Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp beestjes in olifantenpoot (25 jaar oud)

Gepubliceerd: 09 sep 2022

38 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp vreemde witte 'cocoonen'? op takken van hortensia

Gepubliceerd: 24 jun 2022

180 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp lavendel, plaag?

Gepubliceerd: 25 jun 2021

165 keer bekeken
Allemaal gekke stipjes op de lavendel.. Hoop dat iemand mij kan vertellen met welke plaag ik hier te maken heb en of het nog te verhelpen is. Hoop in ieder geval niet dat deze lavendel aan zijn eind is.
Lees verder...
Forumonderwerp probleem met klimop

Gepubliceerd: 27 apr 2020

777 keer bekeken
Hallo, weet iemand toevallig wat er aan de hand is met onze klimop?
Lees verder...
Forumonderwerp beestjes op monstera

Gepubliceerd: 26 jan 2020

1,318 keer bekeken
Hallo Sinds een paar maanden zitten er op sommige planten beestjes. Ik las op het forum iemand die ook zulke beestjes heeft en dat het trips zouden zijn.  Hoe behandel je deze best? 
Lees verder...
Forumonderwerp erodium variabile bishop's form / reigersbek wanneer nieuw fris groen blad

Gepubliceerd: 31 jul 2018

171 keer bekeken
Hallo, Sinds mei dit jaar heb ik reigersbek gepoot in de volle grond. Nu na 3 maanden wordt het groene blad wat minder mooi en wordt de pol ook wat dunner. Hij bloeit her en der nog wel met roze bloemetjes.
Lees verder...
Forumonderwerp welk insect is dit en is het giftig?

Gepubliceerd: 22 jul 2018

219 keer bekeken
HELP Sinds kort lopen deze beestjes bij ons over de buiten muur en komen ze dus ook binnen. Kunnen jullie mij vertellen welke insecten dit zijn, hoe je er vanaf komt en of ze giftig zijn. 
Lees verder...
Forumonderwerp vingerhoedskruid met afwijkende bloei

Gepubliceerd: 08 jun 2018

95 keer bekeken
Normaal bloeit Vingerhoedskruid van beneden naar boven, maar een paar jaar geleden begon de bloei bij een aantal planten in onze tuin bovenaan met een enorme bloem. De jaren daarna heeft dit verschijnsel zich niet herhaald.
Lees verder...
Forumonderwerp tuinziektes en insecten. hoe te herkennen en wat te doen?

Gepubliceerd: 05 jun 2018

52 keer bekeken
Beste Forumleden,
Lees verder...
Forumonderwerp rode stipjes op blad

Gepubliceerd: 31 mei 2018

132 keer bekeken
Beste tuinliefhebbers,
Lees verder...
Forumonderwerp welk insect is dit?

Gepubliceerd: 30 apr 2018

107 keer bekeken
Sinds kort hebben wij in onze huiskamer meerdere van dit soort beestjes. Weet iemand wat het is?Hans
Lees verder...
Forumonderwerp aangevreten blad pioenroos

Gepubliceerd: 27 apr 2018

385 keer bekeken
Na jaren eindelijk twee knoppen in mijn pioenroos. Nu wordt het blad opgegeten en ik heb heel internet al afgezocht maar kan niet vinden welk insect mijn blad op eet.
Lees verder...
Forumonderwerp viburnum ziet er niet uit

Gepubliceerd: 20 apr 2018

703 keer bekeken
De Viburnum ziet er niet uit. Bladeren helemaal opgegeten en hele takken bruin. 
Lees verder...
Forumonderwerp welk insect kan dit zijn?

Gepubliceerd: 09 nov 2017

69 keer bekeken
Ik was overlaatst foto's aan het trekken in mijn tuin en kwam dit mooie beestje tegen.Heeft iemand een idee wat dit juist is? Alvast bedankt!
Lees verder...
Forumonderwerp problemen in peren

Gepubliceerd: 02 sep 2017

20 keer bekeken
Dag allemaal De conference peren zijn dit jaar toch nog goed gegroeid. Nu worden veel peren bruin en krijgen wit/gele bubbeltjes. Wie kan mij vertellen: wat is dit. Hoekomt dit.
Lees verder...
Forumonderwerp watercacao blad trekt krom en krijgt vlekken

Gepubliceerd: 25 aug 2017

539 keer bekeken
hallo, 
Lees verder...
Forumonderwerp schade aan blad + soort webachtig spul op blad

Gepubliceerd: 04 aug 2017

98 keer bekeken
Hallo allemaal
Lees verder...
Forumonderwerp vreemde sporen op blad

Gepubliceerd: 29 mei 2017

318 keer bekeken
Op de bladeren van een van mijn planten zitten allemaal gekke sporen, en onderaan zitten volgens mij eitjes van een insect. Weet iemand wat het is, en kan het kwaad? Het zit nu nog maar op 1 plant dus ik zou deze kunnen uitgraven.
Lees verder...
Forumonderwerp insectenschade

Gepubliceerd: 27 apr 2017

10 keer bekeken
Wie kan mij vertellen welk insect dit is?
Lees verder...
Forumonderwerp plaag. welk insect is dit?

Gepubliceerd: 09 apr 2017

18 keer bekeken
Hallo, Sinds een aantal dagen zitten we met een soort plaag in de tuin. Een soort worm overwoekert ons terras. Zie foto. Ze kruipen over de stenen, precies naar het huis toe. Er zijn kleine en grote.
Lees verder...
Forumonderwerp soort insect?

Gepubliceerd: 03 nov 2016

8 keer bekeken
Goedemiddag medetuiniers, Het insect op de foto is aangetroffen ergens buitenaf in een electrokast en is iets groter dan een mug maar toch wel redelijk klein dus. Weet iemand misschien wat van insect dit is?
Lees verder...
Forumonderwerp mangoboom snoeien

Gepubliceerd: 10 okt 2016

2,241 keer bekeken
Afgelopen jaren heb ik uit pit succesvol een mangoplant opgekweekt. Als een speer groeide het ding recht omhoog zonder zijscheuten te maken. Nu ca.
Lees verder...
Forumonderwerp wie weet welk insect dit is?

Gepubliceerd: 07 jul 2016

20 keer bekeken
Eind juni tegengekomen, heeft iemand een idee?
Lees verder...
Forumonderwerp blauwe regen lijkt dood

Gepubliceerd: 15 jun 2016

2,784 keer bekeken
Na een korte opwelling lijkt onze 20 jaar oude Blauwe regen gesneuveld. De blaadjes en bloemen zijn verwelkd. In de stam zitten een aantal rare plekken. Lijken uitgevreten holtes van 2 tot 5 cm waarin het hout verpulverd is.
Lees verder...
Forumonderwerp onbekend vliegend insect

Gepubliceerd: 05 jun 2016

647 keer bekeken
We hebben sinds kort ineens veel vliegende (mug-achtige) insecten binnen. Heel de dag hangen ze te hangen tegen de muur en 's avonds worden ze actief.
Lees verder...