Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp vlinderorchi, overlevingskans?

Gepubliceerd: 01 aug 2016

47 keer bekeken
Beste
Lees verder...
Forumonderwerp hulp nodig, redt moeders orchidee aub

Gepubliceerd: 03 mei 2015

21 keer bekeken
Beste
Lees verder...
Forumonderwerp welke bloemen bevruchten op vertakte bloemstengel?

Gepubliceerd: 08 mrt 2013

7 keer bekeken
Hallo, Ik had graag mijn roze phalaenopsis bevrucht met een witte. Beiden staan in bloei, maar ik vroeg mij af welke bloemen ik het beste bevrucht:
Lees verder...
Forumonderwerp phalaenopsis met....eitjes?

Gepubliceerd: 20 feb 2013

50 keer bekeken
Hoi allemaal, zojuist zag ik dat ik een Phalaenopsis met bloemtak in wording heb, die allemaal witte stippen in de pot heeft zitten. Nu ben ik gelijk gaan speuren maar heb niets kunnen vinden.
Lees verder...
Forumonderwerp nieuwe bloem.

Gepubliceerd: 28 dec 2012

1 keer bekeken
Goedemorgen.
Lees verder...
Forumonderwerp verplaatsen orchidee in bloei

Gepubliceerd: 22 nov 2012

380 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp wolluis

Gepubliceerd: 08 jan 2012

100 keer bekeken
Net voor de vakantie nieuwe orchidee gekocht. Bij terugkomst zat deze helemaal vol wolluis. Ook alle andere planden hadden er last van. Nu na 3 maanden blijven de beestjes verschijnen.
Lees verder...
Forumonderwerp fascinerende structuur

Gepubliceerd: 05 nov 2011

0 keer bekeken
Ik vind dat zo fascinerend hoe fijn de structuur van een phalaenopsis bloem kan zijn.Soms als ze beginnen uit te bloeien,hangt er een bloem tussen die mooi in zijn vorm blijft en niet verschrompeld zoald de andere.
Lees verder...
Forumonderwerp orchideeen forum ontdekt ! even voorstellen..

Gepubliceerd: 02 mei 2010

25 keer bekeken
Hallo allemaal, Blij dat ik een forum heb gevonden waar allemaal mooie foto's worden geplaatst en goed advies wordt gegeven.
Lees verder...
Forumonderwerp namen van phalaenopsis

Gepubliceerd: 21 mrt 2010

4 keer bekeken
Hoi iedereen,
Lees verder...
Forumonderwerp boek phalaenopsis

Gepubliceerd: 20 feb 2010

4 keer bekeken
Hoi orchideeën liefhebbers,Ik heb al vijf boeken over orchideeën maar kan er altijd wel eentje bij :-)
Lees verder...
Forumonderwerp orchideeen uit de supermarkt/ikea etc

Gepubliceerd: 05 jan 2010

197 keer bekeken
Hallo, ik ben nog maar een tijdje bezig met orchideeën bezig en ik vroeg mij het volgende af:
Lees verder...
Forumonderwerp bestuiven van orchidee

Gepubliceerd: 10 mei 2009

79 keer bekeken
Hoi Allemaal, Ik heb de rose (gespikkelde) met de nieuwe aanwinst (cambria) bestoven.Nu is het afwachten wat voor resultaat het geeftben benieuwd. GroetjesAquawoman
Lees verder...
Forumonderwerp vlinder plant

Gepubliceerd: 01 sep 2007

292 keer bekeken
Hoi allemaal! Ik heb een vraag, bestaat er zoiets als een vlinder plant of vlinder bloem.
Lees verder...
Forumonderwerp help....is dit schildluis?

Gepubliceerd: 14 mei 2007

78 keer bekeken
Heeft mijn phalaenopsis last van schildluis?Ik kwam deze plaag tegen in een boek en vraag mij af of deze het ook heeft.
Lees verder...
Forumonderwerp phalaenopsis zaaien

Gepubliceerd: 04 mei 2007

126 keer bekeken
Hoe zaai ik phalaenopsissen en is dit de moeite wel waard omdat het zo moeilijk is en die kruising waarschijnlijk toch al bestaat?
Lees verder...
Forumonderwerp mesofiel

Gepubliceerd: 25 mrt 2007

10 keer bekeken
Hallo orchideeenliefhebbers,
Lees verder...
Forumonderwerp grotere pot aanschaffen?? en waar vandaan???

Gepubliceerd: 22 feb 2007

11 keer bekeken
Hallo, Wederom een vraag!Ik deed vandaag weer de wekelijkse inspectie bij mijn plantjes, en vond dat (zie foto) deze wortels toch wel redelijk op elkaars lip zitten! Is het tijd voor een grote pot?
Lees verder...
Forumonderwerp phalaenopsis uitgebloeid en nu?

Gepubliceerd: 10 nov 2006

10 keer bekeken
Mijn Phalaenopsis is nu uitgebloeid. Ik heb deze op een koele plek gezet. Wat nu verder, alleen sproeien?Moet deze plant ook donker staan nu?Bedankt alvast voor het antwoord.Groetjes.
Lees verder...
Forumonderwerp orchideeen

Gepubliceerd: 20 mei 2006

6 keer bekeken
Hallo beste forum bezoekers,
Lees verder...
Forumonderwerp hoe kan ik zaden maken?

Gepubliceerd: 05 mei 2006

2 keer bekeken
ik wil wten hoe ik zaden kan maken van orchideeen.hoe moet ik ze elkaar bevruchten?
Lees verder...
Forumonderwerp boek

Gepubliceerd: 26 aug 2005

1 keer bekeken
Allemaal en iedereen.ondanks de immense massa informatie op jullie site, krijg ik toch geen duidelijk zicht hoe ik keiki's moet scheiden van mijn moederplant.Kent iemand een handig boek dat mij zou kunnen helpen.
Lees verder...
Forumonderwerp extra stikstof

Gepubliceerd: 02 jun 2004

2 keer bekeken
Hallo, Ik heb in een boekje gelezen,dat je zo af en toe extra stikstof moet geven aan Phalaenopsis. Kan iemand mij vertellen wat het nut daarvan is en waar je dit kunt kopen? En onder welke naam? M.v.g. Gerrit
Lees verder...
Forumonderwerp wil alles te weten komen

Gepubliceerd: 29 apr 2004

0 keer bekeken
Heb sinds kort het orchideeenvirus op me en wil graag alles te weten komen over ze, wie helpt me aan informatie te komen over; scheuren (hoe moet ik daaraan beginnen), knippen na de bloei, wat is barg, wanneer verpotten, enz... .
Lees verder...
Stel een tuinvraag