Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp philodendron xanadu

Gepubliceerd: 08 okt 2021

28 keer bekeken
Ik heb onlangs vanwege geel blad mijn beide Xanadu verpot. Helaas bleek dit niet de oplossing ( potgrond  bleef door bevochtigingsmiddel apparaat te nat) 
Lees verder...
Forumonderwerp gaatjes met bewoners in stam

Gepubliceerd: 17 jul 2021

65 keer bekeken
Hi,  Wij hopen dat iemand hier ons verder kan helpen/adviseren.
Lees verder...
Forumonderwerp iris knop vraat

Gepubliceerd: 21 mei 2021

23 keer bekeken
Er is een gang gevreten naar de knop en de steel lijkt doodgebeten van mijn irissen. Hoe voorkom ik dit, welk beestje doet dit ?
Lees verder...
Forumonderwerp gaten in grasveld

Gepubliceerd: 30 nov 2020

86 keer bekeken
In de periode van oktober tot eind november 2020 verschenen er in ons grasveld meerdere gaten (zie ook foto's). Ze zijn ongeveer 1-2 m van elkaar verwijderd, 4-8 cm diep, 5-10 cm doorsnee en hebben geen gang eronder.
Lees verder...
Forumonderwerp wat voor beestjes zijn dit? (foto)

Gepubliceerd: 06 jul 2020

560 keer bekeken
Hoi allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp sanseveria met witte plekken

Gepubliceerd: 02 jul 2020

234 keer bekeken
Hoi allen,  Hopelijk gaat het goed met iedereen in de rare tijd waarin we leven..
Lees verder...
Forumonderwerp berberis ziet er vreemd uit

Gepubliceerd: 12 mei 2020

102 keer bekeken
Beste leden,
Lees verder...
Forumonderwerp sanseveria met witte beestjes

Gepubliceerd: 12 sep 2019

757 keer bekeken
Beste Allemaal, Weer eens een probleem. Nadat de Sanseveria's uit de pot groeide, hebben we deze begin van het jaar verpot. Keurig universele potgrond gebruik aangevuld met Breker zand door de doorlaatbaarheid.
Lees verder...
Forumonderwerp kleine beestjes op de planten

Gepubliceerd: 20 jul 2019

518 keer bekeken
Hai
Lees verder...
Forumonderwerp rupsje

Gepubliceerd: 15 jul 2019

19 keer bekeken
Kan er mij iemand zeggen welke rups dit is aub Is wel een mooi beestje maar ken het niet en is tamelijk groot 
Lees verder...
Forumonderwerp bladeren plant sterven af

Gepubliceerd: 01 jun 2019

136 keer bekeken
Beste forummers,
Lees verder...
Forumonderwerp schildluis, spint of ... ?

Gepubliceerd: 17 okt 2018

460 keer bekeken
Sinds kort heb ik gemerkt dat er beestjes op mijn Strelitzia Regina zitten. Ondertussen zijn al een aantal bladeren aan het verdorren, ik weet niet of dit er mee te maken heeft maar ik vermoed van wel.
Lees verder...
Forumonderwerp welk insect is dit en is het giftig?

Gepubliceerd: 22 jul 2018

219 keer bekeken
HELP Sinds kort lopen deze beestjes bij ons over de buiten muur en komen ze dus ook binnen. Kunnen jullie mij vertellen welke insecten dit zijn, hoe je er vanaf komt en of ze giftig zijn. 
Lees verder...
Forumonderwerp welk insect is dit?

Gepubliceerd: 30 apr 2018

107 keer bekeken
Sinds kort hebben wij in onze huiskamer meerdere van dit soort beestjes. Weet iemand wat het is?Hans
Lees verder...
Forumonderwerp welk beestje doet/is dit?

Gepubliceerd: 27 nov 2017

90 keer bekeken
Onze kamerplanten worden beschadigd door kleine beestjes en we komen er maar niet vanaf. Ze laten bruine vlekken achter op het blad en er zijn ook kleine zwarte stipjes zichtbaar.
Lees verder...
Forumonderwerp welk insect kan dit zijn?

Gepubliceerd: 09 nov 2017

69 keer bekeken
Ik was overlaatst foto's aan het trekken in mijn tuin en kwam dit mooie beestje tegen.Heeft iemand een idee wat dit juist is? Alvast bedankt!
Lees verder...
Forumonderwerp wat is mijn tuintje aan het opeten?

Gepubliceerd: 14 apr 2017

92 keer bekeken
Dag, Voor mijn huis heb ik een klein tuintje waar ik wat plantjes in probeer te laten groeien.
Lees verder...
Forumonderwerp aangevreten blad

Gepubliceerd: 13 sep 2016

673 keer bekeken
Beste mensen, Ik heb diverse planten in m'n tuin die dit jaar kampen met aangevreten blad. Soms was het te herleiden tot de zeer vele slakken die dit jaar mijn tuin bewoonden, maar soms ook niet.
Lees verder...
Forumonderwerp campanula carpatica 'alba'

Gepubliceerd: 18 jul 2016

1 keer bekeken
Alle blaadjes en bloemen worden in no time opgevreten. Weet u welk beestje hiervoor verantwoordelijk is. Wij kunnen dit niet vaststellen. Gaarne uw advies voor bestrijding.
Lees verder...
Forumonderwerp vlinder

Gepubliceerd: 03 jul 2016

23 keer bekeken
wat is dit? ben ik een vlinder of word ik wat anders?
Lees verder...
Forumonderwerp welke diertje

Gepubliceerd: 21 apr 2016

5 keer bekeken
hallo, ik woon in de eifel(Duitsland)en moest naar een klant om een thuja haag tesnoei
Lees verder...
Forumonderwerp help! welk insect is dit?

Gepubliceerd: 04 okt 2015

17 keer bekeken
Hoi Mensen,
Lees verder...
Forumonderwerp welk klein insectje is dit

Gepubliceerd: 12 aug 2015

3 keer bekeken
Zitten hier in zuid Frankrijk (lot et garonne) en elke avond woden we naar binnen gejaagd (als de zon eenmaal echt onder is) door een klein sprinkhaan/mot achtig insectje van ca. 5 à 10 mm groot. Springt als een malle.
Lees verder...
Forumonderwerp adder??

Gepubliceerd: 10 jul 2015

16 keer bekeken
Beste forumleden, Is dit een adder? Helaas kon ik de ogen niet zien. Behoorlijk groot exemplaar. Geen ring bij de kop. Dus geen ringslang... Groetjes, Mia
Lees verder...
Forumonderwerp weet iemand welk insect dit is?

Gepubliceerd: 05 mei 2015

4 keer bekeken
Wij hebben sinds enkele weken duizenden van deze beestjes in onze tuin, ze zitten overal.Sommige hebben vleugels, andere niet. Wij willen deze graag bestrijden want kunnen niet buiten komen of er zitten er 40 op ons.
Lees verder...