Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp gaten in brugmansia

Gepubliceerd: 07 jun 2016

91 keer bekeken
Ik heb al jarenlang een Brugmansia of meerdere in pot in de tuin. Maar er komen steeds gaten in de bladeren, niet vanaf de zijkant. Ik kan geen insecten ontdekken, niet overdag en niet in de nacht. Wie weet wat dit kan zijn.
Lees verder...
Forumonderwerp welk klein insectje is dit

Gepubliceerd: 12 aug 2015

3 keer bekeken
Zitten hier in zuid Frankrijk (lot et garonne) en elke avond woden we naar binnen gejaagd (als de zon eenmaal echt onder is) door een klein sprinkhaan/mot achtig insectje van ca. 5 à 10 mm groot. Springt als een malle.
Lees verder...
Forumonderwerp sprinkhaan?

Gepubliceerd: 04 nov 2014

5 keer bekeken
Uit Oostenrijk. Ik dacht een Sprinkhaan. Misschien een onvolwassen exemplaar?
Lees verder...
Forumonderwerp sprinkhaan

Gepubliceerd: 02 sep 2014

5 keer bekeken
Hi forum, Hier een foto van een sprinkhaan of een sprinkkip.Weten jullie de naam van dit goed gecamoufleerde diertje? Groetjes, Mia Ik hou me goed vast aan deze grashalm.....
Lees verder...
Forumonderwerp sprinkhaan?

Gepubliceerd: 30 aug 2014

2 keer bekeken
Hi forum, Is dit een sprinkhaan?Ongeveer 3 cm groot.Wie weet hoe deze sprinkhaan heet? Groetjes, Mia
Lees verder...
Forumonderwerp kleine groene beestjes op lavendel

Gepubliceerd: 15 mei 2014

246 keer bekeken
Een week of twee geleden heb ik wat lavendel in de tuin gezet en nu ik er weer eens goed naar keek zaten er allemaal kleine groene beestjes op (zie foto).
Lees verder...
Forumonderwerp sprinkhaan

Gepubliceerd: 25 sep 2013

5 keer bekeken
Ben nog steeds onder de indruk.....
Lees verder...
Forumonderwerp wat is dit ?

Gepubliceerd: 09 aug 2013

1 keer bekeken
bij het snoeien van mijn stokrozen kwam dit beest tevoorschijn. wat is dit, een sprinkhaan ?
Lees verder...
Forumonderwerp wat bloeiende orchideeen

Gepubliceerd: 11 nov 2012

10 keer bekeken
Speciaal voor degenen die (ooit) dachten dat Phalaenopsis de enige was: Eerst een Ceratostylis retisquama, een kleinood uit de Philippijnen: Ruud
Lees verder...
Forumonderwerp insecten

Gepubliceerd: 23 aug 2012

0 keer bekeken
Wat voor insect is dit?
Lees verder...
Forumonderwerp sprinkhaan net vervelt

Gepubliceerd: 08 jul 2012

7 keer bekeken
Deze sprinkhaan woont al enkele maanden in ons achtertuintje.Op de foto's is hij net vervelt.Weet iemand de soort en hoe groot hij/zij wordt? Bij voorbaat dank, Arinda
Lees verder...
Forumonderwerp welk insect?

Gepubliceerd: 06 jul 2012

1 keer bekeken
Dacht dat dit een sprinkhaan zou zijn maar hij springt niet.. kruipt..
Lees verder...
Forumonderwerp rhododendrons met veel knoppen maar nooit bloemen

Gepubliceerd: 31 mei 2012

3,192 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp welk insect is dit

Gepubliceerd: 17 mei 2012

2 keer bekeken
Dit insect zat even bij ons in de zon op de klimop Het is ongeveer 5mm kleinWie weet wat het is Gr.Bas
Lees verder...
Forumonderwerp citroen plant leeft in de living, wanneer mesten ?

Gepubliceerd: 22 feb 2012

70 keer bekeken
3 jaar geleden heb ik een citroenplant in Italië gekocht. Ik heb daarvan een enorme voldoening. Het grootste deel van het jaar hangen er bloemen en
Lees verder...
Forumonderwerp springende kakkerlak ontdekt

Gepubliceerd: 08 dec 2011

0 keer bekeken
In de krant het bericht dat op de Zuid-Afrikaanse Tafelberg een springende kakkerlak is ontdekt. Deze unieke soort die bijna 50 x z'n lichaamslengte springt, heeft de prachtige naam Saltoblattella montistabularis gekregen.
Lees verder...
Forumonderwerp welk insect is dit?

Gepubliceerd: 12 aug 2011

3 keer bekeken
Goedemorgen, Dit beestje vond ik in mijn tuin (in Zuid Frankrijk).Wie kan mij zeggen wat het is?
Lees verder...
Forumonderwerp knoppen met stuk steel vallen af

Gepubliceerd: 11 jun 2011

5 keer bekeken
vanmorgen zagen we heel veel knoppen op de grond liggen met een stuk steel eraan, bovendien zatten andere knoppen halverwege de steel los en konden we zo eraf halen!
Lees verder...
Forumonderwerp sprinkhaan

Gepubliceerd: 22 sep 2010

6 keer bekeken
hoi, ik zag her en daar een groene sprinkhaan van +- 2cm lang, en vraag ik me af of die schadelijk of nuttig zijn.zodra ik er weer een zie zal ik even een foto maken, want dat zegt natuurlijk meer dan 1000 woorden.
Lees verder...
Forumonderwerp alarmkreet winterkoning(?)

Gepubliceerd: 28 jul 2010

8 keer bekeken
Dit wordt een lastige vraag om te stellen....
Lees verder...
Forumonderwerp hoe bestrijd men sprinkhanen

Gepubliceerd: 16 jul 2010

474 keer bekeken
Hoe bestrijd men de Groene Sprinkhaan op mn Bonenplanten en andere plantenallemaal gaten in de bladeren. heb er eentje gevangen maar vrees dat er nog meer op de loer liggen. om zich vol te vreten
Lees verder...
Forumonderwerp sprinkhaan maar welke??

Gepubliceerd: 09 jul 2010

3 keer bekeken
Heb ze een heletijd niet gehoort of gezien.Maar ze zijn erweer tenminste bij mij.Zal wel aan het weer liggen denk ik maar welke is dit? bvd minke
Lees verder...
Forumonderwerp mini-sprinkhaan

Gepubliceerd: 15 jun 2010

81 keer bekeken
Kort geleden, ik weet niet meer welk topic, ontspon hier een discussie over een mini sprinkhaan of een grote gevleugelde bladluis of zo. Hierbij een heuse mini-sprinkhaan 3mm groot! Em zeker geen bladluis, Ruud
Lees verder...
Forumonderwerp mini sprinkhaantjes

Gepubliceerd: 08 jun 2010

830 keer bekeken
Ik ontdekte laatst op een groep jonge Vlas-plantjes een hele horde piepkleine lichtgroene sprinkhaantjes, net iets groter dan groene luis.Ik heb zulke sprinkhaantjes nog nooit eerder gezien.
Lees verder...
Forumonderwerp sprinkhaan?

Gepubliceerd: 23 aug 2009

8 keer bekeken
Deze sprinkhaan op het blad van Cordyline australis lijkt mij enigszins verstoord aan te kijken. De enige soort die ik ken is de sabelsprinkhaan. Is dit wellicht een juveniel hiervan?
Lees verder...