Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp vandalisme in mijn achtertuin.

Gepubliceerd: 05 mei 2017

38 keer bekeken
Welk dier zou verantwoordelijk kunnen zijn voor deze schade aan mijn, door een koolmees bewoond, nestkastje? Nestkast hangt aan een tuinhuis achter in de tuin, die tegen een bosrand ligt.
Lees verder...
Bedrijven tuinkenner vof

Gepubliceerd: 10 aug 2015

0 keer bekeken
Informatieve website voor tuinliefhebbers, met daaraan gekoppeld een uitgebreide online tuinwinkel.Wij kunnen u op 3 manieren van dienst zijn: we bieden op deze site een complete tuingids per tuinonderwerp gerangschikt.Ook kunt u ons per E-mail ee
Lees verder...
Forumonderwerp koolmees ...

Gepubliceerd: 14 apr 2015

20 keer bekeken
Mijn zoon heeft voor het eerst een mezenkastje gehangen. Er is een koppeltje koolmezen ingetrokken. Sinds vandaag gedraagt een van de twee meesjes zich vreemd, vliegt kwettend rond.
Lees verder...
Forumonderwerp nestkast roodborstje

Gepubliceerd: 15 mrt 2015

77 keer bekeken
Omdat er steeds een roodborstje komt eten op de voederplaatsen in de tuin heb ik zelf een nestkastje in elkaar geknutseld.De werkwijze en maten heb ik opgezocht en de meeste richtlijnen gaven aan dat de opening 2/3
Lees verder...
Forumonderwerp nestkast

Gepubliceerd: 29 sep 2014

0 keer bekeken
Beste forum leden, Kan/mag ik nu nog een nestkastje uit kuisen? Of is dit al te laat?Alvast bedankt
Lees verder...
Forumonderwerp mezen en nesten

Gepubliceerd: 30 mei 2013

8 keer bekeken
Hallo,Even wat vragen. De koolmezenfamilie in mijn tuin zijn eergisteren voor dag en dauw uitgevlogen.. jammer want ik had het graag gevolgd, net als vorig jaar.. niet dus.
Lees verder...
Forumonderwerp jong pimpelmeesje eet uit de hand..

Gepubliceerd: 06 apr 2013

7 keer bekeken
Vandaag een leuke ervaring gehad. Na het snoeiwerk in de tuin kwam er plots een klein pimpelmeesje eten, vlak naast mij. Het was niet bang en ik kon heel dichtbij komen, aanraken zelfs.
Lees verder...
Forumonderwerp meesjes

Gepubliceerd: 28 feb 2013

47 keer bekeken
Waarom ''moeten'' meesjes aan zwiepende vetbolletjes hangen te eten?
Lees verder...
Forumonderwerp welk vogeltje?

Gepubliceerd: 20 feb 2013

3 keer bekeken
Welk vogeltje is dit? Het huppelt al de hele tijd rond in mijn tuin en komt tot aan het raam. Het is een klein bolletje met opstaand staartje... iemand enig idee?
Lees verder...
Forumonderwerp nestkast naar het zuid westen

Gepubliceerd: 16 mei 2012

20 keer bekeken
Begin april dit jaar bij Vivara een heel mooi nestkast gekocht. Omdat wij op een appartement wonen kon ik het enkel tegen de muur op ons terras hangen. Het kastje is daarom naar het Zuid (Westen) gericht (ongeveer).
Lees verder...
Forumonderwerp nieuwe bewoners in nestkast

Gepubliceerd: 01 mei 2012

0 keer bekeken
Zopas ontdekte ik dat de nestkast van de koolmeesjes is ingepalmd door... jawel ... hommels.Er was door de koolmeesjes een mooi nest gebouwd maar tijdens mijn controle daarstraks (omdat
Lees verder...
Forumonderwerp vogelkasten wel of geen nest erin.

Gepubliceerd: 09 apr 2012

15 keer bekeken
Heb hier een paar hangen de meeste voor de sier (staat leuk),in 1 mogen ze broeden en hun jongen groot brengen dat is altijd nog goed gegaan.De andere sluit ik af met een kurk in het vlieggat zodat ze er niet in kunnen.Verspillen ze geen energie e
Lees verder...
Forumonderwerp jonge kerkuilen gespot

Gepubliceerd: 05 jul 2011

0 keer bekeken
Bij ons in de boerderij namen we al een aantal jaar een mannelijke uil waar. 2 vogelvrienden van ons in het dorp hoorden dit via via, en kwamen vragen of ze een nestkast mochten komen plaatsen. Tuurlijk mag dat!
Lees verder...
Forumonderwerp dode koolmeesjes

Gepubliceerd: 13 mei 2011

28 keer bekeken
In de topic 'eitjes van pimpelmees' had ik het al over dit nest koolmeesjes.
Lees verder...
Forumonderwerp welke vogel is dit ?

Gepubliceerd: 04 mei 2011

0 keer bekeken
Wie kan mij vertellen welke vogel dit is ?
Lees verder...
Forumonderwerp pulmonaria officinalis 'sissinghurst white'

Gepubliceerd: 07 mrt 2011

4 keer bekeken
graag had ik geweten of deze plant geschikt is om onder fruitbomen te planten? trekken deze planten hommels,bijen aan ?bedankt !
Lees verder...
Forumonderwerp vleermuizen

Gepubliceerd: 07 jul 2010

1 keer bekeken
Sinds vorig jaar heb ik in de zomer bezoek van vleermuizen die over mijn tuin vliegen. Steeds rond zonsondergang komen ze achter elkaar ergens naar buiten en vliegen in oostelijke richting. Het zijn er gemiddeld zestien.
Lees verder...
Forumonderwerp bijen & rozen

Gepubliceerd: 23 mei 2010

21 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp nestkast voor musjes op noord-oosten?

Gepubliceerd: 30 sep 2009

0 keer bekeken
Ik zou zó graag een nestkastje voor musjes ophangen maar ik heb een tuin op het noord-oosten. Zouden ze desalniettemin komen broeden of is het zinloos?
Lees verder...
Forumonderwerp vlooien in tuin

Gepubliceerd: 30 jun 2008

11 keer bekeken
Afgelopen maanden ben ik verschillende keren tijdens het tuinieren door vlooien gebeten. Zo wordt het plezier in tuinieren wel snel minder. Wie heeft er een goede tip om vlooien uit de tuin te krijgen?
Lees verder...
Stel een tuinvraag