Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp erodium variabile bishop's form / reigersbek wanneer nieuw fris groen blad

Gepubliceerd: 31 jul 2018

171 keer bekeken
Hallo, Sinds mei dit jaar heb ik reigersbek gepoot in de volle grond. Nu na 3 maanden wordt het groene blad wat minder mooi en wordt de pol ook wat dunner. Hij bloeit her en der nog wel met roze bloemetjes.
Lees verder...
Forumonderwerp wat mankeert buxus

Gepubliceerd: 17 sep 2017

111 keer bekeken
Mijn Buxus heeft de invasie van de Buxusmot goed overleeft.
Lees verder...
Forumonderwerp wat voor rups is dit?

Gepubliceerd: 28 mei 2017

70 keer bekeken
Sinds kort komen er een enorm aantal rupsen uit een boom die over mijn tuin hangt. Aan draden komen ze naar beneden. Nu vraag ik me af wat voor rups dit is? Wordt dit een enorm mooie unieke vlinder en is het een bedrijgde diersoort?
Lees verder...
Forumonderwerp buxus

Gepubliceerd: 12 mei 2017

164 keer bekeken
Goedemiddag, Tot mijn schrik zag ik dat er verdorde blaadjes aan mijn buxus komen.
Lees verder...
Forumonderwerp wat heeft mijn buxus en is er nog iets aan te doen

Gepubliceerd: 10 mei 2017

62 keer bekeken
Hallo, Een paar dagen geleden viel mij op dat mijn buxussen er niet goed uit zien, Er zitten webjes in en de takken zijn droog. De buxussen staan er in een rij als tuinafscheiding.
Lees verder...
Forumonderwerp wat is mijn tuintje aan het opeten?

Gepubliceerd: 14 apr 2017

92 keer bekeken
Dag, Voor mijn huis heb ik een klein tuintje waar ik wat plantjes in probeer te laten groeien.
Lees verder...
Forumonderwerp rosen struiken in zuid-spanje

Gepubliceerd: 03 dec 2015

207 keer bekeken
Ik ben zojuist verhuisd en heb 4 verwilderde rozen struiken. Kleur rood, wit en roze. Het is nu December 17 graden en droog. Regen seizoen januarie tot en met April.
Lees verder...
Forumonderwerp rups

Gepubliceerd: 02 mrt 2015

3 keer bekeken
Vanmorgen kwam ik bij werkzaamheden in mijn tuin deze rups tegen, is het nog niet wat vroeg voor deze beestjes? En weet iemand toevallig welke soort dit betreft?
Lees verder...
Forumonderwerp vlinder

Gepubliceerd: 27 jul 2014

0 keer bekeken
Beste forumleden, Weten jullie welke vlinder dit is? Groetjes, Mia
Lees verder...
Forumonderwerp rupsen van...?

Gepubliceerd: 04 mei 2014

28 keer bekeken
En deze zullen we ook maar weghalen zeker? Het zou vraatschade aan het perenblad kunnen verklaren? Is dit soms van de ringelrupsvlinder? Wat kan ik doen?
Lees verder...
Forumonderwerp rups

Gepubliceerd: 13 mrt 2014

969 keer bekeken
witte rups met oranje kop, larve van .......? (heb zelf al gezocht :)
Lees verder...
Forumonderwerp welke vlinder is dit?

Gepubliceerd: 08 okt 2013

4 keer bekeken
Ik heb deze vlinder al een paar keer in de tuin gezien, maar ik kan de naam niet vinden op het web en in vlinderboekjes. Hoe heet deze vlinder?
Lees verder...
Forumonderwerp welke rups is dit?

Gepubliceerd: 06 sep 2013

196 keer bekeken
Deze rups kroop bij ons over de grasmat, wat is het.? Zelf heb ik deze rups nog nooit gezien en in ons dorp kende ook niemand deze rups.
Lees verder...
Forumonderwerp welke rups is dit?

Gepubliceerd: 02 sep 2012

0 keer bekeken
Ik ben benieuwd wat voor rups hieronder afgebeeld staat.Heb het zo snel niet kunnen traceren in het boek Vlinders, rupsen en waardplanten .
Lees verder...
Forumonderwerp wat is dit voor een rups?

Gepubliceerd: 30 aug 2012

6 keer bekeken
Deze rups vond ik in mijn moestuin. Hij lag op de grond, maar kan ook uit een fruitboom gevallen zijn. Hij is roodbruin van kleur en heeft 2 kleine stipjes op de flanken.
Lees verder...
Forumonderwerp naam vlinder

Gepubliceerd: 28 aug 2012

0 keer bekeken
Hallo, Wie herkent deze vlinder? Ronja.
Lees verder...
Forumonderwerp varen

Gepubliceerd: 07 aug 2012

3 keer bekeken
Iemand enig idee wat er met deze varen aan de hand is? Dit lijkt op vraatschade maar ben iet zeker.Dank u.
Lees verder...
Forumonderwerp welke rups is dit?

Gepubliceerd: 26 mei 2012

60 keer bekeken
Zopas vond ik deze rups in mijn tuin... hij is zeker 8 cm groot.. wat is dit voor exemplaar? Schadelijk? Nuttig? Laten leven... of kan dit uit de hand lopen? Graag advies.. Dank u
Lees verder...
Forumonderwerp citroen plant leeft in de living, wanneer mesten ?

Gepubliceerd: 22 feb 2012

70 keer bekeken
3 jaar geleden heb ik een citroenplant in Italië gekocht. Ik heb daarvan een enorme voldoening. Het grootste deel van het jaar hangen er bloemen en
Lees verder...
Forumonderwerp wie herkent deze dikke rups met ' steekpunt' ?

Gepubliceerd: 14 aug 2011

60 keer bekeken
Tegen de avond liep deze dikke rups over het fietspad bij de dijk. Hij is zo dik als m'n duim, ongeveer 10 cm lang, kruipt heel snel, en heeft een roodgekleurde stekelige punt (lijkt wel een
Lees verder...
Forumonderwerp rups/vlinder

Gepubliceerd: 10 aug 2011

8 keer bekeken
Tot mijn verbazing kruipt er een rups tussenuit de bladeren van mijn buitenstaande orchidee. Neem aan dat dit niets met elkaar te maken heeft? Wat is de naam van deze orchidee-rups.
Lees verder...
Forumonderwerp wat is dit voor beest?

Gepubliceerd: 07 aug 2011

7 keer bekeken
Deze zat in mijn druivelaar, 2 meter boven de grond, ik denk wel dat het dood is, wat hij beweegt niet meer.Het ziet eruit als een rups, maar wat voor vlinder zou hier dan uit voortkomen? (50 cent ligt er naast)
Lees verder...
Forumonderwerp wat zijn dit voor beesten en hoe te behandelen

Gepubliceerd: 27 jun 2011

2 keer bekeken
Sinds enkele dagen beginnen de bloemen in mn orchidee te verwelken,na een goede inspectie, zag ik dat er een soort beesten in mn orchidee lopen.Ik heb geprobeerd er een duidelijke foto van te maken.
Lees verder...
Forumonderwerp andijvie plantjes

Gepubliceerd: 15 mei 2011

43 keer bekeken
goedemiddag iedereen, Ik heb een vraag met betrekking tot mijn moetuin.
Lees verder...
Forumonderwerp wie kent de rupsjes in mijn treurwilg

Gepubliceerd: 12 mei 2011

2,420 keer bekeken
hallo,in mijn treurwilg zitten er rupsjes en kevertjes.Gisteren ben ik te weten gekomen dat het kevertje een wilgenhaantje is.Maar zijn de rupsjes de larven van het wilgenhaantje?Of is dit nog een ander diertje?Het rupsje eet al de blaadjes van mi
Lees verder...
Stel een tuinvraag