Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp van wie is dit afkomstig?

Gepubliceerd: 30 sep 2015

10 keer bekeken
Een of andere vogel bezoekt blijkbaar geregeld een van mijn vensterbanken op het eerste verdiep. Ik zag het echter nooit. Wie weet van welke?
Lees verder...
Forumonderwerp meesjes

Gepubliceerd: 28 feb 2013

47 keer bekeken
Waarom ''moeten'' meesjes aan zwiepende vetbolletjes hangen te eten?
Lees verder...
Forumonderwerp te grote dosis decis plus voor groenten van bayer

Gepubliceerd: 01 jul 2012

83 keer bekeken
Ik heb een grote stommiteit begaan en wilde graag jullie mening vragen. Ik heb twee grote pompoenplanten staan met veel bloem en beginnende pompoenbolletjes.
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende plant

Gepubliceerd: 16 jun 2012

1 keer bekeken
ik hoop dat dit op de goeie plaats staat. men ma heeft me zaden gegeven van één of andere exotische plant.zij dacht dat het van een citroenboom of sinaasappelboom zou zijn (ik dacht
Lees verder...
Forumonderwerp voorjaar in aantocht

Gepubliceerd: 14 feb 2012

43 keer bekeken
Hier dan maar een topic aangemaakt om het voorjaar voor te bereiden.Als er een droge periode komt ga ik eens preventief met de rosacur anti schimmel behandeling starten.Tevens de nodige snoeibeurt eerst moet de nachtvorst weg.
Lees verder...
Forumonderwerp het word kouder...

Gepubliceerd: 27 jan 2012

53 keer bekeken
Nu het kouder word en ik geen lichtslang meer kan kopen heb ik voor een 3 tal exoten 3 verlichtingarmaturen gekocht met daarin een 60 watt gloeilamp die enorm veel warmte afgeeft.
Lees verder...
Forumonderwerp asconopsis irene dobkin

Gepubliceerd: 02 dec 2011

38 keer bekeken
Hoi allemaal, daar is ze dan, mijn eerste 'bijzondere' orchidee; Asconopsis Irene Dobkin. Toch vind ik haar zijscheut (als dat het is) wat vreemd. Wie kan me meer vertellen en hoe eventueel te handelen?
Lees verder...
Forumonderwerp masdevallia

Gepubliceerd: 28 aug 2011

57 keer bekeken
Hallo allemaal, Wie heeft ervaring met het verzorgen van een masdevallia hybride. weet al wel dar hij koel gekweekt moet worden,maar verder ? Gr. Chanelleke
Lees verder...
Forumonderwerp katten

Gepubliceerd: 12 feb 2011

10 keer bekeken
we hebben erg veel last van kattenuitwerpselen in onze tuin.Het strooien van anti-kat-korrels, peper of sprayen helpt niet.Zijn er bepaalde bodembedekkers waar katten een hekel aan hebben?
Lees verder...
Forumonderwerp vliegenzwam verplanten

Gepubliceerd: 10 nov 2010

408 keer bekeken
Beste mensen, mijn vraag luidt: hoe kan ik zorgen dat in mijn tuin vliegenzwammen willen groeien. Kan ik de natuur een handje helpen?
Lees verder...
Forumonderwerp wie weet welke boom dit is?

Gepubliceerd: 17 okt 2010

0 keer bekeken
goeiendag,kan er mij iemand vertellen van welk boom dit blad afkomstig is?alvast bedankt lindsy
Lees verder...
Forumonderwerp even voorstellen...

Gepubliceerd: 30 jun 2010

31 keer bekeken
Het is misschien aardig om nu in het hoogseizoen een aantal min of meer exclusieve planten uit mijn kuipplantencollectie te tonen. Er staat hier op exotengebied weinig in de volle grond behalve de
Lees verder...
Forumonderwerp allemaal maden in tuin

Gepubliceerd: 22 mrt 2010

2,960 keer bekeken
Ik zag op dit forum al een keer dit onderwerp voorbij komen maar deze is gesloten.Wij hebben sinds de herfst last van maden (komen niet uit de kliko), ze zijn er alleen als het dinker is en als het hard regent.
Lees verder...
Forumonderwerp rondje tuin

Gepubliceerd: 06 jul 2009

1 keer bekeken
Zondagmorgen maar eens een paar foto's genomen in mijn tuin. Het blijft altijd weer een verrassing wat je weer tegen komt. Ik weet niet of het laat is maar mijn Cycas is ook wakker geworden.
Lees verder...
Forumonderwerp welke vetplant is dit?

Gepubliceerd: 21 apr 2009

590 keer bekeken
wie kent de naam van deze vetplant hij is afkomstig uit spanjegroetjes
Lees verder...
Forumonderwerp selectief sproeien

Gepubliceerd: 17 apr 2009

50 keer bekeken
Ik heb een grote border met tussen in in de planten en de bodembedekkers veel gras. Onkruid wieden is een onbegonnen zaak. Bestaat er geen sproeimiddel dat het gras (eenbladig) doodt maar de planten en bloemen niet aantast? Mvg Dirk
Lees verder...
Forumonderwerp een plein vol yucca rostrata en carnerosana

Gepubliceerd: 05 jan 2009

2 keer bekeken
Net voor de kerst nog in Dusseldorf geweest, daar werden we aangenaam verrast.Vlak voor ons hotel aan het einde van de Graff Adolf Strasse troffen we dit plein aan.
Lees verder...
Forumonderwerp -32

Gepubliceerd: 30 dec 2008

2 keer bekeken
Schokkend bericht net op de radio. Een Rusische klimatoloog, denkt dat het hier rondt 10 januari -32 graden celsius kan gaan worden! Laten we bidden dat deze man onder invloed van de nodige vodka was.
Lees verder...
Forumonderwerp rubber ruikend vijverwater

Gepubliceerd: 11 jun 2008

62 keer bekeken
Wie o wie kan mij een antwoord geven op de volgende vraag.Ik heb 3 weken geleden de bouw van m'n vijver af gerond en gevuld met 10000 Liter water.
Lees verder...
Forumonderwerp donker groen dubbel blad en stekels/doornen plant

Gepubliceerd: 17 mei 2008

262 keer bekeken
Hallo, In de keuken heb ik een plantenbak staan waar ik voor de grap wel eens wat groente/fruit snijdsel in gooi. Zo heb ik al paprika's en pepers mogen plukken.
Lees verder...
Forumonderwerp appelboom

Gepubliceerd: 01 apr 2008

0 keer bekeken
HalloWie weet of dit kan? Vorig jaar had mijn zus een appelboom in haar tuin gezet,en er zaten heerlijke appels aan.dit jaar komen er PEREN aan! kan dit? Gr.Carla
Lees verder...
Forumonderwerp baby orchidee in buis - costa rica

Gepubliceerd: 19 feb 2008

76 keer bekeken
Dag allemaal, Gisteren ben ik met een oud-collega gaan eten. Ze is terug van 5 weken Costa Rica en had voor mij een cadeautje bij: een baby orchidee.
Lees verder...
Forumonderwerp naam tropisch plantje uit indonesie

Gepubliceerd: 31 mei 2007

1 keer bekeken
Wie weet de naam van dit (tropische) plantje? Vorig jaar Juli gezaaid en groeit extreem langzaam. Zaad afkomstig uit Indonesie en was lichtgroen van kleur ,ca 1cm ,glad en keihard! Kiemduur was ca 5 weken.
Lees verder...
Forumonderwerp brahea armata

Gepubliceerd: 28 mei 2007

143 keer bekeken
HalloIk heb zojuist een Brahea armata van 80 cm hoog (hoogte zonder pot) gekocht. Hoogte stam 15 cm. Kostte 65 euro. Is dit een redelijke prijs?
Lees verder...
Forumonderwerp plant uit spanje

Gepubliceerd: 19 feb 2007

23 keer bekeken
Wie weet welke plant dit is. Hij is afkomstig uit Spanje. Een snellegroeier (0,5 tot 1 meter per jaar)Het blad is frisgroen, glad en ovaal met een lengte tussen 10-15cm.
Lees verder...
Stel een tuinvraag