Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp orchideeen in buisjes

Gepubliceerd: 26 feb 2024

18 keer bekeken
Hallo, ik heb twee orchideebloemen in plastic buisjes gekregen. Kunnen die tot plant opgekweekt worden, of is het gewoon wachten tot ze het begeven? Michiel
Lees verder...
Forumonderwerp hulp bij slappe bloemtak en bloemen

Gepubliceerd: 08 jun 2022

57 keer bekeken
Hoi iedereen. Ik heb recent een cambria orchidee gekocht, gister merkte ik dat er aan een tak de bloemen slap hingen. Dezelfde tak heeft nog knoppen dus het leek me niet dat die al klaar met bloeien waren.
Lees verder...
Forumonderwerp help! mijn philondendron gaat snel dood!

Gepubliceerd: 03 jun 2022

63 keer bekeken
Ik heb sinds vorig jaar en Philondendron Verrucosum die zes maanden lang hartstikke goed deed. Ze groeide heel snel en werd steeds langer en langer. Ik maak gebruik van groeilamp in de winter dus misschien de reden dat het goed ging.
Lees verder...
Forumonderwerp orchideeen zaad

Gepubliceerd: 25 jul 2021

44 keer bekeken
Hallo kwekers, ik heb met succes orchideeen gezaaid ( Niet gekocht van internet) maar eigen...phalenopsis Nu is er wat opgekomen, maar ik heb geen idee hoe het eruit moet zien.. Het heeft iets van een kartel randje.
Lees verder...
Forumonderwerp zwammen gezocht

Gepubliceerd: 25 apr 2021

31 keer bekeken
Hallo allemaal, ik heb orchideeen gezaaid maar die moeten gevoed worden door een zwam \ schimmel of paddestoel... Weet iemand ook welke goede?ik dacht zelf aan een oesterzwam of champignon.
Lees verder...
Forumonderwerp zwammen- gezwam

Gepubliceerd: 24 apr 2021

33 keer bekeken
Hallo ik ben terug van weggeweest,ik heb voor jullie wie dan ook een vraag. Ik heb orchideeen gezaaid en nu zoek ik een paddestoel of zwam die het zaad kan voeden.
Lees verder...
Forumonderwerp bamboe orchidee blijft nieuwe keiki's maken

Gepubliceerd: 16 feb 2021

501 keer bekeken
Sinds september 2019 heb ik deze orchidee. Ging in bloei kort nadat ik hem had. Eerste helft van 2020 onstond er een keiki. Die groeide in het begin hard daarna viel hij stil.
Lees verder...
Forumonderwerp gedestilleerd of gefiltered water voor calathea

Gepubliceerd: 18 jul 2020

511 keer bekeken
Ik heb een Calathea Medallion sinds vorig jaar. Ik ben oom eerlijk te zijn nooit goed met planten geweest, behalve orchideeen, dat was het enigste wat bij mij overleefde.
Lees verder...
Forumonderwerp wie weet raad

Gepubliceerd: 03 jul 2020

42 keer bekeken
Ik heb bij een aantal orchideeën iets wat de hele plant vernield en weet niet wat het is. Wie kan me helpen? Op de foto een voorbeeld van 1tje. 
Lees verder...
Forumonderwerp nieuw

Gepubliceerd: 03 jul 2020

5 keer bekeken
Hallo, ik ben nieuw hier.  Ik ben renee en gek van orchideeën. Ben hier op zoek naar raad en tips en ook nieuwsgierig naar bloemen die ik nog niet ken. Groetjes 
Lees verder...
Forumonderwerp kleur van paarse orchidee mooi houden bij nieuwe bloei

Gepubliceerd: 02 feb 2020

87 keer bekeken
Ik heb 10-tallen orchideeën en kan ze jaren na elkaar opnieuw in bloei krijgen. Toch stel ik vast dat de kleur, vooral van paarse orchideeën, op den duur toch wat lichter wordt.
Lees verder...
Forumonderwerp phalaenopsis geen bloemen al jaren lang

Gepubliceerd: 04 okt 2019

198 keer bekeken
Ik heb een heleboel Phalaenopsis die al jaren lang geen bloemen geven. Nu weet ik dat ik in de afgelopen jaren niet zo heel goed voor ze ging zorgen.
Lees verder...
Forumonderwerp een begin maken met kamerplanten

Gepubliceerd: 09 sep 2019

36 keer bekeken
Na 18 jaar wonen in dezelfde apartement, wil ik weer een poging doen om kamerplanten aan te schaffen.
Lees verder...
Forumonderwerp verrotte wortelpuntjes onder oud verwijderd blad v orchidee?

Gepubliceerd: 02 mrt 2019

303 keer bekeken
Hallo allemaal, Ik heb hier zoveel goede tips langs zien komen en ben vanochtend beter naar twee orchideeën gaan kijken. 
Lees verder...
Forumonderwerp hoi!

Gepubliceerd: 17 feb 2019

18 keer bekeken
Hallo!
Lees verder...
Tuinevenementen orchilim 2019 internationale orchideeen tentoonstelling

Gepubliceerd: 06 feb 2019

22 keer bekeken
Voor de 5de maal organiseert OVV vzw Regio Limburg de Grote Internationale Orchideeëntentoonstelling Orchilim 2019.
Lees verder...
Tuinevenementen orchilim 2019 internationale orchideeen tentoonstelling

Gepubliceerd: 06 feb 2019

22 keer bekeken
Voor de 5de maal organiseert OVV vzw Regio Limburg de Grote Internationale Orchideeëntentoonstelling Orchilim 2019.
Lees verder...
Tuinevenementen orchilim 2019 internationale orchideeen tentoonstelling

Gepubliceerd: 06 feb 2019

22 keer bekeken
Voor de 5de maal organiseert OVV vzw Regio Limburg de Grote Internationale Orchideeëntentoonstelling Orchilim 2019.
Lees verder...
Tuinevenementen orchilim 2019 internationale orchideeen tentoonstelling

Gepubliceerd: 23 jan 2019

18 keer bekeken
Voor de 5de maal organiseert OVV vzw Regio Limburg de Grote Internationale Orchideeëntentoonstelling Orchilim 2019.
Lees verder...
Tuinevenementen orchilim 2019 internationale orchideeen tentoonstelling

Gepubliceerd: 23 jan 2019

18 keer bekeken
Voor de 5de maal organiseert OVV vzw Regio Limburg de Grote Internationale Orchideeëntentoonstelling Orchilim 2019.
Lees verder...
Tuinevenementen orchilim 2019 internationale orchideeen tentoonstelling

Gepubliceerd: 23 jan 2019

18 keer bekeken
Voor de 5de maal organiseert OVV vzw Regio Limburg de Grote Internationale Orchideeëntentoonstelling Orchilim 2019.
Lees verder...
Forumonderwerp bolletjes tussen de wortel van de orchidee

Gepubliceerd: 10 apr 2018

419 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp nepenthes soorten

Gepubliceerd: 05 mrt 2018

124 keer bekeken
Ik heb zojuist erg veel Nepenthes zaden besteld van Aliexpres. Ik wou per soort opzoeken wat voor verzorging ze nodig hebben, omdat dit nogal verschilt per soort Nepenthes.
Lees verder...
Forumonderwerp zieke orchidee?

Gepubliceerd: 11 sep 2017

168 keer bekeken
Wie weet wat er scheelt met mijn orchideeën? Sinds korte tijd hebben ze last van het verschijnsel (zie foto). Voorheen had ik er nooit problemen mee. Ik vind het vooral raar dat hun bladeren vervormen. 
Lees verder...
Forumonderwerp zielige orchideeen

Gepubliceerd: 10 jul 2017

66 keer bekeken
Ik vond in een vuilniszak twee ongelukkige orchideeën. Ze zien er groen uit en er lijkt leven in te zetten. Echter weet ik niet wat ik nu voor deze bloemen kan betekenen.
Lees verder...
Stel een tuinvraag