Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp taxus luis?

Gepubliceerd: 15 jun 2023

33 keer bekeken
Goedemorgen,
Lees verder...
Forumonderwerp dopluis, schildluis of iets anders?

Gepubliceerd: 19 jul 2022

101 keer bekeken
Op mijn olijfboom van een jaar oud zitten veel bruine bultjes. Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan en het lijkt het meest op dopluis of schildluis maar op de foto’s die ik vind zien ze er toch anders uit.
Lees verder...
Forumonderwerp laurier nobilis ziek/lelijk blad

Gepubliceerd: 06 jul 2022

48 keer bekeken
Beste groenliefhebbers,
Lees verder...
Forumonderwerp castanospermum australe bladprobleem

Gepubliceerd: 27 jun 2022

48 keer bekeken
Ik heb Castanospermum australe reeds 6 jaar, maar heeft recent last gehad van schildluis. Heb deze op diverse manieren hiervoor behandeld, met uiteindelijk (op professioneel advies) lavameel bestuiven als laatste redmiddel.
Lees verder...
Forumonderwerp raadselachtige kamerlinde

Gepubliceerd: 01 mei 2021

59 keer bekeken
Dag allemaal, Sinds een week heb ik in mijn huiskamer een kamerlinde staan, nog jong. Ik zag deze week dat er op sommige bladeren en ook op de vloer rondom de plant kleverige vlekjes zitten, dus ik dacht aan bladluis. 
Lees verder...
Forumonderwerp witte en lichtbruinige bolletjes op palm plan

Gepubliceerd: 12 mrt 2021

807 keer bekeken
Beste, ik heb op mijn grote palm plant allemaal vlekjes staan. De bladeren beginnen aan het uiteinde ook te verdrogen. Weet iemand wat ik daar aan kan doen? De juiste naam van de plant weet ik niet omdat we hem na een overlijden gekregen hebben.
Lees verder...
Forumonderwerp beestjes op kamerplanten?

Gepubliceerd: 09 aug 2020

125 keer bekeken
Hoi allen,
Lees verder...
Forumonderwerp ziekte liguster op stam

Gepubliceerd: 27 jun 2020

214 keer bekeken
Weet iemand wat er met mijn liguster op stam aan de hand is. Krijgt kale plekken. Er zitten zwarte beestjes op de dode takken en op de blaadjes zitten witte streepjes. En weet iemand een remedie. 
Lees verder...
Forumonderwerp amerikaanse sering onder de witte uitslag?

Gepubliceerd: 07 okt 2019

378 keer bekeken
Een kennis van me stuurde me een foto met de vraag of ik wist wat er op de stam van haar Amerikaanse sering zit. Ik heb geen idee. Het lijkt een soort schimmel,maar het zit er wel erg dik op.
Lees verder...
Forumonderwerp plant krijgt snel veel geel blad...

Gepubliceerd: 22 aug 2019

696 keer bekeken
Beste lezer, Deze plant krijgt snel veel geel blad. Dat er op de foto bijna geen geel blad te zien is komt omdat ik een paar dagen geleden al het gele blad heb verwijderd. Maar nu is er alweer een nieuw geel blad.
Lees verder...
Forumonderwerp bladeren plant sterven af

Gepubliceerd: 01 jun 2019

136 keer bekeken
Beste forummers,
Lees verder...
Forumonderwerp schildluis, spint of ... ?

Gepubliceerd: 17 okt 2018

458 keer bekeken
Sinds kort heb ik gemerkt dat er beestjes op mijn Strelitzia Regina zitten. Ondertussen zijn al een aantal bladeren aan het verdorren, ik weet niet of dit er mee te maken heeft maar ik vermoed van wel.
Lees verder...
Forumonderwerp strelitzia reginae

Gepubliceerd: 07 apr 2018

9,690 keer bekeken
We hebben sinds 1,5 jaar deze Strelizia gekocht bij Hornbach. We kochten deze rond de winter en stond toen vol in bloei met bloemen. Richting de zomer kwamen we geen bloemen meer in. Wel bleven er telkens opnieuw nieuwe bladeren komen.
Lees verder...
Forumonderwerp witte stippen op blad agave

Gepubliceerd: 03 dec 2017

239 keer bekeken
Op enkele bladeren zijn witte stippen te zien. Ik krap ze af, maar ze zijn erg hard. Wat kan dit zijn en hoe wat kan ik eraan doen?
Lees verder...
Forumonderwerp schimmels

Gepubliceerd: 28 okt 2017

349 keer bekeken
We zitten met een vervelend probleem in ons voortuintje.
Lees verder...
Forumonderwerp plakkerig blad en stam acer flamingo

Gepubliceerd: 27 mei 2017

250 keer bekeken
Ik heb al een paar jaar een mooie Acer Flamingo, die het goed doet en dagelijks maak ik
Lees verder...
Forumonderwerp beestjes (?) in leilindes

Gepubliceerd: 15 mei 2017

43 keer bekeken
Beste tuin liefhebbers,
Lees verder...
Forumonderwerp witte schimmel op stam boon

Gepubliceerd: 10 mei 2017

1,055 keer bekeken
Ik heb in de tuin ale jaren een boom staan. Naam weet ik niet maar er komen 'nep' appeltjes aan. Hij is gesnoeid en begint weer te groeien. Maar ik zie dat er allemaal witte schimmel op de stam zit. Wat kan ik hier aan doen.
Lees verder...
Forumonderwerp schildluis

Gepubliceerd: 06 feb 2017

25 keer bekeken
Ik heb sedert een jaar last van schildluis op mijn scheffleria.Ik heb al van alles geprobeerd, zelfs de blaadjes afgewassen met een oplossing van brandalcohol, oplossing van olie en detergent gespoten enz.
Lees verder...
Forumonderwerp help! wolluis

Gepubliceerd: 18 nov 2016

67 keer bekeken
Een poos geleden ontdekte ik wolluis op twee van mijn hangplanten. Deze heb ik snel weggedaan in de hoop dat mijn andere planten bespaard zouden blijven maar helaas. Het lijkt erop dat al mijn planten al enigszins besmet zijn.
Lees verder...
Forumonderwerp rare dingentjes op het blad

Gepubliceerd: 06 okt 2016

12 keer bekeken
Hi, Ik heb een varen in de woonkamer. Aan de onderkant zie ik ineens iets vreemds op het blad. Ik heb de bladen die dit hebben afgeknipt, maar nu zie ik het terugkomen. Weet iemand wat het is en of het schadelijk is?
Lees verder...
Forumonderwerp ziekte op kentia palm

Gepubliceerd: 17 sep 2016

242 keer bekeken
Hallo, Kan iemand mij zeggen welke beestjes op mijn mooie Kentia palm zitten? Ik voeg hier een foto bij van het probleem. Weet iemand mij ook te vertellen welke behandeling gepast is? Alvast bedankt voor jullie hulp en advies! Daisy.
Lees verder...
Forumonderwerp luis op oleander

Gepubliceerd: 24 jul 2016

1,755 keer bekeken
Mijn oleander (van 20 jaar oud) doet het niet goed. Hij bloeit dit jaar nog niet terwijl er toch al heel wat hete dagen zijn geweest. Ik heb ontdekt dat hij op de nerven van de bladen ongedierte heeft. Misschien is het schildluis?
Lees verder...
Forumonderwerp is dit een schimmel?

Gepubliceerd: 19 mei 2016

20 keer bekeken
Binnenin de Buxushaag zijn de takken wit-poederachtig. Wijst dit op een schimmel? En kan het kwaad voor de rest van de haag? Dank u.
Lees verder...
Forumonderwerp schefflera met bladval snoeien of niet?

Gepubliceerd: 07 jan 2016

34 keer bekeken
Ik heb mijn schefflera al heel erg lang en van een plantje van 80 cm is hij uitgegroeid tot een prachtige vloer-tot-plafond plant. Of nou ja... prachtig... dat is hij dus niet meer.
Lees verder...
Stel een tuinvraag