Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp help! mijn philondendron gaat snel dood!

Gepubliceerd: 03 jun 2022

63 keer bekeken
Ik heb sinds vorig jaar en Philondendron Verrucosum die zes maanden lang hartstikke goed deed. Ze groeide heel snel en werd steeds langer en langer. Ik maak gebruik van groeilamp in de winter dus misschien de reden dat het goed ging.
Lees verder...
Forumonderwerp nieuw

Gepubliceerd: 03 jul 2020

5 keer bekeken
Hallo, ik ben nieuw hier.  Ik ben renee en gek van orchideeën. Ben hier op zoek naar raad en tips en ook nieuwsgierig naar bloemen die ik nog niet ken. Groetjes 
Lees verder...
Forumonderwerp phalaenopsis geen bloemen al jaren lang

Gepubliceerd: 04 okt 2019

199 keer bekeken
Ik heb een heleboel Phalaenopsis die al jaren lang geen bloemen geven. Nu weet ik dat ik in de afgelopen jaren niet zo heel goed voor ze ging zorgen.
Lees verder...
Forumonderwerp een begin maken met kamerplanten

Gepubliceerd: 09 sep 2019

36 keer bekeken
Na 18 jaar wonen in dezelfde apartement, wil ik weer een poging doen om kamerplanten aan te schaffen.
Lees verder...
Forumonderwerp zieke orchidee?

Gepubliceerd: 11 sep 2017

169 keer bekeken
Wie weet wat er scheelt met mijn orchideeën? Sinds korte tijd hebben ze last van het verschijnsel (zie foto). Voorheen had ik er nooit problemen mee. Ik vind het vooral raar dat hun bladeren vervormen. 
Lees verder...
Forumonderwerp voorstellen en mijn phalaenopsis heeft 2 bloemstengels met blad! hoe kan dat ?

Gepubliceerd: 08 jun 2017

184 keer bekeken
Beste leden,  Ten eerste wil ik me even voorstellen ... 
Lees verder...
Forumonderwerp reanimatie phalaenopsis

Gepubliceerd: 14 mei 2017

145 keer bekeken
Ik ben een absolute beginneling op gebied van Orchideeën. Maar ik heb me erin vastgebeten. De Phalaenopsis van mijn schoonmoeder heeft de hele winter in een onverwarmde veranda gestaan. Helemaal weggekwijnd natuurlijk.
Lees verder...
Forumonderwerp geen bloemen.

Gepubliceerd: 09 jan 2017

36 keer bekeken
Wij proberen al twee jaar om onze orchideeën weer in bloei te krijgen maar zonder resultaat. Ze staan voor het raam krijgen om de week water, dompelen, en doen het goed. Regelmatig nieuw blad en waterwortels maar bloemen, ho maar.
Lees verder...
Forumonderwerp feestdagen

Gepubliceerd: 22 dec 2016

7 keer bekeken
Alle deelnemers van harte fijne feestdagen gewenst en een goed 2017
Lees verder...
Forumonderwerp vlinderorchi, overlevingskans?

Gepubliceerd: 01 aug 2016

47 keer bekeken
Beste
Lees verder...
Bedrijven kb orchideeeen bv

Gepubliceerd: 10 aug 2015

3 keer bekeken
Wij zijn een bedrijf dat al een paar jaar Phalaenopsis kweekt.Omdat Phalaenopsis een product is dat alleen gekweekt kan worden onder bepaalde omstandigheden, zijn wij in 2001 overgegaan naar een nieuwe locatie met een oppervlakte van 20.000m2.Op d
Lees verder...
Forumonderwerp vraag over zaaien van planten/bomen

Gepubliceerd: 26 jul 2015

32 keer bekeken
Misschien een domme vraag. Ik zaai regelmatig plantjes en/of bomen. De laatste keer heb ik o.a de boeren orchidee gezaaid. Deze komen mooi uit, ( staan er goed uit ) máár zo gauw ik deze ga om potten/verspenen gaat het mis.
Lees verder...
Forumonderwerp phalaenopsis wel of geen rust?

Gepubliceerd: 31 mei 2015

22 keer bekeken
Ik lees wat tegenstrijdige berichten op internet. Mijn phalaenopsis is bijna uitgebloeid (zitten nog een paar bloemetjes aan). Moet hij nu wel of niet even rust hebben? En zo ja, verplaatsen naar een slaapkamer op het noorden?
Lees verder...
Forumonderwerp orchidee wortels???

Gepubliceerd: 28 mei 2015

19 keer bekeken
Hallo iedereen, Ik heb een paar orchideeën die heel uitgedroogde gele wortels heeft hoe komt dit?? Toch doen ze het goed maken een nieuw blad en nieuwe knoppen nu heb ik de slechte eraf geknipt en terug opgepot..
Lees verder...
Forumonderwerp orchidee algemeen

Gepubliceerd: 13 mrt 2015

7 keer bekeken
hallo, Weet hier iemand hoe het komt dat al mijn orchideeën keiki's krijgen?Niet dat ik het erg vind maar nu bloeit er geen enkele orchidee.. en is het echt dat als je de orchidee kouder zet deze rapper in de bloei zal
Lees verder...
Forumonderwerp even voorstellen en meteen een paar vraagjes.

Gepubliceerd: 10 feb 2015

6 keer bekeken
Hallo allemaal, Mijn naam is Hugo en ik ben dus nieuw hier op dit forum. Ik heb me dus aangemeld hier omdat ik dus langzaam aan verzot ben geraakt aan orchideeën. Zelf heb ik een vijftal phalaenopsis.
Lees verder...
Forumonderwerp oncidium

Gepubliceerd: 21 jan 2015

2 keer bekeken
Ik ben nieuw hier,en nog niet zolang bezig met orchideeen.Ik heb een Oncidium die liggende zijscheuten heeft gevormd wat inmiddels aan de voet wortels zitten,
Lees verder...
Forumonderwerp keiki?

Gepubliceerd: 27 nov 2014

20 keer bekeken
Mijn phal heeft een zijscheut gemaakt met een wel erg grappig blaadje, heb ik nog nooit zo gezien. Doet dit iets speciaals? Het is een zeer gezonde plant met momenteel 5 stelen
Lees verder...
Forumonderwerp oude orchideeen

Gepubliceerd: 26 nov 2014

20 keer bekeken
Ik heb orchideeën die jaren aan één stuk bloeien en die het dus ook echt heel goed doen, maar ik heb er ook een 5-tal die al 2 jaar op een lichte plaats staan boven waar ik ze zet als ze zijn uitgebloeid.
Lees verder...
Forumonderwerp wolluis help

Gepubliceerd: 30 okt 2014

12 keer bekeken
zoals de meeste weten heb ik ongeveer een 300 orchideëen staan thuis. Ik heb er enkele die vol wolluis zitten en ik raak er maar niet vanaf.
Lees verder...
Forumonderwerp keiki met bloemstengel

Gepubliceerd: 05 aug 2014

0 keer bekeken
ik heb ooit een phalaenopsis gekregen van mijn stiefzoon. Deze had 2 uitgebloemde bloemstengels met ieder 1 keiki. Ondertussen hebben de keikis als volop wortels gemaakt en sinds kort staat er op iedere keiki een bloemstengel.
Lees verder...
Forumonderwerp phalaenopsis orchidee

Gepubliceerd: 23 jul 2014

5 keer bekeken
Aan de nog niet uitgebloeide bloemstengels van mijn phalaenopsis orchidee groeien nieuwe plantjes, wat moet ik hier mee doen, laten zitten, afknippen oppotten, oppotten terwijl ze nog aan de stengel zitten, wie kan mij het antwoord hierop geven.
Lees verder...
Forumonderwerp nieuw, nieuw, nieuw...

Gepubliceerd: 15 jul 2014

7 keer bekeken
Hallo iedereen Heb vandaag 3 nieuwe orchideeën gekocht, JOEPIE!Tips over het kweken van de volgende orchideeën zijn altijd welkom :) ook zou ik graag de namen hebben (ook al weet ik dat het bijna onmogelijk is).
Lees verder...
Forumonderwerp orchidee uitgebloeid

Gepubliceerd: 07 jul 2014

67 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp bijna dode orchidee bij een buurvrouw

Gepubliceerd: 28 mei 2014

10 keer bekeken
Hoi Allemaal,
Lees verder...