PM (als je bent ingelogt) is een heel goed idee. Wat mij betreft gaan we dit doen.
Greenconnection:
24-08-2011
Ik ben absoluut tegen het ratingsysteem! Foto's van de deelnemers vind ik ook niet nodig.
Waarom andere forums nadoen? Ze lijken allemaal op elkaar. Hou het eigen gezicht van Groeninfo en blijf bij het bestaande concept: deskundig, kort en bondig uitleg geven in klare taal. (met af en toe gemekker........)
Gc.
Greenconnection:
24-08-2011
Er blijkt behoefte aan een rubriek aanbod/ruilen/gevraagd.
Ook lijkt het me handig de zoekmogelijkheden uit te breiden. Het huidige zoekvenster geeft alleen de mogelijkheid te zoeken op namen in de titels. We weten allemaal hoe fout en krom er soms titels voorkomen. Beter is het te kunnen zoeken op namen of woorden in de teksten.
Ook zou de titels van de forums mogelijk hier en daar wat aangepast kunnen worden. Bv. er is geen duidelijke rubriek tuinonderhoud (denk aan gazononderhoud, snoeien, plantkeuze, etc). De verwijzing naar Tuin ontwerp en tuin aanleg forum is te vaag en dekt de lading niet helemaal.
Webmaster:
24-08-2011
Ik zou bijna gaan denken dat alles naar volle tevredenheid is. Er zal toch bent nog wel wat te verbeteren zijn.
Mun:
24-08-2011
De zoekmogelijkheden uitbreiden is inderdaad een prima idee.
En nogmaals: zoals GC ook zegt, niet andere forums imiteren met ratingsystemen en foto's of avatars. Dit forum is echt een verademing omdat het hier echt alleen maar om de informatie gaat. Houden zo! Met uiteraard relevante aanvullingen en verbeteringen.
Kikkertje:
24-08-2011
Ik ben ook niet zo te vinden voor een pasfoto....groeninfo is uniek in zijn genre en mag inderdaad niet op andere lijken...het heeft echt zo zijn aparte charme...die pravicy is ook iets wat ik toen meteen leuk vond...
Een misschien aparte vraag....maar er is een is een forum over aquariums, vijvers/vissen forum en een huisdieren forum...zou dit ook kunnen een forum apart...zoals bvb: een vogelsforum ?
Dit zou ook kunnen nieuwe leden brengen....en ik veronderstel dat er,er onder ons er ook zijn die advies rond dit thema zullen kunnen geven...
groetjes,
kikkertje
Kikkertje:
24-08-2011
Misschien een rare vraag...
Ik heb soms moeite om mijn eigen topics terug te vinden als ik iets wil terug opzoeken...op de persoonlijke pagina kan ik wel de laatste .. en .. terugvinden,maar niet alles.
Is het een optie om de eigen topics bij te houden op persoonlijke pagina voor wie daar interesse in heeft?
groetjes,
kikkertje
Alexvg:
24-08-2011
Mee eens met kikkertje over het terugvinden van eigen topics/antwoorden die langere tijd geleden geplaatst zijn.
Mbt levensduur van cookies, misschien is het mogelijk om dit standaard op de huidige tijd te laten staan maar naar keuze (van de persoon) langer of oneindig in te stellen.
Een lastigere zou zijn om het zoeken ook op een soort soundex te doen (zowel in de tekst als de titel), een voorbeeld zou (zonder iemand voor de kop te willen stoten) zijn de chicas en cycas (de eerste vind ik nog steeds leuker).
En na een lastigere maar meteen met een lastige en ingewikkelde te komen, een zoekfunctie op foto's (misschien blijven de tellers lager).
De forums mogelijk van meerdere niveau's te gaan voorzien, en dit met onderhoud door de webmaster of moderators laten invullen (en topics laten verplaatsen) (v.b. in de exotische planten een sub maken met palmen (of Musa) en indien nodig daarin weer een sub voor de Trachycarpus soorten).
Alexander
Greenconnection:
24-08-2011
Alex: leuk idee van die submappen, maar denk je niet dat het voor de gemiddelde vraagsteller onoverzichterlijker wordt? Sommigen kunnen nu al hun eigen gestelde vraag niet meer terugvinden.
Hoe transparanter, hoe beter.
Greenconnection:
24-08-2011
......het terugvinden van eigen topics/antwoorden die langere tijd geleden geplaatst zijn......
Dat zou kunnen als je bv in het zoekvenster op naam (nickname) kunt zoeken.
Zou een handig instrument zijn.
Alexvg:
24-08-2011
@GreenConnection, over die submappen/forums laat ik de andere oordelen.
Het moet natuurlijk niet een wildgroei worden vandaar dat alleen moderators of de webmaster een nieuwe sub zouden kunnen maken in mijn voorstel.
Transparantie is en blijft natuurlijk belangrijk.
Misschien is het ook mogelijk om tijdens het ( uitgebreid via een ander formulier) de mogelijkheid te bieden om te selecteren waarin je allemaal wilt zoeken zoals in het vraag en aanbod of de plantengids.
De Plantengids aan te laten vullen door moderators, er zijn van diverse planten informatie (en samenwerkingsbladen) te vinden in het forum maar de naam komt niet voor in de plantengids.
Alexander
Greenconnection:
24-08-2011
De Plantengids is een onderwerp wat zeker weer eens aandacht verdient. Indertijd zijn er volop plannen gemaakt en hebben verschillende mensen daarover meegedacht, maar tot op heden zie ik weinig verandering. (ik besef ten volle, wat een klus het is!) Positief is wel dat je doorgelinkt kun worden naar een plant in de gids, maar vervolgens is de inhoud nog niet optimaal.
Ook de exotische samenwerkingsbladen zouden aangepast/ geschoond/ vernieuwd mogen worden en mogelijk uitgebreid. Misschien zou een keuze van de huidige inhoud kunnen overgaan in de plantengids, bij de desbetreffende onderwerpen.
Webmaster:
24-08-2011
Er worden veel aanpassingen doorgevoerd op groeninfo.com. De plantengids krijgt de mogelijkheid om planten toe te voegen en aan te passen. Dit kan alleen door leden die ik hiervoor rechten heb gegeven.
Ook onze plantengids krijgt dus de lang verwachte uitbreidingen.
In de plannen voor de nieuwe site is alleen rekening gehouden met een hoofdcategorie en een subcategorie (dus zoals het nu ook is). Een paar forums erbij maken is geen probleem maar een categorie onder een forumonderwerp wordt moeilijk.
Ik zal veel aandacht schenken aan het zoeksysteem en zo veel mogelijk van jullie wensen proberen in te vullen.
Tuinwroeter:
25-08-2011
Misschien een mogelijkheid om bij de plantengids een zoekfilter te installeren waarmee je alleen planten met foto kunt filteren. Ik zoek vaak planten, ook voor in mijn eigen tuin, maar daar wil ik dan graag ook een foto bij zien zodat ik de bloeiwijze kan zien.
Ruiskluiver:
25-08-2011
Mijn idee is om smileys te maken, gewoon een leuke
addon voor het forum.
Ik weet dat het wordt gebruikt op ieder forum en dat
we unique willen blijven maar eens moet je toch
mee doen, en dit is maar één ding.
Tuinwroeter:
25-08-2011
Misschien is een foto-verkleintool handig, want niet iedereen op dit forum weet hoe en waarmee een foto te verkleinen om deze passend te maken voor deze site.
Mun:
25-08-2011
Wat is het nut van smiley's. die overal te pas en te onpas geplaatst worden?
Greenconnection:
25-08-2011
Smileys: onnuttig kinderspeelgoed. Leuk voor op een chatbox!
Arpad:
25-08-2011
Misschien kan je wel wat aan doen om direct naar een link te gaan
gr arpad
Webmaster:
25-08-2011
Smileys vind ik eerlijk gezegd ook niet nodig. Het zoeken op alleen op items met foto's in de plantengids zal ik in overweging nemen.
Het kunnen plaatsen van een aanklikbare link zal veel spam veroorzaken en heeft dus jammer genoeg meer nadelen dan voordelen.
Rubo:
25-08-2011
Ik vind het een goede zaak dat wij, de gebruikers, geraadpleegd worden.
Wat dit forum zo uniek maakt is de professionaliteit (meestal) van de antwoorden. Kort en zakelijk.
Uiteraard mag er ook af en toe wat gedold worden en discussies zijn ook prima.
Wat we zeker niet moeten doen is andere forums na-apen door ook met pasfoto's, rating en smiley's te beginnen want dan halen we onszelf naar beneden en onderscheid dit forum zich niet van al die anderen.
En ook alsjeblieft geen leuterhoek voor onbenulligheden. Van die babbelboxen waar niemand wat aan heeft.
Het is me opgevallen dat er vaak vragen geplaatst worden op de verkeerde subforums (of hoe dat dan ook heet). Mogelijk dat de structuur hiervan eens tegen het licht gehouden kan worden.
Verander alleen die zaken die een wezenlijke verbetering opleveren en bij twijfel daarover laat het dan zo.
Suggesties: fotoverkleintool en zoeken op nickname.
Sansev:
26-08-2011
Goed idee meerdere foto's te kunnen uploaden.
Ik heb een suggestie waardoor het nog steeds mogelijk is en het tegelijk overzichterlijk en vriendelijker is voor de gebruiker zodat ze niet zoveel hoeven te scrollen,
wat ik bedoel zie je op de foto.
Alexvg:
27-08-2011
De datum bij de vragen/antwoord die getoond wordt laten zien als de datum van de oorspronkelijk post.
Indien de vraag/het antwoord gewijzigd wordt er tussen haakjes achter(onder)zetten wanneer hij voor het laatst gewijzigd is.
Alexander
Draco:
27-08-2011
Ik had vanavond op een vraag over 2 onbekende planten in een vensterbank een reactie geplaatst en besloot daarna om mijn antwoord te verwijderen. De vraag was daarna ook foetsie. Heeft de vraagsteller deze toevallig gelijktijdig verwijderd, of ging er iets anders fout? Zou het het zinvol zijn om in zo'n geval de titel van een vraag met de eventuele reacties nog een periode te handhaven met de toevoeging dat de steller de vraag heeft ingetrokken?
Slakje:
30-08-2011
Het lijkt mij handig dat er voor iemand een vraag kan stellen of topic opent enkele vraagjes krijgt. Zodanig dat die persoon zijn/haar bericht automatisch op het juiste subforum terechtkomt.
Omega:
01-09-2011
Als je een reactie wil plaatsen krijg je nu enkel het startbericht nog te zien, het zou mss handig zijn om alle berichten te kunnen bekijken tijdens het tikken van een reactie
grtz
Alexvg:
17-09-2011
De mogelijkheid om foto's te draaien (tijdens het uploaden en de preview).
Volgens mij zullen diverse personen hier dankbaar gebruik van moeten maken.
Ik weet zelf dat het niet zo moeilijk is om te doen maar blijkbaar denken andere personen daar anders over.
Alexander
Webmaster:
17-09-2011
@Alexander
Een goede opmerking maar helaas moeilijk te realiseren. Ik zal onderzoeken wat de mogelijkheden zijn.
Alexvg:
18-09-2011
Ik weet niet in welke taal de website gemaakt is.
Misschien dat dit helpt:
In php is kan dit makkelijk met de GD(2) functie imagerotate().
In ASP(de .net versies) kan dit met de Image.RotateFlip Methode.
Alexander
Webmaster:
11-11-2011
@Alexander
De huidige en nieuwe site is in php gemaakt. De nieuwe site zal gebruik maken van het Zend framework.
Inmiddels is het nieuwe layout van groeninfo.com gereed en wordt er al enkele weken gewerkt aan de nieuwe site. Het zal echter nog wel tot februari 2012 duren voordat de eerste versie van de nieuwe site actief wordt.
Mark19.:
08-10-2011
Mischien een idee om een duidelijke en overzichteljke site te maken.
En met de moderne technolegie meegaan.
Zoals de site in groepen te ordenen.
En tuinvideo's
Eickenhorst:
18-10-2011
Ik weet niet of Groeinfo veeeeeeeel beter kan. Het is op zich al geweldig!!! Maar toch een paar tips.
Misschien is dit al eerder geplaatst:
Bij het bladeren door de verschillende vragen zou het handig zijn als je naar volgend en vorig item kan bladeren. Of dat als je via de knop vorige van de browser op dezelfde hoogte terugkomt en niet naar beneden hoeft te scrollen.
Misschien de mogelijkheid om priveberichtjes te sturen. Bijv. voot het uitwisselen van e-mailadressen.
Plantadvies:
18-10-2011
Een url kunnen plaatsen met direkt doorverbinding naar een website.
Greenconnection:
18-10-2011
Zie antwoord Webmaster op 25-08:
Het kunnen plaatsen van een aanklikbare link zal veel spam veroorzaken en
heeft dus jammer genoeg meer nadelen dan voordelen.
Webmaster:
04-11-2011
Heel fijn te lezen dat jullie zo goed mee willen denken over een nog beter groeninfo.com. Op dit moment zijn er twee ontwikkelaars bezig met het opnieuw programmeren van de gehele Groeninfo.com site. Ik februari 2012 hoop ik de nieuwe website actief te kunnen maken.
De site zal een andere layout krijgen en een paar kleine extra mogelijkheden. Ook zal de evenementen agenda weer terugkomen.
Het is de bedoeling dat vanaf februari een half jaar wordt gewerkt aan het optimaliseren en het uitbreiden van Groeninfo.com. Er zullen diverse nieuwe onderdelen bijkomen. In juli 2012 zal dan de tweede oplevering plaatsvinden.
Tot zover mijn update.
Webmaster:
04-11-2011
Hieronder nog een goede suggestie van Froukje:
Is er ook een manier mogelijk wanneer je op een topic bent gelijk naar het laatste bericht kunt gaan??
Ik weet dat je bij sommige sites op end kan drukken dat je gelijk op het laatste bericht komt en wanneer je op de home knop drukt gelijk op het bovenste bericht. Dan hoef je niet meer helemaal naar beneden te scrollen, dit is niet zo erg bij een kort topic maar wanneer het vrij lang wordt is het wel vervelend.
Ondergetekende:
08-11-2011
Ik ben hier nog niet zo lang en weet dus nog niet zo heel goed hoe het hier werkt.
wel heb ik al gemerkt dat het blijkbaar niet de bedoeling is om te veranderen,omdat men anders zoals alle anderen zou zijn ..
op mijn eerdere vraag of er geen smileys waren,of een pb niet kon werd er dan ook nogal cru geantwoord...
dit topic had ik nog niet gezien,dus had ik de vraag elders gesteld..
toch merk ik dat men hier wel eens een dubbele punt en een haakje gebruikt als lachje etc...
op mijn vraag of er ook mogelijkheid bestond of er pb(prive berichten) konden verstuurd worden kreeg ik volgende reactie:
en ja, hoor......het wachten was slechts op de vraag of je ook priveberichten kunt sturen!
is dat zo een rare vraag?? en ik lees hier dus dat er anderen ook dezelfde vraag stellen.
wat doen jullie als jullie adressen of nummers moeten uitwisselen als jullie planten of zaden ruilen bijvoorbeld? alles zo open en bloot op het forum?
een avatar vind ik wel een leuk idee,fotos van jezelf niet(wie zegt er dat je niet een foto van iemand anders er op zet??)maar ook dat hoeft niet perse..
ik vraag me gewoon af of het vooral de bedoeling is om anders dan de anderen te zijn.
of dat er gewoon ruimte is om te zien hoe de forummers het graag zouden hebben.
aangezien deze topic gestart is,is het toch ook vooral belangrijk dat de forummers het leuk vinden hier en niet enkel een droog antwoord op hun vraag krijgen?
Ondergetekende:
08-11-2011
Prikbord heb ik nu gezien...intressant,maar je blijft met het gegeven dat dan zowat iedereen je gegevens kan zien....
en das nu wat ik net niet kan gebruiken aangezien ik al anderhalf jaar word opgejaagd door iemand.
die ga ik dus echt niet makkelijk maken om me te traceren,maar ik wil wel nog graag af en toe iets uitwisselen met forumvrienden,vandaar mijn vraag naar pb.
aangezien ik niet wist of je ook geregistreerd moest zijn om dit onderdeel te zien heb ik me eerst uitgelogd en je kan alle adressen en nummers dus gewoon zien.
je kan alleen geen antwoord plaatsen als je geen lid bent,maar je gegevens kan men dan wel gewoon zien........
maar inderdaad: mischien moet ik eerder kijken hoe dit forum is en werkt en dan voor mezelf de vraag stellen of ik me hierin kan vinden,in plaats van te willen dat er een en ander veranderd.....
alleen vind ik het dus beetje vreemd dat de webmaster een topic opent met mogelijkheid tot suggesties,en dat anderen dat dan wel direct afketsen....
Leintje:
08-11-2011
Daarom is het via een PB veiliger. Ik wil ook niet overal bekend zijn.
Zeker niet op het internet. Ik ben ook niet zo bleu dat ik helemaal niet te vinden zou zijn.....maar hoe minder hoe beter. Je kan niet voorzichtig genoeg zijn.
En dat de antwoorden kort en zakelijk zijn is niet erg.......maar er zijn wel degelijk antwoorden gegeven die cru te noemen zijn.......
Verder is toch alleen maar goed dat we met ideeen komen zodat het het nog beter wordt? Het hoeft toch niet gelijk allemaal afgekraakt te worden?
Het hoeft toch ook niet zo te zijn dat dit forum precies zo wordt als andere fora......het blijft heus wel origineel hoor. Zoals het er nu uit ziet is al erg goed. Anders had ik me zeker niet aangemeld. Ook de antwoorden die ik heb gekregen zijn gewoon goed.
Tuinfairy:
08-11-2011
Ik mis ook de mogelijkheid voor pb te sturen en die mogelijkheid doet toch niets af aan het unieke van dit forum?
Het is de leden een mogelijkheid geven tot communicatie buiten de openbare topics om, zodat niemand last heeft van gegevensuitwisseling.
Het openbaar van gegevens op het forum zetten is knap link ook. Er wordt al zo veel gerotzooit met privegegevens.
En ik kan me voorstellen dat er leden zijn die graag lid blijven van dit forum, maar met het probleem zitten dat er mensen zijn die graag willen weten wat diegene doet en waar en dan zijn openbare gegevens écht niet handig..
Prikbord, handig heel goed, maar dan zie je dat iemand te Nergenshuizen iets aanbieden en het telefoonnummer maakt het dan des te makkelijker om diegene lastig te vallen met iets wat niet met het forum of hetgeen er aangeboden wordt.
En als het forum uniek wil blijven, zou ik zeggen dat juist het openbaar laten plaatsen van gegevens níet zo uniek is..
En er wordt gevraagd mee te denken en dat wordt nu gedaan, én ik moet zeggen dat ik, nu ik een beetje begin te wennen aan het hoe en wat, dit forum verfrissend vind. Zakelijke antwoorden en adviezen.. niks mis mee.
Avatars, leuk maar hoeft niet..(en laat ik nu net heel veel plaatjes hebben van fairy's ;-)) en foto's al helemaal niet...
@Mun ik denk dat veel van de nieuwe leden zich langzaam maar zeker en beetje bij beetje thuis beginnen te voelen op dit forum, maar (net als ik) gewoon even moeten wennen aan hoe het hier werkt.
Webmaster:
08-11-2011
Graag geef ik duidelijkheid over het sturen van een persoonlijke boodschap. Dit wordt op het nieuwe forum mogelijk voor degene die deze optie wensen. Je kunt dus deze optie dus uitschakelen indien niet gewenst.
Als je gebruik maakt van de mogelijkheid om persoonlijke boodschappen te ontvangen zullen er geen persoonlijke (contact)gegevens zichtbaar zijn.
Met deze toevoeging denk ik aan de behoefte van iedereen tegemoet te komen.
Tevens wordt het mogelijk een reactie te geven op een reactie. Dit zolang het maar over de hoofdvraag blijft gaan. Zie de afbeelding voor het nieuwe layout van het forum.
Webmaster:
08-11-2011
Bij deze ook maar direct een screenshot van hoe een vraag we straks uit komt te zien. Het is straks mogelijk meerdere foto's aan een vraag toe te voegen.
Webmaster:
08-11-2011
De getoonde ontwerpen zijn al maanden geleden gemaakt. Het sturen van een persoonlijke boodschap staat al tijden op de lijst voor uitbreiding. Dit is zeker niet opeens komen aanwaaien samen met een nieuwe groep forumgebruikers.
Ik kan niet vaak genoeg benadrukken dat groeninfo blijft zoals het nu is, maar we moeten af en toe de site een beetje aanpassen en de wensen van de gebruikers.
Onstaan er problemen naar aanleiding van het sturen van een persoonlijke boodschap dan is deze optie binnen een minuut weer verwijderd.
Laten we rustig afwachten wat de gevolgen zijn van de geplande aanpassingen.
Birdwatcher:
08-11-2011
Citaat:De vraag rijst bij mij, wat
de oorzaak is geweest van de plotselinge overstap van een hele groep leden
naar een ander forum?
@GC wij kennen elkaar al een beetje langer,ik ben dus ook 1 van die geschorsten en neem van mij aan dat is niet gebeurd omdat er gescholden is maar alleen omdat een moderator niet kan hebben dat sommigen een andere mening hebben.
Ik denk het wel goed komt op dit forum,onruststokers zijn het niet.
Ervaren tuinierders wel,en dat Brugjes gepriet leren ze ook nog wel af hahaha
Rita1960:
08-11-2011
Weer even on topic..
wat m.i. ook beter kan is op de persoonlijke pagina..
als ik ga naar : eigen antwoorden.. en lees dan de topic nog eens door.
dan terug naar de persoonlijke pagina.(via terug naar vorige pagina)
Kom ik terug op de eerste regel.. en niet op de pagina -eigen antwoorden- waar ik opzat.
Ik weet niet of dit makkelijk op te lossen is 't zou wel mooi zijn.
avatars, smileys hoeven wat mij betreft niet persé.. pasfoto;s al helemaal niet.
PM berichten vind ik een zeer goed idee. Ook ik zet mijn e-mail adres e.d. niet open en bloot op een forum.
en meerdere foto's plaatsen? een goed idee!
en ook ik heb te maken gehad met scheldende mensen via een pm..en dat kan (imho) niet. En dan de webmaster kunnen benaderen is een goede zaak.
groet,Rita
@ Tuinfairy die Geraniums van jou heten Pelargoniums :-))
Rubo:
08-11-2011
Ieder forum, op welke site dan ook, heeft zo z'n eigen gewoonten en sterke punten.
Dit forum krijgt wekelijks vele vragen te verwerken welke door die personen beantwoord worden die vanuit hun kennis, ervaring of beroep dit willen doen.
Dit heeft als positieve bijwerking dat we zo met z'n allen van elkaar kunnen leren omdat het forum heel breed is.
De vraagsteller krijgt z'n antwoord en iedereen is tevreden. De continue stroom van vragen is blijkbaar een teken dat de formule goed werkt.
Met dit in het achterhoofd moeten we dus zorgvuldig omgaan met wat we hebben bereikt in al die jaren en dienen alleen die zaken veranderd of toe gevoegd te worden die een daadwerkelijke verbetering zijn voor deze vraagbaak.
Slakje:
09-11-2011
Mijn reden om hier niet veel meer op het forum te kijken is eerst en vooral het feit dat er zoveel vragen worden herhaald wat wijst op luie forumgebruikers.
Ten tweede zijn er ook een een groot deel nieuwelingen voor het forum en de tuin/natuur die dan een antwoord op je vraag geven die zo absurd is dat je er toch wel even genoeg van hebt.
volgens mij zou het wel handig zijn dat alle nieuwtjes een wachttijd doorstaan bv. een maand enkel topics kunnen lezen een maand daarna kunnen antwoorden op topic en nog een maand erna topics kunnen openen
want zeg nu zelf als je nieuw bent op dit forum lees je ALLES eens goed door voor je effectief een vraag stelt
en dat systeem van die maanden dat mag meer of minder zijn ook van mij het lijkt me gewoon een goeie filter om al van veel spam af te raken
Webmaster:
09-11-2011
Het dubbel stellen van vragen komt omdat een bezoeker niet snel eerst naar het antwoord op een vraag gaat zoeken. Met dit probleem is in het nieuwe forum rekening gehouden. De zoekfunctie zal uitgebreid worden en een prominente plaats innemen op de startpagina van het forum. Zie de afbeelding.
Webmaster:
11-11-2011
Bij deze even de melding dat ik de off-topic reacties ga verwijderen. Deze topic gaat al lang niet meer over verbetering van ons forum.
Alexvg:
11-11-2011
Suggestie voor de nieuwe site:
Off-Topic antwoorden niet direct verwijderen maar verbergen en de gebruikers de mogelijkheid bieden deze toch weer te geven (op eigen risico).
Tuinfairy:
11-11-2011
Misschien ook een goede is om de eventueel te verwijderen berichten even door te lezen en dat er uit halen wat zinvol is, in een samenvattend bericht zetten en dan de berichten verwijderen..?
Greenconnection:
11-11-2011
Welja, de webmaster zit op werk te wachten!!
Birdwatcher:
11-11-2011
Met Henk eens
Tuinfairy:
12-11-2011
Tja niemand zit op extra werk te wachten..
Een idee om degene die off topic zijn gegaan maar wel een goede tip in dat verhaaltje gegeven hebben, vragen de overbodige zooi uit hun bericht te halen zodat de tip overblijft? En bij geen reactie verwijderen?
Ik doe maar een gooi hoor..
Birdwatcher:
11-11-2011
Dat is wat de webwaster doet :)
Leintje:
15-11-2011
Misschien n og een idee voor het forum.
Een rubriek koken uit eigen tuin.......
Erg leuk en erg lekker........
Tuinfairy:
15-11-2011
Inderdaad misschien een goed idee. Recepten van groente en fruit uit eigen tuin..
Wimpev:
15-11-2011
Welke groenten kan je in jou eigen tuin kweken, die niet in de winkel te koop zijn? Al kookboeken genoeg toch?
Dit is toch een groenforum en geen kookforum. Houden zo.
Rita1960:
15-11-2011
Ach man, je wilt niet weten welke heerlijke en soms erg simpele recepten niet in de kookboeken staan.. doch enkel in 5 sterren restaurants worden geserveerd.. en dat met alleen plaatselijke ingredienten .. uit eigen tuin..
't ja, 't is een kwestie van nieuwe ideeen opdoen en vooral lekker eten met en van eigen produkten.
Je moet er wel open voor staan, of zoals wij hier in noord NL zeggen.. wat een boer niet kent dat (v*)eet hij niet..
Rubo:
15-11-2011
Citaat: Een rubriek koken uit eigen tuin.......
Kook je de eigen geteelde groente dan anders dan dat ze uit de winkel komen ?
Geheel met Wimpev eens. Daar zijn andere fora voor.
Greenconnection:
15-11-2011
Dat wordt een wildgroei van jewelste. Voor je het weet zitten we, behalve net een kookrubriek, ook nog met een keukenforum, schoonmaakforum, budgetforum, tips van omaforum......... kom op, laten we Groeninfo blijven!
Tuinfairy:
15-11-2011
Voor de heren onder ons die weinig of nooit boodschappen doen..
Wel eens in een groentewinkel cq suoermark of toko geweest waar ze allerlei groenten verkopen die wij zoals in de tuin hebben?
Die ga je dus niet vinden..vooral de ouderwetse groenten kom je er beslist niet tegen..
Rubo:
15-11-2011
De doelstelling van dit forum is een Nederlandstalige vraagbaak te zijn voor tuinproblemen. Hier komen de vragen en de antwoorden samen van tuinierend Nederland en België. Gaan we dit aanvullen met allerlei randzaken die afwijken van de kernactiviteit dan krijg je vroeg of laat een afsplitsing van die kernactiviteit door een eigen site van mensen die zich er aan storen en dat is een ontwikkeling die je niet moet willen.
Kikkertje:
16-11-2011
Als vrouw ben ik het mee eens met de heren.....
hier is geen plaats voor een kookforum....en wat er nog kan volgen erbij...
Naast het tuinieren...teelt ik ook graag mijn eigen groenten die je niet in de handel kan vinden....en kokkerel ik ook heel graag....maar ik zie me niet op groeninfo vertoeven tussen de recepten....neenee...daar zijn er inderdaad genoeg andere sites....
Het zou het volledige charme van Groeninfo weghalen.....want dat is het hem juist....het gaat over plant en aarde en niet over kookpotten(sorry voor mijn uitspraak)
groetjes,
kikkertje
Rdb:
16-11-2011
Op het exotenforum van Cemunnos hebben ze wel tal van dit soort fratsen aangebracht. Effect: er wordt vrijwel nooit op dat soort onderwerpen gepost (
Itseflits:
16-11-2011
Dit vind men geen goed idee Leintje, stuur mij je recepten dan maar!!
Leintje:
16-11-2011
Ik was er al bang voor. Maar maakt niet uit hoor.
Wie niet waagt wie niet wint.......
En recepten.......die heb ik zelf niet. Ik doe vaak maar wat en meestal een lekker resultaat.....Ik ben niet zo'n keukenprinses vandaar dat ik de recepten van anderen altijd wel spannend vind.
Jammer maar helaas dus........
Tuinfairy:
16-11-2011
Het was maar een vraag, en we hebben antwoord. Niets mis mee.
Leintje:
16-11-2011
Het geeft ook niet.......we kunnen het altijd proberen toch?
Ondergetekende:
26-11-2011
En toen werd het stil.....
Tuinfairy:
26-11-2011
Neuh, weinig meer te vragen en druk met meelezen..:-))
Leintje:
26-11-2011
Ben dr ook nog hoor...........even wat andere dingen aan mn hoofd.......prive.....maar lees wel mee........
Rubo:
30-11-2011
Terecht storen zich een aantal mensen zich aan het feit dat er na het beantwoorden van een vraag er door de vraagsteller/topicstarter geen reactie meer komt. Geen bedankje of een bericht wat de uiteindelijke keuze is geweest of wat dan ook.
Om deze ergernis een halt toe te roepen is het misschien een idee om hier in de nieuwe versie aandacht aan te schenken.
Bijvoorbeeld door bij het uitblijven van een reactie na het stellen van een vraag mededelen dat die persoon verdere toegang geblokkeerd wordt gedurende een bepaalde tijd. In welke vorm dit precies gegoten moet worden moet nog over nagedacht worden maar zou op zich geen probleem hoeven zijn.
Prik:
30-11-2011
Vaak zijn het eenmalige vragenstellers, ze krijgen hun antwoord, zijn er blij mee, en vergeten ? te bedanken of denken daar verder niet over na.
Greenconnection:
30-11-2011
Rubo: Helemaal mee eens, maar het lijkt me nauwelijks mogelijk om hier een
technische oplossing voor te creeeren; het is een mentaliteitskwestie.
Bedankjes zijn niet nodig, maar een leesbevestiging of zelfs een antwoord op
een tegenvraag is vaak al te veel.
Tuinfairy:
01-12-2011
Bedanken voor een antwoord waar je wat aan hebt gehad lijkt me niet meer dan normaal. Ook ik vergeet dat wel eens, maar meestal bedank ik toch even degene die antwoord heeft gegeven.
Ook als je niets met het antwoord kunt of het is niet het antwoord wat je zocht of verwacht had is een teken van gelezen hebben toch een kleine moeite lijkt me.
Rubo:
01-12-2011
Het gaat mij (ons) niet om een bedankje maar je steekt er energie in en ze krijgen 24 uur per dag gratis advies. Het alternatief is dat men een hoveniersbedrijf moet bellen, gokken dat het een goeie is, een afspraak maken en tot slot een behoorlijke rekening betalen.
Aan een praktische oplossing zat ik te denken dat een van de vraagbeantwoorders na het verstrijken van bijv. 5 dagen een standaard berichtje naar de webmaster stuurt die de nickname + emailadres van die persoon gedurende 5 weken de toegang tot de site ontzegd.
Van de andere kant kan je dan ook denken dat als het op zo'n manier moet reageer dan ook maar niet.
Het is een kwestie van fatsoen.
Net wat Prik zegt: het zijn vaak eendagsvliegen die het niet eens in de gaten hebben. Degene die vaker posten weten wel wat de spelregels zijn.
En als je hier heel vaak komt stel je geen vragen meer ;-)
Mogelijk dat er op de verbeterde site bij het stellen van een vraag wat nadrukkelijker onder de aandacht gebracht kan worden wat hier de regels zijn.
Leintje:
01-12-2011
Het is niets meer dan fatsoensnormen........ik ben het ook wel is vergeten, maar dan komt er altijd een reactie van mij.....beter laat dan nooit.....
Om dan gelijk maar een verwijdering of een ban voor een bepaalde tijd in te stellen is ook weer zo heftig gelijk.
Ik geef men wel een bepaalde tijd om te reageren, omdat niet iedereen in de gelegenheid is om direct te reageren........een paar dagen moet toch kunnen.
Ik vind het ook niet erg dat iemand mij even herinnert..........
Tuinfairy:
01-12-2011
@Degene die vaker posten weten wel wat de spelregels zijn.
En als je hier heel vaak komt stel je geen vragen meer ;-) @ (citeren kan ik (nog) niet vinden dus maar even zo.
Ik heb ook niet zo veel vragen meer (maar dat hadden jullie al door ;-)..) maar ik lees me hier te pletter en leer nog steeds bij.
Als je gaat bannen krijg je een soort politiestaat en dat moet je niet willen denk ik?
Als je het in kunt bouwen dat men na een beplaade tijd (dag of 3-4) een mailtje krijgt dat er nog een reactie is geweest enz enz.. dan zou dat prachtig zijn..maar is wel weer heel veel werk extra. Tenzij je het zo in kan bouwen dat het een automatsch berichtje mailtje wordt.. (snappen jullie het nog?)
Zoveel energie en tijd in een site stoppen en geen reactie op wat dan ook krijgen is gewoon niet leuk (weet er alles van)
En toch effe off topic :-P
Net de Groente info Extra gekregen en daar bén ik blij mee.. Knoflook telen..komt precies op tijd..geweldig.. nu weet ik dat ik het eígenlijk niet meer kan poten of nog nét wel.. maar dan moet het wel wat beter weer worden in het Groningse..:-(
Satomi:
01-12-2011
Natuurlijk is het keivervelend als je niet meteen een respons terug krijgt van de vragensteller, maar om dan na 5 dagen zijn account te blokkeren voor een bepaalde periode,dat gaat mij persoonlijk wat te snel. Er kunnen verschillende redenen zijn waarom iemand niet de mogelijkheid heeft of in de gelegenheid is om meteen of na een dag weer te regaeren.
Wanneer je pc of laptop de geest geeft kan niet iedereen die 123 vervangen en de meeste mensen nemen hun laptop etc. ook niet mee op vakantie.En zo zijn er nog meer omstandigheden waardoor men verhinderd kan raken.
Het idee vind ik verder wel goed.
Rubo:
01-12-2011
Die respectievelijk 5 dagen en 5 weken zijn figuratief bedoeld. Daarna schreef ik dat als het op zo'n manier moet om fatsoen af te dwingen dat we dan beter de zaak kunnen laten zitten net als het automatisch laten genereren van mailtjes.
Wat GC al schreef: het zal moeilijk worden hiervoor een werkbare oplossing voor te vinden.
Verder denk ik dat als je weet dat je morgen voor 3 weken op vakantie gaat je vandaag geen vraag gaat lanceren omdat je met de antwoorden toch niks kan en wedervragen niet kan beantwoorden.
Zoals ik al schreef:
Mogelijk dat er op de verbeterde site bij het stellen van een vraag wat nadrukkelijker onder de aandacht gebracht kan worden wat hier de regels zijn.
Ik ben benieuwd wat de webmaster hierin voor mogelijkheden ziet, temeer omdat dit punt toch behoorlijk scoort in de ergenissentoptien.
Alexvg:
01-12-2011
Misschien is het volgende een goed idee:
Bij de vraag toe te voegen of de vraagsteller vind dat het antwoord hem geholpen heeft of niet.
Als dit na een aantal dagen nog niet ingevuld is (invullen kan dus pas na een antwoord) een mailtje van groeninfo dat het jammer is dat hun vraag (nog) niet goed beantwoord is en aanmoedigen om voor andere vragen terug te komen. Er kan dan ook in de mail gevraagd worden om als de vraag toch naar tevredenheid beantwoord is dit even te vermelden en de personen die de moeite hebben genomen om mee te denken te bedanken.
Persoonlijk lijkt me dit een stuk vriendelijker en voor iemand die nieuw op het onderwerp komt is het meteen te zien of er een geschikt antwoord gegeven is voor de vraag.
Alexander
Leintje:
01-12-2011
Dat klinkt heel wat beter ja..........een stuk vriendelijker.
Tuinfairy:
01-12-2011
Helemaal mee eens..
Greenconnection:
01-12-2011
Alex: geen slecht idee!
Rubo: Inderdaad stel je geen vraag als je morgen voor 3 weken op vakantie gaat; ziekte en pc-pech daargelaten.
Ik kan me niet voorstellen, dat je de moeite neemt om een foto te plaatsen en een vraag te stellen, en dan niet binnen een uur te kijken of er al een antwoord is.........lijkt me ondenkbaar.
Aan de andere kant, kijk ik wel eens op andere fora en constateer dat er vele fora's zijn, waar vragen, weken, zo niet maanden onbeantwoord blijven. Waarschijnlijk zijn veel mensen niet gewend aan ons snelle systeem van antwoorden. Dat is kennelijk de kracht van 'ons' forum, maar men verwacht dit niet.
Rubo:
01-12-2011
Volgens mij krijgt men ook in de mailbox een bericht dat er op een vraag is gereageerd en uiteraard ga je dan kijken. Maar inderdaad is dit een zeer actief forum.
Het probleem is dat niet reageren een hoop ergernis uitlokt. Dit is gebleken. Daar kunnen we in berusten of een oplossing voor aandragen. Bannen is onvriendelijk en moeilijk uit te voeren. 2e idee was om bij het opstellen van de vraag wat begeleiding te geven die op een reactie aan gaat sturen waarna er door Alex een 3e idee is aangedragen wat het meest positieve overkomt van de 3 ideeën.
Het enige alternatief op het bijsturen van dit manco, ook al ligt dit aan de fatsoensnormen van de topicstarter (PC-problemen e.d. daargelaten) is dat we hierin géén verbeterpunt aanbrengen. Dat houdt dus in dat de situatie blijft zoals die is. Mochten we dat willen dan betekend dat ook dat we ons daaraan niet meer mogen ergeren omdat we dit zo geaccepteerd hebben. We weten van het probleem en we weten dat bij géén actie het probleem blijft of zelfs kan verergeren.
M.i. gaan we voor het aanbrengen van een verbeterpunt.
Prik:
01-12-2011
@Rubo : citaat :
Volgens mij krijgt men ook in de mailbox een bericht dat er op een vraag is
gereageerd en uiteraard ga je dan kijken.
Hier kies je voor of niet, als je je vraag stelt op het forum.
Greenconnection:
03-12-2011
Dat zou volgens oplossing 2, er dan zo uit gaan zien:
GC dat is wat ik bedoel.
Sommige forums duurt het weet ik hoelang voor je antwoord krijgt en als er een antwoord is verwacht men dat je binnen zeer korte tijd reageert en dat wil dus niet als je niet thuis bent..
Maar jullie reageren inderdaad super snel..waarvoor dank..
Greenconnection:
02-12-2011
De kracht van een forum is een snelle reactie!
Leintje:
02-12-2011
Het is ook erg lastig als er geen reactie meer komt. Het is zelfs ergerlijk. Je doet je best en dan is er niks meer............nee niet leuk.
Als ik op een forum kom met een vraag en er komt helemaal geen reactie dan kom ik er verder dus ook niet meer.
Dit forum is errug snel...............heerlijk.
En dat doen we met zn allen..........ik heb weinig verstand nog van alles wat met de tuin te maken heeft maar ik doe mn best....
En ik leer veel.............ook door jullie ouwe rotten.....
Webmaster:
02-12-2011
Het voorstel van Alex is zo slecht nog niet. Toepassing is echter niet eenvoudig. Ik ga hier over nadenken en kom dan met een voorstel.
Helaas zijn er nu nog even andere dingen die mij bezig houden. Het blijkt namelijk dat de ontwikkeling van de nieuwe website veel langer gaat duren dan verwacht. Een oplevering in februari lijkt niet meer haalbaar.
Dit betekend voor mij veel meer kosten dan verwacht en misschien wel een vertraging van 6 maanden. Ik hou jullie op de hoogte!
Tuinfairy:
02-12-2011
Ja Lein en wat te denken van die fora die schorsen omdat je een paar weken niet gepost hebt?
Ik heb nu eenmaal niet elke dag of week wat te posten.maar dat wil niet zeggen dat ik niet mee lees. maar er gaan ook dagen voorbij dat ik niet inlog....en moet je dan maar 1 of ander wazig topic openen zodat je lid mag blijven?
Dan hoeft zo'n forum van mij ook niet meer..
Maar hier lees ik me suf en steek er heel wat van op ook..:-))
Leintje:
02-12-2011
Ja........dat is ook niet normaal.....ik lees wel veel maar ik kan me er soms niet toe zetten nu om gelijk te reageren. Al zal ik dat altijd proberen.
En als ik op vakantie ga dan ben ik zeker niet bezig met de tuin en zal ook zeker niets posten. Ik kan dan toch niet reageren............al gaat mn laptop wel mee.............voor de foto's......
Rubo:
02-12-2011
De kracht van dit forum is de hoge mate van vakkennis, de snelheid van reageren en de kort en bondige antwoorden. Vreemd dat er fora bestaan waar je geschorst wordt als je binnen een bepaalde tijd niet gepost hebt. Dat lokt geleuter uit waar niemand op zit te wachten waardoor je de kwaliteit naar beneden haalt. Bedenk altijd, voor je reageert, of je reactie een nuttige bijdrage heeft. Een grappige opmerking kan dat trouwens ook zijn.
Leintje:
02-12-2011
Helemaal mee eens.....
Tuinfairy:
02-12-2011
Als je niets te vertellen hebt, reageer je niet zou ik zeggen..
Voor minder belangrijk en zinnig geleuter hebben we nu min of meer het babbelgeval toch?
Nou wil ik het weten ook.. Wát mogen jullie weer GC???
Tuinfairy:
02-12-2011
Leuuuuk en hetzelfde toegewenst.
Maar nu weet ik nog steeds wat Prik en jij weer mogen...:-(
Leintje:
02-12-2011
En ikke ook........
Tuinfairy:
02-12-2011
Zo. ik heb het goede voorbeeld gegeven en de zooi verwijdert.
Prik:
03-12-2011
Aangezien deze topic eigenlijk in het leven is geroepen om een start te maken voor een nieuw en verbeterd Groeninfo.com., waar we allemaal ons zegje kunnen doen, verwijder ik (met tegenzin) mijn niet serieuze antwoorden. Wie volgt?
Tuinfairy:
03-12-2011
Ik had ze al verwijdert, dus was je voor..:-P
Maar ik wil het nog steeds weten..
Groenleek:
01-05-2012
Misschien is het al gezegd maar een forum over welke plant wanneer planten.
en toon je tuin foto's over je tuin
Greenconnection:
01-05-2012
Groenleek: dat is er al, zie Tuinbabbelforum en Tuinkalender.
Happyface:
02-05-2012
Ik ben zo'n nieuwe gebruiker die bij 1 van mijn eerste vragen gelijk terug werd verwezen naar de zoekmachine. Op zich prima, alleen had ik dat al gedaan! Op 'kattenoverlast' kwam slechts 1 topic naar voren waar ik niet voldoende antwoord aan had, dus postte ik mijn vraag. Ik kreeg de reactie om op 'katten'te zoeken, maar kreeg toen alle berichten waar het woord katten in voorkomt, zonder onderscheid of dit in de tekst of in de titel van de topic is! En dat zijn er best veel.
Is het niet mogelijk om op basis van de titel die je op moet geven voor je vraag een soort top-10 topics te krijgen die automatisch wordt gefilterd zodra je je titel intikt?
Bijvoorbeeld als ik intik kattenoverlast, dan een submenu ergens in het scherm waarin titels van topics staan die te maken hebben met katten, kattenbak, kattenproblemen, katten weren, kattengras etc. Het is soms lastig om precies dat woord in te tikken dat een ander ook gebruikt heeft voor zijn topic en dat beperkt de reikwijdte van de zoekmachine op dit moment. Ik besef dat je dan ook titels krijgt als die van het topic 'kantoorpoes' maar in ieder geval krijg je dan topics die echt over katten gaan en niet daarnaast alle topics waarin bijv gezegd wordt dat de katten die en die plant van de vensterbank hebben gegooid. Dit vergemakkelijkt het zoeken denk ik.
Groeten Esther
Rubo:
02-05-2012
Zit wel wat in. Op een zoekvenster iets invullen geeft bij mij ook vaak een mager resultaat (= veel info over wat ik niet zoek).