Zoeken

Type Titel Inhoud
Tuininformatie lang leve je moestuin: 6 tips voor een goed onderhoud

Gepubliceerd: 21 dec 2023

14 keer bekeken
Een gezonde moestuin biedt dagelijks genot van verse, smaakvolle groenten en kruiden, maar een belangrijk aspect is hier ‘gezond’. Het is namelijk van groot belang dat je deze goed onderhoudt. Denk aan onkruidbeheersing en zieke- en plaagbeheer.
Lees verder...
Tuininformatie groene transformatie: zo knap je in no-time een verwilderde tuin op

Gepubliceerd: 21 dec 2023

14 keer bekeken
Met een drukke work-life balans is het onderhoud van de tuin vaak iets wat uitgesteld wordt. Ziet hij er daarom een beetje verwilderd uit? Dan is het tijd om de handen uit de mouwen te steken.
Lees verder...
Tuininformatie alles wat je moet weten over het verzorgen van coniferen

Gepubliceerd: 02 jun 2023

13 keer bekeken
Coniferen zijn prachtige, groenblijvende planten die veel worden gebruikt in tuinen en landschapsarchitectuur. Ze bieden privacy, structuur en schoonheid aan buitenruimtes.
Lees verder...
Tuininformatie alles wat je moet weten over het verzorgen van coniferen

Gepubliceerd: 02 jun 2023

137 keer bekeken
Coniferen zijn prachtige, groenblijvende planten die veel worden gebruikt in tuinen en landschapsarchitectuur. Ze bieden privacy, structuur en schoonheid aan buitenruimtes.
Lees verder...
Tuininformatie 5 dingen die niet mogen ontbreken in jouw tuin

Gepubliceerd: 16 mei 2023

11 keer bekeken
Je tuin is de plek waar je heerlijk in kunt ontspannen en genieten van het weer met vrienden en familie. Het is daarom erg belangrijk om de juiste items en elementen in de tuin te hebben, zodat jij optimaal kunt genieten.
Lees verder...
Tuininformatie tips voor het inrichten van een diervriendelijke tuin

Gepubliceerd: 06 mrt 2023

12 keer bekeken
Een diervriendelijke tuin kan zeker de moeite waard zijn; niet alleen voor je eigen plezier, maar ook voor je huisdieren, de wilde dieren en ons milieu.
Lees verder...
Forumonderwerp welke planten kun je kiezen om bijen naar je tuin te lokken?

Gepubliceerd: 27 jan 2023

46 keer bekeken
Hallo iedereen! :D De lente komt eraan. Ik wil mijn tuin wat opfleuren en kleinere insecten aantrekken. Ik zou graag wat goede tips krijgen om bijen naar de tuin te lokken. Kan iemand mij hierover tips geven? Alvast bedankt!
Lees verder...
Forumonderwerp rups in leilindeboom

Gepubliceerd: 02 mei 2020

539 keer bekeken
In mijn leilindebomen zitten nu voor het 2e jaar rupsen. Op het oog zijn ze zwart en erg klein, een paar mm. Ze vreten al het nu opkomende blad weg. Tevens zorgen ze voor enorme jeuk op de huid. Ze zweven nl overal in de tuin naartoe.
Lees verder...
Forumonderwerp nog een groentje hier ;-)

Gepubliceerd: 03 sep 2018

46 keer bekeken
Dag iedereen,
Lees verder...
Forumonderwerp zuurstofplanten 'verdwijnen'

Gepubliceerd: 13 aug 2018

399 keer bekeken
Hallo allemaal, 
Lees verder...
Forumonderwerp hoi! en een vraag...

Gepubliceerd: 09 jul 2017

105 keer bekeken
Dag allemaal, ik heb in hartje Nederland een kleine stadstuin waar ik zowel eetbare planten als bloemen als gras heb staan, als een grote compostbak. Het valt me alleen nog niet mee allemaal om zonder kennis zo te krijgen als ik wil.
Lees verder...
Forumonderwerp plant boven zwart dak

Gepubliceerd: 19 feb 2017

0 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp larven van de taxuskever

Gepubliceerd: 10 apr 2016

163 keer bekeken
Ik had een mooie pol lievevrouwebedstro, die bijna van de ene op de andere dag los op de aarde lag, maar ik weet het aan de vorst, hoewel ik zoiets nog nooit eerder had meegemaakt.
Lees verder...
Forumonderwerp aanleg nieuwe tuin in kleine, brede tuin

Gepubliceerd: 31 mei 2015

48 keer bekeken
Hallo Wij willen graag een nieuwe tuin aanleggen, maar lopen vast bij het ontwerpen ervan. Wij hebben een kleine, brede tuin die ondiep is. De maten zijn 7 meter breedt en 5 meter diep.
Lees verder...
Forumonderwerp tuinplant met paarse bloemen

Gepubliceerd: 28 mei 2015

12 keer bekeken
Iemand een idee wat dit is?
Lees verder...
Forumonderwerp lelies, bladziekte

Gepubliceerd: 27 mei 2015

46 keer bekeken
Wederom een vraag over ziekte, ditmaal in Lelies. In een perkje staan een aantal Lelies, van verschillende kleuren, in een groepje bij elkaar. Eerst komen er kleine donkerrode vlekken op het blad. Deze worden groter, en daarna komen er gaten.
Lees verder...
Forumonderwerp rode bessenstruik, ziekte

Gepubliceerd: 22 mei 2015

2,029 keer bekeken
In een bessenstuik, met rode bessen, zitten luizen (of kleine vlindertjes?) aan de onderkant van het blad. De bladeren zijn aan de bovenkant gebobbeld, en soms enigszins bruin.
Lees verder...
Forumonderwerp wat zit er in mijn gazon?

Gepubliceerd: 07 apr 2015

9 keer bekeken
Beste mensen,
Lees verder...
Forumonderwerp katten in de tuin

Gepubliceerd: 06 apr 2015

7 keer bekeken
Voor de woning zijn twee bloemperkjes, van iets meer dan 5 meter lengte.Soms ligt er rondom grond op de straat, waarschijnlijk door gewoel van katten.Remedie:a Ultrasonische golven. Nogal prijzig.
Lees verder...
Forumonderwerp welke klimplant op mijn binnenmuur

Gepubliceerd: 02 jan 2015

190 keer bekeken
Beste, Ik heb twee rode vingers, dus ik heb jullie hulp nodig....
Lees verder...
Forumonderwerp hoge platte struik voor vogels

Gepubliceerd: 07 okt 2014

82 keer bekeken
Ik wil een struik in de tuin planten die:- max. 2.20 hoog is, max. 1,5m breed en max. 1m naar voren komt (die dus goed te snoeien is)- die voor vogels geschikt is om zich in te verstoppen, en idealiter ook nog
Lees verder...
Forumonderwerp onderzoek giftigheid planten

Gepubliceerd: 24 aug 2014

114 keer bekeken
Hallo, ik ben Naomi en ik zit in mijn laatste jaar VWO.
Lees verder...
Forumonderwerp vlinderstruik krijgt geen kans om uit te lopen

Gepubliceerd: 04 mei 2014

664 keer bekeken
Ik heb twee vlinderstruiken in de tuin en één wil maar niet echt uitlopen (de ander gaat prima).
Lees verder...
Forumonderwerp mogelijjkheden kleine stadstuin

Gepubliceerd: 16 mrt 2014

20 keer bekeken
Hallo, Wij hebben een kleine stadstuin (2.00 breed en 6.00 lang) op het noordoosten. Van ong 8.00 tot 15.00 uur staat er zon in.Nieuwe schutting geplaatst, stenen schoon en muren gesaust. Nu -eindelijk- de tuin groen maken.
Lees verder...
Forumonderwerp insecten en tips

Gepubliceerd: 06 aug 2013

0 keer bekeken
Ik ben een jaar geleden, begonnen met een tuintje. en ik heb last van veel plagen zoals: kleine wormen in mijn aardbeien, slakken, en sprinkhanen.ik wil er graag mee geholpen worden. dus als jij een oplossing weet over deze
Lees verder...