| Mijn nieuwste aanwinst, de vanda!
|
_sandra_
:
05-08-2009 | Hallo,
ik heb al een tijd een roze vlinderorchidee en die heeft in totaal zeker 1,5 jaar achtereen gebloeit. Hij bloeide zeker al een half jaar lang in ons vorig huis en we wonen nu al iets langer dan een jaar in dit huis. Nu is hij net uitgebloeit helaas...
Nu wil ik langzaam toch wat meer orchideeën gaan houden en nu ben ik deze tegen gekomen... meteen verliefd! Ik hoop dat ik ook zoveel geluk met mijn Vanda heb! Ik wil hem even laten zien hoor.
Oh, vergeet ik bijna mijn vragen: ik wil mijn vlinderorchidee gaan verpotten, maar ik kan bijna niet vinden waar ze in moeten staan. Gewoon schors kopen warze nu ook in staat? Ze is vorige week wel per ongeluk uit de schors gegaan en nu staat ze niet echt stevig meer... tips om orchideeën er stevig in te zetten??
Hoe vaak bemest je vlinderorchideeën het best? Klopt dit? van half februari tot half oktober extra kalium (hoe vaak dan en waarmee vraag ik me dan af) + één keer in de maand bemesten en van half oktober tot half februari niet meer bemesten
Bij de vanda zou je zien dat hij droog is doordat de wortels dan wit zijn. Is de vlinderorchidee droog als de schors droog is of zo? Het moos dat in het hart van de wortsle zit is dan nog wel nat...
Groetjes
sandra

|
U kunt niet meer reageren op dit bericht
|
|
|