Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp plaag. welk insect is dit?

Gepubliceerd: 09 apr 2017

18 keer bekeken
Hallo, Sinds een aantal dagen zitten we met een soort plaag in de tuin. Een soort worm overwoekert ons terras. Zie foto. Ze kruipen over de stenen, precies naar het huis toe. Er zijn kleine en grote.
Lees verder...
Forumonderwerp welke worm?

Gepubliceerd: 19 apr 2015

44 keer bekeken
Bij mijn zoektocht naar taxuskeverlarven kom ik enkele van deze exemplaren tegen.Heeft iemand een idee wat het is?Ze zijn in ieder geval erg snel en moeilijk te vangen Alvast dank.
Lees verder...
Forumonderwerp wat is dit voor wormpje

Gepubliceerd: 06 jul 2012

34 keer bekeken
vanavond trof ik in mijn tuin een wormpje aan, ik heb deze 1 keer eerder ergens gezien.Het gaat om een dun wit wormpje, ca. 6 cm lang en een halve mm dik.Het kronkelt en het zwaait heftig met het vooreind in het rond.
Lees verder...
Forumonderwerp zandhoopjes

Gepubliceerd: 23 sep 2009

524 keer bekeken
HalloIk vind al jaren van die zandhoopjes in de tuin het is heel fijn geel zand terwijl het gele zand een dikke meter diep zit in mijn tuin,wie kan mij vertellen wat dat is of welke worm of insekt dat doet.Gr.Willy
Lees verder...
Forumonderwerp schildpadden

Gepubliceerd: 09 mei 2009

27 keer bekeken
hoi
Lees verder...
Forumonderwerp witte wormpjes

Gepubliceerd: 02 feb 2009

25 keer bekeken
Ik ging na 3 weken ,de bodem eens afzuigen,en zag daar ,in mijn afvalwater,witte wormpjes van 1 of 2 cm lang,0,5 mm dik! Wat is dat nou weer!
Lees verder...
Forumonderwerp zieke vissen

Gepubliceerd: 09 jul 2007

4 keer bekeken
Wie weet raad
Lees verder...
Forumonderwerp sterfte bij onze vissen

Gepubliceerd: 08 jan 2007

21 keer bekeken
Sinds drie jaar heben wij een aquarium met sluierstaartvissen.Eerst een kleintje met twee vissen: witje en stipje (ze waren van dochter van vijf, vandaar).
Lees verder...
Forumonderwerp vers palm zaad en andere domme vragen.

Gepubliceerd: 13 sep 2006

331 keer bekeken
Wanneer mag je zaadjes van een palm plukken? Mogen ze nog groen zijn? Of zijn die op de grond liggen beter.Zijn alle zaadjes eigenlijk bevrucht?Pellen of niet?Eerst laten drogen of vers planten?
Lees verder...
Forumonderwerp komeetstaart (misschien knobbeltjesziekte)

Gepubliceerd: 29 aug 2006

42 keer bekeken
Hallo, Ik heb een week geleden een vraag gesteld over een sarasa die rood/bruine vlekjes heeft. Toen heb ik een antwoord gekregen van Sjuul, die zei dat het misschien de knobbeltjes ziekte was.
Lees verder...
Forumonderwerp vermageren van 1 goudwinde

Gepubliceerd: 19 aug 2006

30 keer bekeken
Sinds 5 jaar een natuurvijver volgens Ada Hofman , dus geen pompen. Vissen kunnen voldoende eten vinden.1 Goudwinde heeft sinds paar weken 1 oog (oorzaak ? ) en lijkt daardoor minder eten te kunnen vinden.
Lees verder...
Forumonderwerp vissen / bootsmannetje

Gepubliceerd: 28 mei 2006

88 keer bekeken
4 van mijn vissen vertonen open wondjes op hun achter / onderlichaam van ongeveer 1cm groot.2 vissen zijn onlangs gestorven en vertoonde soortgelijke wondjes.
Lees verder...
Stel een tuinvraag