| Waarom krijg ik juist nu geen vogels in de tuin?
|
wendykivit
:
12-01-2010 | Hallo,
Al jaren heb ik het 'probleem'dat ik in de winter geen vogels in mijn tuin heb. In het voorjaar en de herfst zijn er genoeg, maar juist nu het zo koud is, is er geen één vogel te bekennen. Ik heb een voedersilo staan (mussen komen er voornamelijk op af)met strooivoer, pindasilo,zwarte zonnebloempitten, en een voedertafel. Overdekte voederhuisjes heb ik ook al geprobeerd, maar daar kwam in het verleden helemáál niets op af.
Het enige dat ik me kan bedenken is dat er in de winter te weinig beschutting is in de tuin, nu alles kaal is.
De voederpaal staat ca 1,5 van een coniferenhaag af, 6 meter van een vuurdoornschutting, en verder heb ik een klein perkje waar 3 hortensia's in staan, en wat uitgebloeide vaste planten. Groenblijvende planten plaatsen is geen optie, aangezien ik in dat miniperkje van mij nauwelijks ruimte heb, zekker niet als ik wat plek wil behouden voor bloeiende planten.
Wie heeft de gouden tip om mijn tuintje wat vogelvriendelijker te krijgen (ander type voedersysteem, ander voer misschien?)
Alvast bedankt
Wendy

|
U kunt niet meer reageren op dit bericht
|
|
|