Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp kersenboom - probleem bladeren?

Gepubliceerd: 28 jul 2023

45 keer bekeken
Hallo, 
Lees verder...
Forumonderwerp rupsenplaag of schimmel?

Gepubliceerd: 09 jun 2023

34 keer bekeken
Hi!
Lees verder...
Tuininformatie tips voor het onderhoud van je tuin

Gepubliceerd: 15 dec 2022

14 keer bekeken
Een goede tuinverzorging kan de kwaliteit en de levensduur van je planten, fruit en groenten verhogen. Een paar uur volle zon is een must voor bijna elke plant, maar verschillende plantensoorten hebben verschillende verzorgingsniveaus nodig.
Lees verder...
Forumonderwerp zonnebaarsplaag in vijver

Gepubliceerd: 27 jun 2022

122 keer bekeken
Beste vijverliefhebbers, Ik heb plaag van zonnebaarsen in mijn vijver. Hoe kan ik deze invasieve exoten het beste, snelste en het eenvoudigst uit mijn vijver krijgen? De vijver is ongeveer 17 m3 en bevat geen andere vissen.
Lees verder...
Forumonderwerp welke ziekte of plaag? witte vlekjes, bladeren langzaam verkleurd

Gepubliceerd: 17 mei 2022

74 keer bekeken
Ik heb wat zaadjes (mix van 'wilde' bloemen en kruiden voor bijen) geplant op mijn balkon, en nu zag ik bij de phacelia dat de bladeren zijn gaan verkleuren, rood/paars/bruin, en dat ze allemaal vlekjes hebben, vooral licht gekleurde maar ik zag n
Lees verder...
Forumonderwerp plaag van kleine zwarte insecten

Gepubliceerd: 27 apr 2022

98 keer bekeken
Hallo allemaal, Ik heb last van kleine zwarte insecten in mijn tuin. Deze vermenigvuldigen zich aan een hoog tempo en ik vind hen terug op hout, beton, karton, plastic en planten. Weet iemand wat ik kan doen om deze te bestrijden?
Lees verder...
Forumonderwerp insecten plaag

Gepubliceerd: 26 mrt 2022

36 keer bekeken
Ik heb(zie foto) een of andere spinnetje in de tuin. Zitten op de muren en terras. Hoe kan ik deze bestrijden en wat zijn het. Het is geen wants
Lees verder...
Forumonderwerp stervende spar???

Gepubliceerd: 24 mrt 2022

115 keer bekeken
Beste leden, deze spar staat sinds jaar en dag in mijn tuin. Veel jaren voor ik het huis kocht en zal ook vele jaren ouder zijn. Een mastodont van een boom maar nooit aan getwijfeld om deze oude knar niet om te hakken.
Lees verder...
Forumonderwerp witte bolletjes

Gepubliceerd: 23 feb 2021

338 keer bekeken
Hoi  Ik heb vorig jaar een kamerplant gekocht op facebook marktplaats. Ik merk dat er witte bolletjes bij de wortels en in de potgrond zitten. Is het een ziekte / plaag? mvg
Lees verder...
Forumonderwerp plaag tor of kever

Gepubliceerd: 22 feb 2021

99 keer bekeken
Wij hebben al een aantal jaar last van deze diertjes in onze tuin. Weet iemand wat het is? En wat we er tegen kunnen doen?
Lees verder...
Forumonderwerp springende zwarte mini beestjes

Gepubliceerd: 20 apr 2020

171 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp hortensia verbrand of bevroren?

Gepubliceerd: 29 mrt 2020

441 keer bekeken
Mijn grote trots, het hortensiapark.Zelf aangelegd en het overgrote deel zelf gestekt.Ze staan op bosgrond, krijgen ochtendzon en de rest van de dag staan ze in de schaduw van de fijnsparren.
Lees verder...
Forumonderwerp amerikaanse sering onder de witte uitslag?

Gepubliceerd: 07 okt 2019

378 keer bekeken
Een kennis van me stuurde me een foto met de vraag of ik wist wat er op de stam van haar Amerikaanse sering zit. Ik heb geen idee. Het lijkt een soort schimmel,maar het zit er wel erg dik op.
Lees verder...
Forumonderwerp sanseveria met witte beestjes

Gepubliceerd: 12 sep 2019

757 keer bekeken
Beste Allemaal, Weer eens een probleem. Nadat de Sanseveria's uit de pot groeide, hebben we deze begin van het jaar verpot. Keurig universele potgrond gebruik aangevuld met Breker zand door de doorlaatbaarheid.
Lees verder...
Forumonderwerp druivengalmijt, witte van der laan druiven

Gepubliceerd: 30 jul 2019

41 keer bekeken
Wat kun je doen om de druivengalmijt te bestrijden? Dit is een mijt die bobbels op mijn druivenbladeren ( witte van der laan)veroorzaakt.
Lees verder...
Forumonderwerp hedera hibernica met vlekken en gele bladeren

Gepubliceerd: 16 jun 2018

12,926 keer bekeken
Als onervaren tuinman ben ik onlangs begonnnen met het inrichten van onze achtertuin.
Lees verder...
Forumonderwerp jonge choisya verbleekt?

Gepubliceerd: 13 jun 2018

1,131 keer bekeken
Heya, Toen ik aan mijn tuin begon, was hij helemaal leeg. Ik mocht helemaal "from scratch" beginnen. Super spannend! Ik heb maar een bescheiden hoeveelheid ervaring met tuinieren.
Lees verder...
Forumonderwerp cyclus buxusrups

Gepubliceerd: 30 mei 2018

156 keer bekeken
Dag iedereen,
Lees verder...
Forumonderwerp salix flamingo

Gepubliceerd: 11 jun 2017

159 keer bekeken
Mijn Salix zit met allemaal verdorde bladeren, de takken zien er nog goed uit.
Lees verder...
Forumonderwerp groente tuintje welke plant heb ik hier

Gepubliceerd: 27 mei 2017

22 keer bekeken
Goedemorgen, Ik ben aan het uitzoeken wat er in mijn tuin staat. Weet iemand welke plant dit is op de foto?
Lees verder...
Tuininformatie onkruid namen en foto's

Gepubliceerd: 14 mei 2017

10,240 keer bekeken
Heeft u last van onkruid in uw tuin of gazon en wilt u weten om werk onkruid het gaat, dan is de kans groot dan de naam van het onkruid dat u zoekt in het onderstaande overzicht staat vermeld.
Lees verder...
Forumonderwerp hortensia the bride endless summer scheuten slap

Gepubliceerd: 10 apr 2017

87 keer bekeken
Sinds een week of twee gaan veel nieuwe, jonge scheuten aan de hortensia slap hangen. Ze knikken om en sommige kleine scheutjes zijn verdord. Wel zie ik al hele kleine bloemknoppen. Hij ziet er ook niet echt vol uit.
Lees verder...
Forumonderwerp plaag. welk insect is dit?

Gepubliceerd: 09 apr 2017

18 keer bekeken
Hallo, Sinds een aantal dagen zitten we met een soort plaag in de tuin. Een soort worm overwoekert ons terras. Zie foto. Ze kruipen over de stenen, precies naar het huis toe. Er zijn kleine en grote.
Lees verder...
Forumonderwerp zwarte vliegjes

Gepubliceerd: 19 nov 2016

1,410 keer bekeken
Hallo iedereen,
Lees verder...
Forumonderwerp spaanse pepers

Gepubliceerd: 19 nov 2016

25 keer bekeken
Hallo iedereen,
Lees verder...
Stel een tuinvraag