Zoeken

Foutmelding

U zocht naar een niet bestaande pagina. Wat u zoekt staat waarschijnlijk in onderstaand overzicht.
Type Titel Inhoud
Tuininformatie tips voor het inrichten van een diervriendelijke tuin

Gepubliceerd: 06 mrt 2023

33 keer bekeken
Een diervriendelijke tuin kan zeker de moeite waard zijn; niet alleen voor je eigen plezier, maar ook voor je huisdieren, de wilde dieren en ons milieu.
Lees verder...
Forumonderwerp hallo allemaal

Gepubliceerd: 14 jul 2022

25 keer bekeken
Ik hou van de natuur en wandel er graag in, tegelijk hou ik me bezig met macrofotografie, dus mijn tuin heeft een dubbele werking. Ik probeer graag nieuwe dingen uit zoals ananas op water ipv in de grond.
Lees verder...
Forumonderwerp wie kent deze plant

Gepubliceerd: 30 jul 2015

9 keer bekeken
Vandaag zag ik een groot aantal planten bij elkaar die veel weg hebben van bamboe. De bladeren zijn groot en net als bij bamboe is de stam hol. in de oksels van de stam ontstaan bladeren. De stam is niet geheel hol.
Lees verder...
Forumonderwerp insectenhotel

Gepubliceerd: 06 apr 2015

16 keer bekeken
Rond de twee insectenhotels id tuin gonst het momenteel van de activiteit. Het aantal is flink toegenomen in vergelijking met vorig jaar ( 1°jaar).
Lees verder...
Forumonderwerp oeps.. pimpelmees..

Gepubliceerd: 02 apr 2015

3 keer bekeken
Dag allemaal, Nu heb ik, vermoed ik weer iets doms gedaan....
Lees verder...
Forumonderwerp vliegen..

Gepubliceerd: 03 jun 2014

4 keer bekeken
Vinden jullie ook dat er zoveel vliegen zijn? Van die aasvliegen dan nog. Of is dat enkel hier bij mij? Vorig jaar was dat ook al het geval maar nu...! Pfff.. Ze zitten vooral in en rond de moestuinbak.
Lees verder...
Forumonderwerp bijen

Gepubliceerd: 31 mei 2014

0 keer bekeken
Hallo iedereen,Ik stel me vragen over hetgeen hier gebeurt. Meerdere gaatjes van het insectenhotel zijn weer open.Is dat niet wat vroeg? Of net normaal?
Lees verder...
Forumonderwerp solitaire wespen?

Gepubliceerd: 04 mei 2014

70 keer bekeken
Onlangs kreeg ik als antwoord ivm met wespen in mijn insectenhotel het antwoord dat solitaire wespen hier ook graag gebruik van maken.Ze zitten nog steeds met enkele samen op éénzelfde plaats. Zitten ze soms op wacht?
Lees verder...
Forumonderwerp welk insect?

Gepubliceerd: 16 apr 2014

14 keer bekeken
Iemand enig idee welk insect er op bezoek komt in het insectenhotel?
Lees verder...
Forumonderwerp lente

Gepubliceerd: 24 feb 2014

18 keer bekeken
De violen staan in volle bloei,evenals de crocussen.Vandaag eerste citroenvlinders en een kleine vos in de tuin gezien.Het wordt Lente!
Lees verder...
Forumonderwerp insectenhotel op volle toeren

Gepubliceerd: 26 jul 2013

14 keer bekeken
Mijn beide insectenhotels draaien op volle toeren. Er wordt erg druk kamertjes gezocht... :-)Weet iemand welke insecten dit zijn? Ze waren met velen aan het rondzwermen en naar binnengaan.
Lees verder...
Forumonderwerp slakje?

Gepubliceerd: 25 jul 2013

10 keer bekeken
Bij mijn rozen is al een tijdje een raar verschijnsel te zien. Het lijkt wel of het groen uit het blad wordt weggevreten. Gisteren ontdekte ik dit slak-achtig insect. Is dit een slak? En is hij verantwoordelijk hiervoor?
Lees verder...
Forumonderwerp waar zijn de bijen, hommels en vlinders?????

Gepubliceerd: 11 jun 2013

28 keer bekeken
Hallo Er staan al heel wat planten in mijn tuin met bloemen, maar ik zie geen vlinders, bijen en hommels.Waar hangen die uit? Ik krijg daar een raar gevoel van. Weet iemand hoe dit zit?
Lees verder...
Forumonderwerp bezoek in mijn nieuwe insectenhotel

Gepubliceerd: 10 jun 2013

23 keer bekeken
Onlangs knutselde ik eigenhandig (met beetje hulp) een insectenhuis in elkaar. Het is zo goed als klaar, er moeten enkel nog wat dennenappels in. Maar het werd alvast opgehangen. Vorige week
Lees verder...
Forumonderwerp lieveheersbeestjes zijn bangeriken

Gepubliceerd: 08 jun 2013

29 keer bekeken
Zoals ik in het rozenforum al zei. Mijn struikrozen zitten geplaagd met flink wat bladluis. Als ik in de haag een lieveheersbeestje zie, haal ik het voorzichtig weg en zet ze vlakbij de bladluizen in de
Lees verder...
Forumonderwerp diervriendelijk

Gepubliceerd: 10 mei 2012

10 keer bekeken
graag zou ik nu al tips krijgen om onze tuin diervriendelijk winterklaar te maken. hoe doe ik dit het best? voor egelsvogelsbijen en vlinders alvast bedankt
Lees verder...
Forumonderwerp wat doen jullie voor insecten?

Gepubliceerd: 13 dec 2011

9 keer bekeken
Wat doen jullie om de insecten te helpen? Hebben jullie bv een hommel of bijenhuis, een insectenhotel....Wat komt er zoal op af en heeft dit in de warmere tijden ook effect op de tuin? Alexander
Lees verder...
Forumonderwerp insectenhotel

Gepubliceerd: 28 mei 2011

7 keer bekeken
Ik ben lid geworden van Groei & Bloei en kreeg als welkomstcadeau een insectenhotel. In de handleiding ervan staat dat het 'oost-west' geplaatst moet worden. Ik zal wel blond zijn, maar ik snap niet wat ze daarmee bedoelen.
Lees verder...