Zoeken
| Type | Titel | Inhoud |
|---|---|---|
| Tuininformatie |
tips voor het inrichten van een diervriendelijke tuin Gepubliceerd: 06 mrt 2023 33 keer bekeken |
Een diervriendelijke tuin kan zeker de moeite waard zijn; niet alleen voor je eigen plezier, maar ook voor je huisdieren, de wilde dieren en ons milieu. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
hallo allemaal Gepubliceerd: 14 jul 2022 25 keer bekeken |
Ik hou van de natuur en wandel er graag in, tegelijk hou ik me bezig met macrofotografie, dus mijn tuin heeft een dubbele werking. Ik probeer graag nieuwe dingen uit zoals ananas op water ipv in de grond. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
wie kent deze plant Gepubliceerd: 30 jul 2015 9 keer bekeken |
Vandaag zag ik een groot aantal planten bij elkaar die veel weg hebben van bamboe. De bladeren zijn groot en net als bij bamboe is de stam hol. in de oksels van de stam ontstaan bladeren. De stam is niet geheel hol. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
insectenhotel Gepubliceerd: 06 apr 2015 16 keer bekeken |
Rond de twee insectenhotels id tuin gonst het momenteel van de activiteit. Het aantal is flink toegenomen in vergelijking met vorig jaar ( 1°jaar). Lees verder... |
| Forumonderwerp |
oeps.. pimpelmees.. Gepubliceerd: 02 apr 2015 3 keer bekeken |
Dag allemaal,
Nu heb ik, vermoed ik weer iets doms gedaan.... Lees verder... |
| Forumonderwerp |
vliegen.. Gepubliceerd: 03 jun 2014 4 keer bekeken |
Vinden jullie ook dat er zoveel vliegen zijn? Van die aasvliegen dan nog. Of is dat enkel hier bij mij? Vorig jaar was dat ook al het geval maar nu...! Pfff.. Ze zitten vooral in en rond de moestuinbak. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
bijen Gepubliceerd: 31 mei 2014 0 keer bekeken |
Hallo iedereen,Ik stel me vragen over hetgeen hier gebeurt. Meerdere gaatjes van het insectenhotel zijn weer open.Is dat niet wat vroeg? Of net normaal? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
solitaire wespen? Gepubliceerd: 04 mei 2014 70 keer bekeken |
Onlangs kreeg ik als antwoord ivm met wespen in mijn insectenhotel het antwoord dat solitaire wespen hier ook graag gebruik van maken.Ze zitten nog steeds met enkele samen op éénzelfde plaats. Zitten ze soms op wacht? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
welk insect? Gepubliceerd: 16 apr 2014 14 keer bekeken |
Iemand enig idee welk insect er op bezoek komt in het insectenhotel? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
lente Gepubliceerd: 24 feb 2014 18 keer bekeken |
De violen staan in volle bloei,evenals de crocussen.Vandaag eerste citroenvlinders en een kleine vos in de tuin gezien.Het wordt Lente! Lees verder... |
| Forumonderwerp |
insectenhotel op volle toeren Gepubliceerd: 26 jul 2013 14 keer bekeken |
Mijn beide insectenhotels draaien op volle toeren. Er wordt erg druk kamertjes gezocht... :-)Weet iemand welke insecten dit zijn? Ze waren met velen aan het rondzwermen en naar binnengaan. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
slakje? Gepubliceerd: 25 jul 2013 10 keer bekeken |
Bij mijn rozen is al een tijdje een raar verschijnsel te zien. Het lijkt wel of het groen uit het blad wordt weggevreten. Gisteren ontdekte ik dit slak-achtig insect. Is dit een slak? En is hij verantwoordelijk hiervoor? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
waar zijn de bijen, hommels en vlinders????? Gepubliceerd: 11 jun 2013 28 keer bekeken |
Hallo
Er staan al heel wat planten in mijn tuin met bloemen, maar ik zie geen vlinders, bijen en hommels.Waar hangen die uit?
Ik krijg daar een raar gevoel van. Weet iemand hoe dit zit? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
bezoek in mijn nieuwe insectenhotel Gepubliceerd: 10 jun 2013 23 keer bekeken |
Onlangs knutselde ik eigenhandig (met beetje hulp) een insectenhuis in elkaar. Het is zo goed als klaar, er moeten enkel nog wat dennenappels in. Maar het werd alvast opgehangen. Vorige week Lees verder... |
| Forumonderwerp |
lieveheersbeestjes zijn bangeriken Gepubliceerd: 08 jun 2013 29 keer bekeken |
Zoals ik in het rozenforum al zei. Mijn struikrozen zitten geplaagd met flink wat bladluis. Als ik in de haag een lieveheersbeestje zie, haal ik het voorzichtig weg en zet ze vlakbij de bladluizen in de Lees verder... |
| Forumonderwerp |
diervriendelijk Gepubliceerd: 10 mei 2012 10 keer bekeken |
graag zou ik nu al tips krijgen om onze tuin diervriendelijk winterklaar te maken. hoe doe ik dit het best?
voor egelsvogelsbijen en vlinders alvast bedankt Lees verder... |
| Forumonderwerp |
wat doen jullie voor insecten? Gepubliceerd: 13 dec 2011 9 keer bekeken |
Wat doen jullie om de insecten te helpen?
Hebben jullie bv een hommel of bijenhuis, een insectenhotel....Wat komt er zoal op af en heeft dit in de warmere tijden ook effect op de tuin?
Alexander Lees verder... |
| Forumonderwerp |
insectenhotel Gepubliceerd: 28 mei 2011 7 keer bekeken |
Ik ben lid geworden van Groei & Bloei en kreeg als welkomstcadeau een insectenhotel. In de handleiding ervan staat dat het 'oost-west' geplaatst moet worden. Ik zal wel blond zijn, maar ik snap niet wat ze daarmee bedoelen. Lees verder... |